Тиа по-старите коли са правени със замисъл да издържат много, и да се ремонтират лесно.
И са МНОГО дуракоустойчиви. Търпят и "побългарявания".
Отварял съм няколко двигателя - на стари и нови коли.
Ами, някой ще каже - старото е старо, ама.... по-здраво е от новото.
На бащата Ц класата е 2000 година, по километраж е на 150.000 км (купена е на 103.000), само че това естествено не са истинските километри.
На над 500.000 е, и съм сменял верига + гарнитура на глава + гумички на клапаните.
Цилиндрите са в перфектно състояние - като ги замервах, долу има елипса 0.002 мм. нагоре са си идеални.
Фабричния хонинг си им седи - все едно вчера са излязли от завода. Лагерите на разпределителния вал нямат и наченка на износване.
Сравнено с моите цилиндри (на цлс-а).... няма място за сравнение. Ама едното е с чугунен блок, другото - с алуминиев...
Лично мое мнение - тия старите коли ще надживеят новите.
Искам да видя някоя С или S класа, произведена 2024-а как ще се държи след 30 години, и дали изобщо ще пали за разлика от събратята си.
И, като казах за "побългаряване", качвам снимка на едната черупка на валовете на съседа (ауди А8) - тъй като човека не обича да ползва динамометричен ключ, строши петата.
Та, приложен е ремонтът. Залепено "течен метал" + тази ламарина отгоре. Аз не бих го направил така, но той си го кара около 10.000 км по този начин. В крайна сметка - подмени счупената черупка с друга, здрава...
IMG_1918.jpeg 197,79K
3 Брой сваляния