Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

CLK 208 200K - гаси цилиндърГаси цилиндър и няма мощност на газ


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 01 юли 2024 - 19:40

Здравейте.

 

Отново имам един казус, който бих искал да споделя с вас. Колата е CLK 208 192 коня, с газ - 1999 година.

Когато времето е горещо и когато колата вдигне 90-92°, започва да губи мощност и дори преди няколко дни започна да ми гаси и цилиндър. Случва се следното:

Излизам от Бургас, все още карам с 80 и започва магистралата, при което давам газ, за да ускоря до 120-130. Усещам как колата ускорява много бавно и след няколко секунди се усещат няколко много кратки придърпвания/изхълцвания в рамките на 2-3 секунди, след което колата гаси цилиндър и трябва да я угася и да я запаля отново, за да се оправи. Всичко това се случва на около 2000-2500 оборота. Проблема го имаше и миналата година в най-големите жеги, но не беше толкова ясно изразен и не взех мерки. След това захладня и вече не се проявяваше. Сега обаче за пръв път започна да ми гаси и цилиндър. Когато колата не е загряла до работна температура, работи нормално. За да бъда честен, свещите не ги смених, когато купих колата, защото си работеше нормално. Предполагам, че са на около 50 000 километра, затова мисля първо да започна с тях, но бих искал да видя мненията на хора, които имат повече опит от мен. Най-важното - проблема се случва само тогава, когато карам на газ. Превключа ли на бензин, всичко изглежда нормално, поне за моите стандарти. Кой знае, може пък като се оправи проблема, колата да започне да набира много по-бързо и на бензин? Възможно ли е проблема да е в свещите или бобините и все още да се усеща само на газ, но да започне да се случва и на бензин, когато се прецака повече? Филтрите на газовото са сменяни преди по-малко от 10 000 километра, а предишните, които ги смених на около 15 000, изглеждаха като нови. Когато колата е студена и я паля сутрин, обикновено пали бързо, но понякога се усеща леко прекъсване - това е последното, което бих могъл да добавя. Тези дни ще я закарам някъде, но се чудя с какво точно да започна. Надявам се да получа напътствия и ако знаете някой сериозен майстор в Пловдив (малко ми е далеч, но...), Бургас или Стара Загора, ще съм благодарен. :)

 

Поздрави, бъдете здрави! :)


  • 0

#2 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 205 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 05 юли 2024 - 17:40

Първото нещо, което трябва да направиш е да смениш свещите!
В големите вериги магазини има камък за свещи с магнит ( мисля, че беше 16 ), взимаш едни свещи на бош - във всеки един магазин за авточасти ще ти предложат подходящите за твоят автомобил, и следващата смяна я правиш на препоръчителните километри за свещите. - обикновените са на около 15К, а иридиевите на около 60К км.


  • 0

#3 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 05 юли 2024 - 18:19

Благодаря много. Инструментите не са проблем, имам всичко необходимо, за да бъдат сменени така, както е описано в ръководството. :) Това беше първото нещо, към което се насочих - свещите. Другата седмица ще ги сменя и ще споделя какво се случва. Под капака пише BOSCH F7KTCR или BERU 14FGH-7DTURX, но моята я карам най-вече на газ, та един газаджия, на който имам доверие, ми препоръча BKUR6ET-10, на NGK. В момента е точно със същите NGK, и мисля, че изкара доста време с тях, преди да започнат тези симптоми, затова мисля, да си взема пак такива. Междувременно ще огледам и бобините.


Този пост е редактиран от EseAmor: 05 юли 2024 - 18:21

  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4563 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 юли 2024 - 13:09

Според мен по някаква причина обеднява сместа и затова ти гаси цилиндър. Може да е проблем с газова дюза или с изпарител (т.е. да има нужда от реглаж).

Може да е проблем и с бобина.

Ще бъде мног полезно ако прегледаш какви грешки е записала колата.


  • 0

#5 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 12 юли 2024 - 17:20

Според мен по някаква причина обеднява сместа и затова ти гаси цилиндър. Може да е проблем с газова дюза или с изпарител (т.е. да има нужда от реглаж).

Може да е проблем и с бобина.

Ще бъде мног полезно ако прегледаш какви грешки е записала колата.

В неделя ще сменя свещите и ще видя как е тогава. Ако проблема не се оправи, ще я закарам на диагностика след около 15-20 дни и тогава ще споделя какви грешки е записала. Напомням, че колата няма никакви проблеми с оборотите на празен ход, ако все още не е изгасила цилиндър. Преди да го изгаси, се усеща леко тресене и трудно увеличаване на оборотите и на скоростта, при подаване на газ и ако продължа да подавам газта, тогава гаси цилиндъра. Ако отпусна газта, когато започва тресенето и хълцането, не се получава misfire и колата продължава да си върви, макар и мудно. Днес случайно забелязах, че един маркуч, който влиза в изпарителя е притрит, защото е опирал в шайбата на хидравличната помпа, но макар и значително притрит, не ми се видя спукан и не мисля, че проблема е от него. От другата страна влиза в едно черно, на което май му казват мап сензор.

Благодаря много за мнението ти. smile.png


Този пост е редактиран от EseAmor: 12 юли 2024 - 17:22

  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4563 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 16 юли 2024 - 12:22

За мен засича някакъв Misfire и след това гаси цилиндър, но грешките биха те насочили към причината за misfire-a. Дали е по запалителната или горивната система (газта).


