Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Приплъзване автомат, 3-4 предавкаCLS500, 722.9


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 септември 2024 - 16:19

Откакто взех колата преди близо 2 години забиваше грешки в автомата заради временн алипса на сигнал или нереална стойност от сензор 2 - стандартен проблем на 722.9. Общо взето където пипне VDO, трева не никне smile.png.

 

С течение на времето грешките зачестиха и в един момент стана адски досадно автоматът да влиза в авариен режим, защото спира да превключва и остава на предавката, на която е бил, отключва локъпа на хидрото и отказва да включи на задна докато не рестартираш от ключа.

 

Миналата седмица дадох платката за рециклиране и вече няма грешки, но остана един проблем, който се надявах да е бил свързан с датчиците - приплъзване при превключване от 3-та на 4-та.

 

Някой имал ли е подобен проблем и как го е решил?

 

Гледах кои пакети участват в 3-та и 4-та - съединители К1 и спирачен барабан B2. Възможно ли е да има проблем в соленоидите, които управляват К1 и В2?

Интересното е, че на другите предавки няма проблем. Единствено при преминаване от 3-та на 4-та приплъзва и качва оборотите, като понякога приритва като влезе 4-та. К1 участва и в 3-та, 4-та и 5-та.

 

С триене на адаптации става по-зле. След известно време и натрупване на адаптационни данни успява почти да се маскира и да изчезне, но ме притеснява, че нещо не е наред по механиката на кутията и ми се иска да го оправя без да сменям цяла кутия.


Този пост е редактиран от Subsonic: 17 септември 2024 - 16:21

  • 0

#2 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 820 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 17 септември 2024 - 20:34

Ремонт на логиката.
  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 септември 2024 - 08:12

Ремонт на логиката.

Имаш предвид клапанното тяло или електронния модул?

Еллектронният модул би трябвало сега да е ок.

 

Попадна ми някакъв документ, в който препоръчваха обновяване на софтуера, но се съмнявам да свърши работа. Ще пробвам това първо.

 

Клапаните ги няма налични като афтърмаркет част. Само от Мерцедес предлагат клапани по около 400 кинта парчето. Намерих два "рециклирани" в немския ebay, но май са пак от някаква китайска фирма. Да видим дали ако сменя клапан y3/8y2, който управлява пакет съединители K1 нещо ще се промени.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Subsonic: 18 септември 2024 - 08:15

  • 0

#4 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 820 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 18 септември 2024 - 11:28

Фирмите ремонтиращи АСК имат ремонтен комплект за единия шибър в хидравличната част на логиката - разпробиват, набиват и райберят, плюс ново бутало.

Този пост е редактиран от prokopi69: 18 септември 2024 - 11:28

  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 септември 2024 - 12:41

Поговорих с един приятел, който има представа от автоматици, и той потвърди, че вероятно е проблем с клапанното тяло.

 

Ако беше някой електромагнитен клапан щеше да прави проблем и на други предавки 1,2,3 или 3.4,5.

 

Ами остава да намеря клапанно тяло, че сега почна учебната година и колата ми трябва ежедневно.


  • 0

#6 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 820 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 18 септември 2024 - 12:46

Хм...по-добре си оправи твоята.
  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 септември 2024 - 09:06

Поръчах клапанно тяло, втора ръка. Да видим какво ще дойде. Със сигурност ще трябва да се рециклира.

 

Вчера покарах малко колата да понатрупа адаптации и днес е доста по-добре, не не е перфектно.


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 септември 2024 - 09:52

Само да споделя, че и след префлашване на софтуера, не се оправи. Като че е малко по-добре, но си го има.

И друго да споделя, китайските клонинги на Openport не стават за флашкане. Могат да прехвърлят 30-40 байта за вариантно кодиране, но за флашване не стават. Може би мнозина знаят.

Попаднах на различни източници, според които много от резисторите по платката на Openport клонингите не са с правилните стойности. Дори DC-DC конверторите не дават необходимото напрежение.

 

http://blog.obdii365...ork-connection/

 

https://eculabs.com/...php?topic=160.0

 

Чудех се какъв друг достъпен Passthru конектор мога да ползвам - MiniVCI, Godiag,  или да гледам за нещо по-качествено като X-horse, VCX или нещо подобно.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни