Побърква ме това. През изминалите 2 седмици минавах 4 пъти прохода Предела. Единия път реших да си правя експеримент с круиза. Спокойното ми каране е да поддържам между 70 и 80 км/ч. Слагам круйза на 75 км/ч на спускане и започва една безкрайна спирачка. Изчаках го, изчаках го ама ме вбеси. Не може 20 минути да спускам на спирачка. Това е всички друго, но не и техническо "решение" на ситуацията. Не издържах, разкарах го, докоснах 2 пъти левия бутон за скоростите, изразяващо се в сваляне на 2 предавки, оборотите се вдигат на около 2500-2800 и така цялото спускане задържаш желаната скорост с +/- 5 км/ч и само 2-3 натискания на педала на спирачката за цяло спускане.
Човече, crusie-control-а на Мерцедес отпреди 20 години е светлинни години напред от този на последното Пежо 308, повярвай ми.
Там не само, че не сменя предавка, но и не бие спирачка, точно както ти искаш и като резултат скоростта ти може да варира от +10км/ч и то не на някакъв планински проход, а на аутобан с ограничен градиент.
Спирачките са най-сигурното средство за спиране, а накладките са най-евтиното за смяна в един автомобил, освен може би чистачките. По-добре да смениш кутия ли? Винаги когато мислиш за някаква функционалност на автомобила, първото и най-важното е безопасността на ползвателите и другите участници в движението. Трябва да работи сисгурно и безотказно, всеки път. Ако ти влезе в авариен режим кутията и спре да сменя, с какво ще намаляваш?
Пък то не пречи в началото на спускане да си я заключиш на 3-та или 4-та и да си пуснеш и круиза. Или пък да го спреш и да си натиснеш 2-3 пъти спирачките.
Пак повтарям, че не обичам да карам на круиз, а на лимитер, защото круизът ми отнема голяма част от контрола върху автомобила. Затова как ще вземеш завоя много зависи с каква сксорост влизаш и каква излизаш от завоя, зависи кога ще натиснеш спирачката и къде ще подадеш газ в завоя (пренасяне на маса отзад-напред и отпред-назад), както зависи и и дали се спускаш или изкачваш.