  • 0

#7 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 205 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 16 юли 2024 - 20:03

Защо трябва да го вкарвате в някакви филми?
Да си смени свещите, които никога не е сменял и е навъртял над 50 000км.


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4563 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 юли 2024 - 09:17

Ако не са сменяни свещите, наистина е добре да се сменят, но може да се окаже, че и с нови свещи продължава да гаси цилиндри.

Най-честата причина при наличието на вторична горивна система е проблем с някой от компонентите - дюза, изпарител, маркуче за газ, маркуче за вакум/бууст към изпарителя и т.н.

Може да се окаже, че сместа на газ е твърде бедна или пък твърде богата. При положение, че моторният компютър е записал някаква грешка, ще бъде глупаво да не я прочетем, защото тази грешка може да ни насочи по-добре към първопричината, вместо да гадаем и да сменяме компоненти на сляпо.


  • 0

#9 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 969 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 18 юли 2024 - 15:57

Бедна смес. Имах същия проблем.
  • 0

#10 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 18 юли 2024 - 19:29

Благодаря много на всички. Свещите ще ги сменя тази събота или неделя, а диагностиката ще я направя в края на месеца и след това ще мисля към какво друго да се насоча. Щях да ги сменя още преди няколко дни, но се оказа, че вместо шестостенен болт M6, на бобините са сложили някакъв скапан торкс E8, та не можах да ги развия... :) Все ме гложди, че проблема може да не се окаже в свещите, но както споменахте, няма смисъл да гадаем. Ще ви кажа как са се развили нещата и дали има подобрение, за да може и други колеги да се възползват от темата, ако изпаднат в подобна ситауцията. smile.png


Този пост е редактиран от EseAmor: 18 юли 2024 - 19:32

  • 0

#11 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 30 юли 2024 - 18:19

Здравейте.

 

Ето малко развитие по темата:

 

Преди десетина дни смених свещите, тествах колата, но за мое съжаление, проблема отново се появи. Няма никаква разлика в държанието на автомобила и сякаш старите свещи можеха да изкарат още време. Ако някой се интересува - издържаха поне 42 000 километра, защото с тях купих колата, а вероятно са карани около 15 000 километра преди това - BKUR6ET-10. Сложих пак същите. Качвам снимка на старите, ще ми бъде интересно да прочета анализ от човек, който разбира. Мисля, че не са идеално зле. smile.png

Купих си едно фалшиво ELM327 и с него прочетох кодовете, които са:

 

P0301;

P0304;

P0300;

P0170;

P0130;

 

За съжаление не успях да намеря дали някъде се пази точното време на записването на грешката, което би помогнало много.

 

P0301 и P0304 са грешки на 1-ви и 4-ти цилиндър, а случайно забелязах, че 1-ва бобина е вързана точно с тях. На първо време смятам да разменя местата на 1-ва и 2-ра бобина, да изтрия грешките и да видя дали грешката ще се промени с код за 2-ри и 3-ти цилиндър.
P0130 - прочетох няколко неща в интернет, но не съм сигурен как точно да го тълкувам - пише за вероятен проблем с кабелите на ламбда сондата. Няма грешки по таблото, няма наличен катализатор.

 

Ясно ми е, че това е просто някакъв евтин четец, просто исках да споделя какви грешки е показал. Ще закача колата и на Star, когато намеря кадърен майстор, който е в близост до мен. Дотогава ще тествам това, което мога да тествам сам. Качвам снимки на свещите и кодовете.

 

Поздрави. smile.png

 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  111.jpg   120,33K   1 Брой сваляния
  • Прикачен файл  222.jpg   105,07K   1 Брой сваляния

  • 0

#12 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юли 2024 - 18:44

Насочи се към проверка на дебитомер и ламбда сонда. Това нещо трябва да се погледне от някой, който знае какво и къде да гледа, с Xentry, а не просто да купиш дебитомер и сонда и да ги смениш.

Дебитомер се купува хубав, а не от евтините "aftermarket", защото може "новият" да е по-зле от стария :) 

Не е лошо и като идея да се провери дали не дърпа въздух от някъде след дебитомера.

 

Друг възможен вариант е - щом колата е без катализатор... кой и как е спрял втората сонда (след катализатора която е).

Ако е пипано както не трябва по софтуера на компютъра - е напълно възможно всички грешки да идват от там.


  • 0

#13 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 969 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 05 август 2024 - 17:47

.

Този пост е редактиран от barty: 05 август 2024 - 17:48

  • 0

#14 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Публикувано 24 август 2024 - 08:35

Здравейте. Няма развитие по моя въпрос. Ходих при няколко майстора, единия направи диагностика, която показа същите грешки, като фалшивата, която пробвах и аз. Очевидно човека разбираше долу-горе толкова, колкото мен, съдейки по това, което ми говореше. Това, което успях да разбера сам, е че проблема не е от бобините, защото дори след като ги завъртях, отново даде грешка само на първи цилиндър. Вчера, като се прибирах от работа, колата стигна до работна температура, отново ѝ изчезна силата и започна леко да притриса, когато ѝ подавам газ, после стоя пред блока около час и като заминах на тренировка, пак беше така. Беше изстивала около 40 минути пред блока. След треновката беше стояла около 2 часа и като тръгнах да се прибирам, вървеше на самолет. Омръзна ми да бера ядове с хора, които са си купили някаква диагностика и не знаят как да я използват...


  • 0

#15 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 август 2024 - 10:18

Накой мерил ли е компресия на този цилиндър?

При студена и при загряла кола?

Както и - проверка за издухана гарнитура?


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни