Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Премахване на "спирчака" при спускане на круиз контрол


  • Please log in to reply
4 мнения по тази тема

#1 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Публикувано 26 юни 2024 - 10:46

С нашите Р класи нищо не се случва. Никой не пише. Та реших да драсна една тема.

Много ме ядосва спирачната функция, когато съм на круиз контрол, дойде спускане и тя решава да ми поддържа точната скорост и ми бие спирачка постоянно.

Нищо няма да й стане, ако не бие спирачка и вземе, че превиши зададената скорост (ако ДВГ-то не може да задържи колата) с 2-3-5 км/ч.

Най-дразнещото още, че карам си на круиз контрол, трябва да изпреваря кола пред мен, с педала на газта вдигам едни 20-30 км/ч по-голяма от зададената скорост и в момента като се прибера след изпреварването и отпусна педала на газта, колата скача на спирачката все едно не знам какво се случва. Тъпа и дразнеща работа.

Конкретен въпрос - може ли да се препрограмира и изключи спирачната функция на круиз контрола на R320 CDI от 2008-ма? С моя "общ" скенер за диагностика не видях такава опция.


Този пост е редактиран от BOzz: 26 юни 2024 - 10:47

  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 27 юни 2024 - 15:28

Понеже съм ТИРаджия, на камиона тази функция може да се спира, в менюто cruise control / engine breaking

За мерцедеса незнам трябва със Стар Диаг да погледнеш, и да премахнеш каквато и да е спирачка повреме на cruse

 

Успех !!


  • 0

сесшисе ?


#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4552 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 юли 2024 - 21:59

Аз пък точно това харесвам на Бенца - задаваш му скорост и той я следи зорко. Не е като някое ново Пежо или Ситроен, да зададеш 120 и според наклона, скоростта да стигне 140. В Германия толерансът е 3км/ч - какво правим ако аз съм задал 120 и са ме снимали със 130?

Принципно не ползвам круиз, само лимитър, но принципът на работа е сходен.


  • 0

#4 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Публикувано Днес, 12:30

Аз пък точно това харесвам на Бенца - задаваш му скорост и той я следи зорко. Не е като някое ново Пежо или Ситроен, да зададеш 120 и според наклона, скоростта да стигне 140. В Германия толерансът е 3км/ч - какво правим ако аз съм задал 120 и са ме снимали със 130?

Принципно не ползвам круиз, само лимитър, но принципът на работа е сходен.

За твоето ползване може и да не те "тормози". Същата логика и с лимитера - задал си го на 120, натискаш повече газта от кеф и преминаваш лимитера. Камерата те снима, какво правим?

Затова всеки си има глава на раменета и е лична отговорност спазването на законеите.

Затова въпросът ми е конкретно не дали има смисъл, а как да стане това. Някой правил ли го е?


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4552 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано Днес, 13:32

За да изключиш лимитера трябва да натиснеш педала до долу, няма как да стане неволно, но все пак е помислено, че може да ти се наложи аварийно да го изключиш при необходимост от ускорение.

 

Тези системи, поне при Мерцедес, са мислени, като взети всички особености и законови изисквания на пазарите, на които ще се продават, но преди всичко на базата на изискванията за техния си пазар.

 

Не знам да има начин за парамтеризация на работата на crusie control-a, както е писал колегата Bogi за камионите. Но камионите се управляват от професионални водачи и може би там имат повече вяра в преценката и способнсотите на шофьора, а и при камионите има 3 вида спирачки: пневаматични спирачки, моторна спирачка на изгорелите газове и ретардер. Ако не съм прав колегата може да ме поправи или допълни.


Този пост е редактиран от Subsonic: Днес, 13:34

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни