Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Премахване на "спирчака" при спускане на круиз контрол


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Публикувано 26 юни 2024 - 10:46

С нашите Р класи нищо не се случва. Никой не пише. Та реших да драсна една тема.

Много ме ядосва спирачната функция, когато съм на круиз контрол, дойде спускане и тя решава да ми поддържа точната скорост и ми бие спирачка постоянно.

Нищо няма да й стане, ако не бие спирачка и вземе, че превиши зададената скорост (ако ДВГ-то не може да задържи колата) с 2-3-5 км/ч.

Най-дразнещото още, че карам си на круиз контрол, трябва да изпреваря кола пред мен, с педала на газта вдигам едни 20-30 км/ч по-голяма от зададената скорост и в момента като се прибера след изпреварването и отпусна педала на газта, колата скача на спирачката все едно не знам какво се случва. Тъпа и дразнеща работа.

Конкретен въпрос - може ли да се препрограмира и изключи спирачната функция на круиз контрола на R320 CDI от 2008-ма? С моя "общ" скенер за диагностика не видях такава опция.


Този пост е редактиран от BOzz: 26 юни 2024 - 10:47

  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 27 юни 2024 - 15:28

Понеже съм ТИРаджия, на камиона тази функция може да се спира, в менюто cruise control / engine breaking

За мерцедеса незнам трябва със Стар Диаг да погледнеш, и да премахнеш каквато и да е спирачка повреме на cruse

 

Успех !!


  • 0

сесшисе ?


#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4571 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 юли 2024 - 21:59

Аз пък точно това харесвам на Бенца - задаваш му скорост и той я следи зорко. Не е като някое ново Пежо или Ситроен, да зададеш 120 и според наклона, скоростта да стигне 140. В Германия толерансът е 3км/ч - какво правим ако аз съм задал 120 и са ме снимали със 130?

Принципно не ползвам круиз, само лимитър, но принципът на работа е сходен.


  • 0

#4 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Публикувано 19 юли 2024 - 12:30

Аз пък точно това харесвам на Бенца - задаваш му скорост и той я следи зорко. Не е като някое ново Пежо или Ситроен, да зададеш 120 и според наклона, скоростта да стигне 140. В Германия толерансът е 3км/ч - какво правим ако аз съм задал 120 и са ме снимали със 130?

Принципно не ползвам круиз, само лимитър, но принципът на работа е сходен.

За твоето ползване може и да не те "тормози". Същата логика и с лимитера - задал си го на 120, натискаш повече газта от кеф и преминаваш лимитера. Камерата те снима, какво правим?

Затова всеки си има глава на раменета и е лична отговорност спазването на законеите.

Затова въпросът ми е конкретно не дали има смисъл, а как да стане това. Някой правил ли го е?


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4571 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 юли 2024 - 13:32

За да изключиш лимитера трябва да натиснеш педала до долу, няма как да стане неволно, но все пак е помислено, че може да ти се наложи аварийно да го изключиш при необходимост от ускорение.

 

Тези системи, поне при Мерцедес, са мислени, като взети всички особености и законови изисквания на пазарите, на които ще се продават, но преди всичко на базата на изискванията за техния си пазар.

 

Не знам да има начин за парамтеризация на работата на crusie control-a, както е писал колегата Bogi за камионите. Но камионите се управляват от професионални водачи и може би там имат повече вяра в преценката и способнсотите на шофьора, а и при камионите има 3 вида спирачки: пневаматични спирачки, моторна спирачка на изгорелите газове и ретардер. Ако не съм прав колегата може да ме поправи или допълни.


Този пост е редактиран от Subsonic: 19 юли 2024 - 13:34

  • 0

#6 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Публикувано 05 август 2024 - 16:12

Нека приемем по твоите думи, че аз мога да управлявам машината "професионално" и ако преценя, че ми трябва забавяне, то ми е по-готино да ръгна 3 предавки надолу, вместо колата да ми спуска 20 километра на спирачки, както прави. Което от професионална гледна точка е малоумно и неефективно, донякъде и опасно. Като допълнение няма законови изисквания круиз контрола да има спирачна функция. Тази спирачна функция се слага като "екстра". Ако работеше адекватно, първо да сваля предавка до определено ниво и ако вече няма на къде да бие спирачка, да го разбера. А не да ми държи 1500 оборота и да ми бие спирачки. Малоумна работа.

Както и не виждам смисъл да ползваш лимитера, вместо круиз контрола. На круиз в града си го пускаш на 50 км/ч и ако искаш да намалиш, то го деактивираш докато караш с по-ниска от желаната 50 км/ч скорост. Ако имаш условия да стигнеш и поддържаш 50 км/ч, просто цъкаш един бутон, вместо да държиш педала на газта неопределено време. Ама всеки сам си "преценя", казал една публична личност. smile.png


Този пост е редактиран от BOzz: 05 август 2024 - 16:15

  • 0

#7 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 501 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 05 август 2024 - 22:03

Круизконтрола при камиона използва свички видове моторни спирачки (аспух, ретардер, jake brake), но не и същинските спирачки.


  • 0

сесшисе ?


#8 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Публикувано 30 август 2024 - 17:32

Побърква ме това. През изминалите 2 седмици минавах 4 пъти прохода Предела. Единия път реших да си правя експеримент с круиза. Спокойното ми каране е да поддържам между 70 и 80 км/ч. Слагам круйза на 75 км/ч на спускане и започва една безкрайна спирачка. Изчаках го, изчаках го ама ме вбеси. Не може 20 минути да спускам на спирачка. Това е всички друго, но не и техническо "решение" на ситуацията. Не издържах, разкарах го, докоснах 2 пъти левия бутон за скоростите, изразяващо се в сваляне на 2 предавки, оборотите се вдигат на около 2500-2800 и така цялото спускане задържаш желаната скорост с +/- 5 км/ч и само 2-3 натискания на педала на спирачката за цяло спускане.flag.gif


Този пост е редактиран от BOzz: 30 август 2024 - 17:34

  • 0

#9 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 812 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 30 август 2024 - 19:21

Ами селски, тва са асистенти, помощници, не решават проблеми, тва не е Кръстникът...

Сам си намерил решението, какъв е въпросът от тука нататък?
  • 1

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4571 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 03 септември 2024 - 14:00

Побърква ме това. През изминалите 2 седмици минавах 4 пъти прохода Предела. Единия път реших да си правя експеримент с круиза. Спокойното ми каране е да поддържам между 70 и 80 км/ч. Слагам круйза на 75 км/ч на спускане и започва една безкрайна спирачка. Изчаках го, изчаках го ама ме вбеси. Не може 20 минути да спускам на спирачка. Това е всички друго, но не и техническо "решение" на ситуацията. Не издържах, разкарах го, докоснах 2 пъти левия бутон за скоростите, изразяващо се в сваляне на 2 предавки, оборотите се вдигат на около 2500-2800 и така цялото спускане задържаш желаната скорост с +/- 5 км/ч и само 2-3 натискания на педала на спирачката за цяло спускане.flag.gif

Човече, crusie-control-а на Мерцедес отпреди 20 години е светлинни години напред от този на последното Пежо 308, повярвай ми.

 

Там не само, че не сменя предавка, но и не бие спирачка, точно както ти искаш и като резултат скоростта ти може да варира от +10км/ч и то не на някакъв планински проход, а на аутобан с ограничен градиент.

Спирачките са  най-сигурното средство за спиране, а накладките са най-евтиното за смяна в един автомобил, освен може би чистачките. По-добре да смениш кутия ли? Винаги когато мислиш за някаква функционалност на автомобила, първото и най-важното е безопасността на ползвателите и другите участници в движението. Трябва да работи сисгурно и безотказно, всеки път. Ако ти влезе в авариен режим кутията и спре да сменя, с какво ще намаляваш?

Пък то не пречи в началото на спускане да си я заключиш на 3-та или 4-та и да си пуснеш и круиза. Или пък да го спреш и да си натиснеш 2-3 пъти спирачките.

Пак повтарям, че не обичам да карам на круиз, а на лимитер, защото круизът ми отнема голяма част от контрола върху автомобила. Затова как ще вземеш завоя много зависи с каква сксорост влизаш и каква излизаш от завоя, зависи кога ще натиснеш спирачката и къде ще подадеш газ в завоя (пренасяне на маса отзад-напред и отпред-назад), както зависи и и дали се спускаш или изкачваш.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни