
Mercedes W211 e500 проблем
Започната от Despredy, 02 фев 2025 - 14:43:34
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 февруари 2025 - 14:43
Здравейте! Колата е е500 306кс М113.
Проблема е следния, колата има газ, но преди ден наби чек енджин, изгаси цилиндри и изгасих двигателя. След стартиране чека остана и в купето се усещаше претрисане. Закачих я веднага на стар диагностика и ми показва крайна задна дясна ламбда сонда че е дала дефект. Колата е с катализатори и гърнета(единствено съм си сложил кът офф клапа). Изтрих грешката и дадох на живи данни да видя какви стойности дава тази сонда и бяха доста ниски. Та въпроса ми е дали това тресене/претрисане е в следствие на тази сонда или да проверявам и друго компоненти. Другия въпрос е , ако се окаже че наистина е там проблема, да купувам ли друга сонда или да си я спра софтуерно ? Благодаря предварително
Проблема е следния, колата има газ, но преди ден наби чек енджин, изгаси цилиндри и изгасих двигателя. След стартиране чека остана и в купето се усещаше претрисане. Закачих я веднага на стар диагностика и ми показва крайна задна дясна ламбда сонда че е дала дефект. Колата е с катализатори и гърнета(единствено съм си сложил кът офф клапа). Изтрих грешката и дадох на живи данни да видя какви стойности дава тази сонда и бяха доста ниски. Та въпроса ми е дали това тресене/претрисане е в следствие на тази сонда или да проверявам и друго компоненти. Другия въпрос е , ако се окаже че наистина е там проблема, да купувам ли друга сонда или да си я спра софтуерно ? Благодаря предварително
#2
Публикувано 02 февруари 2025 - 17:09
Аз бих си купил нова сонда
софтуерно гасене, само като верменно решение, докато ти дойде чарка
Този пост е редактиран от Bogi: 02 февруари 2025 - 17:12
сесшисе ?
#4
Публикувано 02 февруари 2025 - 19:50
И на бензин и на газ го прави. Колата не е от скоро с газ. Още при предишния собственик е слагана. Преди 8к км съм сменил всички свещи. Грешката която беше записала ще я погледна утре. Стойностите по спомен бяха около 0,6/7.
#5
Публикувано 03 февруари 2025 - 00:18
Единично гасене ли е било на цилиндъра или периодично е почнала да го гаси и дали е един и същи или различни. Провери кабелите как са или бубините ако е периодично и е един същ цилиндър размени бубините с някоя друга и виж дали проблема ще се прехвърли на другия цилиндър.
Ако е някоя като първите 3 от снимката тях си ми ги записва още преди да има газ колата и не светва чека за тях, сондите си работят, но поради стареенето на сондата корекциите излизат извън норма. Не казвам че не са за смяна но ще ги сменя по нататък и 4 те навенъж.
Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
Ако е някоя като първите 3 от снимката тях си ми ги записва още преди да има газ колата и не светва чека за тях, сондите си работят, но поради стареенето на сондата корекциите излизат извън норма. Не казвам че не са за смяна но ще ги сменя по нататък и 4 те навенъж.

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
#6
Публикувано 03 февруари 2025 - 00:30
Утре ще ходя при майстора та ще снимам какво е записала. Нямам представа относно гасенето на цилиндри. Светна чека и я усетих че изгаси цилиндри. На диагностика излиза ламбда сонда. Изчистих грешките и тръгнах на бензин и след няма и 40км отново във високите обороти наби чек и отново същата грешка даде и пак изключи цилиндри
#7
Публикувано 03 февруари 2025 - 20:39
Гаси само 5ти цилиндър но днес при прочитане излиза не само задна дясна но и предна дясна. Изолирах задната тъй като тя не отговаря за смесообразуването покарах я и за сега няма ядове и не записва грешки но все още се усеща минимално притрисане в купето без играене на обороти. Поръчал съм едната сонда. Така или иначе я записва за втори път. Сега въпроса е къде да търся проблема с лекото притрисане ?
#9
Публикувано 04 февруари 2025 - 12:52
Точно леко приклащане има. За сега чек няма, ако пак се появи ще разменям бобините
#10
Публикувано 12 февруари 2025 - 10:24
Оставих я в сервиз. Работата не е добре хич. В задния катализатор температурата е ужасно голяма. 3/5 цилиндър бият мисфайър което тепърва ще се уточнява от бобини или свещи е. Ще се мери и компресия защото с тази газ мотора може и да е с позаминало покритие на цилиндрите и затова също да бие мисфайър. Колата ба студено върви без грешка. Влезе ли в работна температура започват мисфайърите на въпросните цилиндри
#11
Публикувано 12 февруари 2025 - 15:14
Има добра новина колега и тя е че все има вариант за ремонт или смяна на двигател в краен случай.
Ремонтирай и карай.
При новите коли мотора в коша и наникъде.
Ремонтирай и карай.
При новите коли мотора в коша и наникъде.
#12
Публикувано 12 февруари 2025 - 16:39
Ако се стигне до голям ремонт на този двигател, определено ще се замисля дали да я правя. Бобини,свещи, кабели ще сменя ,но ако проблема е в износен мотор….
#13
Публикувано 12 февруари 2025 - 20:26
А вариант газовото да ми върти тези номера ,тъй като прехвърля ли на газ става още по-зле ?
#14
Публикувано 19 февруари 2025 - 20:31
Малко развитие по темата. След сваляне на цялата генерация първите катализатори бяха тотал щета. За сега колата е без катализатори (търси се цяла генерация ) колата върви доста повече и е една идея по спокойна но все още леко се усеща потрепване. Няма записване на мисфайъри вече.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни