Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Промяна на предавателно число CLS5003.06 ->3.27


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4607 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 март 2025 - 23:27

Здравейте,

 

Отдавна се канех да променя предавателното число от 3.06 на 3.27, но едва сега успях да го реализирам.

На първа фаза от проекта набавих диф от CLS350. Като грешка сега отбелязвам, че не го взех заедно с кардана и полусоките. Тъй като корпусът на дифа е по-тесен и по-къс, е необходимо да се сменят и карданът и полуоските. Освен това полуоските на CLS500 са с 30 зъба откъм дифа, а тези на CLS350 са с 27.

На втора фаза от проекта купих всички тампони по дифа, семирингите, лагерите на главините и т.н.

Самата смяна е доста трудоемка, защото няма много място и някои от частите на въздушното окачване пречат и трябва да се демонтират (компенсаторните обеми).

След смяната е необходимо да се кодира правилното предавателно число в моторното ЕКУ и това на скоростната кутия. При МЕ28 е лесно, влиза се във Вариантно Кодиране и се избира 3.27 от падащо меню за съответния параметър. При кутията (VGSNAG2) нещата стоят малко по-сложно. Числотo е кодирано с два байта в hex, и трябва да се промени от 0B F4 (3060) на 0C C6 (3270), после ще пиша кои по ред байтове са. Последните два байта от кодировката на кутията са чексума и трябва да се калкулират наново (CRC-16-ARC, Big Endian).

Първи впечатления от промяната - колата тръгва по-леко и може да се кара доста спокойно на Comfort. На Sport и Agility е доста по-рязка и набира по-бързо.

Като минус, дифът от 350, който аз ползвам, има много повече луфт от моя. Чудя се дали има начин да се регулира или да търся друг.

Друг странен ефект е, че изчезна автоматичното палене (тип-старт), при което само буташ еднократно ключа и тя си върти сама докато запали. Отвикнал съм да задържам на стартер и ми е малко криво.

За автоматичното палене има параметър в МЕ28, който не съм променял, стои си на "активно", но явно е свързан по някакъв начин с параметъра на предавателното число.

Времето ще покаже дали 3.27, който е с по-малко "прасе" ще издържи на въртящия момент на м113. Претоварването е около 30%. На първо време съм активирал една функция "Dashpot" която малко омекотява педала на газта за да няма резки пикове.


Този пост е редактиран от Subsonic: 01 март 2025 - 23:39

  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 02 март 2025 - 15:42

Аз на моя 1972 280C търся да мина от 4.07 на 2.65 

Ти едва ли ще усетиш разлика на това малко отклонение, според мен безмислено.


  • 0

сесшисе ?


#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4607 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 март 2025 - 23:56

Голяма занимавка е, но промяната се усеща,

От 4.07 до 2.65 е голяма разлика, ще се спъне доста. Това W114 ли е? Ако толкова искаш да има по-дълги скорости може нещо около 3.07-3.42.

То не идва ли от завода стандартно с 3.69?


  • 0

#4 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано Вчера, 01:01

Вероятно е 3.92, но аз като го смятам на практика с GPS скоростомер и оборотомер който инсталирах на мястото на часовника излиза да е 4.07

Проблема ми е че с 100кмч е на 3300 оборота, а бих искал да е на около 2000


  • 0

сесшисе ?


#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4607 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано Вчера, 22:23

На колко оборота е максималната мощност на двигателя и колко е максималната скорост.?

Идеята е, най-просто казано, всичко да си дойде на мястото и максималната скорост да е в оборотите на максимална мощност на най-високата предавка.

Тогава кутията/дифа/колата е настроена за Vmax. 

 

Мощността, необходима за достигане на Vmax e функция на въздушното съпротивление и челната площ на автомобила. Формулата общо взето е:

0.5 rho x Cd x A x V^3

Всичко трябва да е в правилните мерни единици, rho e плътност на въздуха, Cd e коефициент /0.45/, А - челна площ в м2, или височина по широчина по 0.82, скоростта V e в м/с.

 

Ако тръгнем наобратно, от наличната мощност, оборотите и предавателните числа, можем да сметнем максимално постижимата скорост и необохдимото предавателно чиско на дифа.

 

Трябва да вземем предвид и загубите в скоростна кутия, кардан, диф и т.н., обичайно за автомобили със задно предаване е 15-20%. Автомобилите с предно имат по-малки загуби, около 10%.

 

https://www.automobi....html#gsc.tab=0

 

97KW x 0.8 = 77.6 KW

 

При тази челна площ, 2.07 м2 и коефициент на съпротивление имаме

 

0.5 х 1.21 х 0.933 х V^3 = 77 600

0.605 x 0.933 x V^3 = 77 600

0.56 x V^3 = 77 600

V^3= 77 600 / 0.56

V^3 = 138 571

V ~ 180 km/h

 

Значи с тази мощност и челно съпротивление и площ можем да постигнем около 180 км/ч. Само остава да намерим при този размер гуми и крайна предавка, с какъв диф тази скорост ще бъде достигната на 5000 оборота (P max).

Ще ползвам жокер от една програмка GearCalc.

Според други жокери, гумите са размер 175 SR14, което отговаря на 185-75R-14.

Накрая отговрът не е 42, а 3.46. smile.png

Тоест с диф 3.46, на 4-та, достигаш 180км/ч на 5200 оборота и ползващ цялата налична мощност.

При това положение, при 100 км/ч, ще си на 2900 оборота.


Този пост е редактиран от Subsonic: Вчера, 22:34

  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4607 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано Вчера, 22:45

...

Като минус, дифът от 350, който аз ползвам, има много повече луфт от моя. Чудя се дали има начин да се регулира или да търся друг.

...

 

Луфтът, слава Богу, се оказа от хлабав тампон на дифа. Има някаква вероятност и резбата на болта да изпуска, дано не.


  • 0

#7 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано Вчера, 23:53

Тоест с диф 3.46, на 4-та, достигаш 180км/ч на 5200 оборота и ползващ цялата налична мощност.

При това положение, при 100 км/ч, ще си на 2900 оборота.

С колата едва ли ще вдигам повече от 120кмч

Двигателя е М110 карбуратор

Скоростната кутия е 4 степенна автомат 722.102 която за разлика от следващото поколение тръгва винаги от 1-ва, което е идеално

2900 оборота при 100кмч също е доста


  • 0

сесшисе ?





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни