Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Съживяване на C124 200CE


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 19 ноември 2025 - 09:34

Здравейте, всички. От 15-ина години съм почитател(и собственик) на коли от любимата марка, но все не съм имал време и/или възможност да имам по-стар модел. Дойде ред да пусна и аз една тема за нещо с, което се занимавам в последните 6 месеца(като остане време). От дете съм си мечтал за 124-ка купе и тази година (на 09.05) най-накрая успях да си сбъдна мечтата чрез закупуване на един доста изтормозен екземпляр от модела от 1994г. с м111 2.0 двигател. Колата беше скъпа(за мен), но в завидно занемарено състояние, вече стигат до момента в, който цените почват да се вдигат явно. Колата е (била преди 25г) от Италия и няма ръжда абсолютно никъде, което беше и основната мотивация за покупката. Взех я от Велико Търново и след като едва я прибрах на ход до Варна се почнаха приключенията.

Излезе, че двигателя е с издухана гарнитура на главата и наблъскан с добавки. "Проекта" започна с пълна ревизия на главата, смяна на гарнитура на главата, ангренажна верига и обтегач, плъзгачи, 16бр.нови хидравлични повдигачи и всички видове гарнитури по двигателя. Последва премахване на газовата уредба, монтаж на чисто нов алтернатор, нова ламбда сонда, нови бобини, свещи и кабели на свещите, датчик на коляновия вал, рециклиране на двигателната инсталация, снопа на бобините и окабеляването на дросела от Калоян от Несебър. Понеже колата не работеше добре след всички тези ремонти се наложи и смяна на комутатора(огромни благодарности на Калоян от Несебър за насоките), понеже този, който дойде с колата беше от w202 и колата работеше много лошо с него. Прилагам малко снимки от процеса по ремонта на двигателя и началните главоблъсканици. Всичко си правя сам в гаража на село, когато ми остане време и колата се кара рядко, предимно уикендите при хубаво време или, когато по-модерния мерцедес е извън строя. Има още много неща за, които имам снимки и ще ги обяснявам по-подробно в следващите постове. Вероятно и доста неща ще пропусна тъй като вече съм ги забравил, а задачките по колата бяха наистина много. Дано да ви е интересно, колкото и на мен връщането към живота на един (поне за мен) емблематичен модел на марката).
https://imgur.com/yAJpdZM
https://imgur.com/BCpa8HS
https://imgur.com/tczAHp3
https://imgur.com/xu2d6Ku
https://imgur.com/tczAHp3
https://imgur.com/Opx3UWJ
https://imgur.com/jN53co6
https://imgur.com/D9M1HzH
https://imgur.com/xFTCuY3
https://imgur.com/Gwhwubw
https://imgur.com/unQGMQK
https://imgur.com/zVdg54B

Този пост е редактиран от LISUNGERA: 19 ноември 2025 - 09:35

  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 20 ноември 2025 - 18:23

Лайк !


  • 0

сесшисе ?


#3 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 20 ноември 2025 - 22:20

"Късия" разказ продължава tongue.png Последва попълването на доста липсващи пластмасови дейтали и други дребни липси в двигателния отсек, смяна на счупени щипчици и т.н. дразнещи дреболии, както и слагане на нова изолация на предния капак и кора под двигателя. Последва смяна на всички крушки на километражното табло и духалките на парното с нови, както и пастиране и полиране на слюдата му, понеже беше доста надрана. Така и така километража беше разглобен реших да сменя и дисплея за външната температура, който се беше "разтекъл" и половината беше черен. В цялата суматоха не бях обърнал внимание, че не работят мигачите, аварийните и чистачката. След доста ровичкане от моя страна проблема се сведе до комбинираното реле(или както там се казва laugh.png), но реших преди да купя ново да разглобя старото. Още с просто око се виждаше че повечето спойки са спукани и се хванах да ги презапоя една по една. След презапояването всички неработещи функции се върнаха cool.png Малко снимки и от тази глава от сагата и една на колата след последната разходка:

3BKariQ.jpeg?1

WhEZ8uX.jpeg

3BdQV7d.jpeg

Q8Nfu7q.jpeg

ff9cO9f.jpeg

wTjz7gT.jpeg


Този пост е редактиран от LISUNGERA: 20 ноември 2025 - 22:27

  • 1

#4 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 21 ноември 2025 - 16:45

Много от проблемите по електрониката при тези коли са спукани спойки и изсъхнали кондензатори, от тези цилиндричните кафявите. Видиш ли такъв, сменяй наред.

Успех !!


  • 0

сесшисе ?





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни