Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпроси около смяна на маслени тръбички на M119 4.2


  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#1 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юни 2024 - 23:15

Здравейте на всички във форума имам проблем със теч на масло от капаците на главите трябва да сменя гумените уплътнения но така и така ще го отварям този капак да сменя и маслените тръбички една от мойте се беше спукала (мотора чаткаше доста зле но си работеше съсвсем нормално) и отворих лявата страна на мотора да ги сменя всичките смених ги без последното защото ме достраша да не счупя пластмасата която държи веригата boxing.gifсмених ги и сложих пак старата гарнитура за проба сега вече чукането го няма обаче тече масло.

 

Чудя се дали стегнах достатъчно болтовете на кубилиците на разпределитенлия вал,със 10 нютона натегнах.

-Толкова ли трябва да е ако трябва да ги претегна още и да знам за другата страна

 

Другият проблем е шайбата на колямовият вал онзи ден като бях пред нас загасих запалих и шайбата се люлееше и стържеше беше се развил болта,болта го стегнах но шайбата се завъртя и загуби центровка не си е на мястото.

-Как мога да я зацепя пак правилно? Това зъбче на шайбата няма къде да го законтря. 

 

Прикачени файлове


  • 0

#2 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юни 2024 - 19:13

Днес както карам и започна да хърка шайбата на коляновия вал пак се разхлаби дали ако взема нова ще се оправи или проблемът е другаде,също така имам вибрации от торк конвертора между 1500-2000 оборота на място и във движение възможно ли е от тези вибрации да се развие
  • 0

#3 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 14 юни 2024 - 01:45

Не, не е възможно от тези вибраций да се развие.

Това "зъбче" се вика шпонка, шпонков канал има го и на вала и в него трябва да има шпонка.

Ако не си уцелил шпонката да си влезе в канала а си стегал болта, лоша работа :(

Това ми се струва доста невероятно да се случи, някой е пипал там и не е затегнал.

 

Капаците на клапаните ако са с гумени гарнитури, купи си нови. 

 

(и моя чатка ама още не съм отварял)

 

Успех !


Този пост е редактиран от Bogi: 14 юни 2024 - 01:49

  • 0

сесшисе ?


#4 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 399 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2024 - 08:35

Ето моментите на затягане:

https://www.500eboar...23/#post-188062

 

 

И да - свали шайбата, и виж дали шпонката си е на мястото. Понеже ако не си я уцелил, и си натегнал шайбата - има голям шанс да е паднала в картера.

Принципно няма как да направи някаква голяма беля (нали си има цедка и щит /официално мисля му казваха маслен отражател/ отдолу между картера и вала), ама все пак е възможно да стане някой сакатлък и изобщо не е препоръчително ако е паднала в картера - да седи там. Ако е паднала в картера - малко се усложнява цялата история, понеже се отива към сваляне на картер :) 

Шайбата се натяга доста... т.е. едва ли си я натегнал на 400Нм, може за това да се разхлабва.

 

Няма как колата да загуби центровка заради тази шайба - центровката се прави с веригата, която няма нищо общо с шайбата, но.... винаги има едно но:

Ако обаче си пребал шпонката - нещата добиват съвсем друг вид, понеже има не малък шанс зъбчатката, която движи веригата и шайбата да "споделят" една и съща шпонка....


  • 0

#5 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2024 - 09:43

Още като взех колата и шайбата играеше наляво надясно но я оставих така и не след дълго се разви сама после стегнах без да напасвам шпонката тя вече беше счупена нямаше как да я напасна и след моето стягане два дни и пак се разви ще взема нова шайба ще извадя старата и ще напасна шпонката дано не е паднала в картера а за гарнитурите горе гумените взел съм нови
  • 0

#6 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 399 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2024 - 18:49

Тя шпонката ако се е счупила - няма как да сложиш нова без доста разглобяване, накратко - трябва да се свали капака, трябва да се свали и веригата....

Дори да е останало парченце от шпонката, което да държи все още зъбчатката - може да се счупи всеки момент, да превърти коляновия вал в зъбчатката, която движи веригата и да хвърлиш целия двигател.

Доста разглобяване ще падне, но си е нужно в случая.

Дано не е разбито и самото легло на шпонката във вала което е, че тогава филма става още по-голям....

 

Парт номерът на шпонката би трябвало да е - A1089910067

Около 10 лева е в Силвърстар.

 

На картинката е показано на номер 14 - зъбчатката, а на 11 е шпонката.

Като гледам - шпонката е обща за зъбчатката и за демпферната шайба (номер 32 на снимката).

 

 

Прикачен файл  Screenshot 2024-06-14 at 19.59.18.png   463,92K   2 Брой сваляния


Този пост е редактиран от dkmi123: 14 юни 2024 - 19:02

  • 0

#7 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 00:12

Благодаря за полезната информация и аз се надявам да не е счупена шпонката но най вероятно е счупена.Защо този преди мен не я направи като хората просто е закърпено положението иначе както казваш ремонта става голям.

Ще сваля шаибата и ще погледна шпонката дали е там.

А колко излиза един такъв ремонт и дали има хора който изобщо ще го направят както трябва може и веригата да е за смяна на 310 000км е автомобила има течове на масло от двата капака на главите (гумените уплътнения) и от капака на веригата предния който се свързва с картера и тои е за смяна абе като цяла си е за основен ремонт има и чукане докато е студен smile.png

 

 

Прикачени файлове


  • 0

#8 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 399 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 09:14

нямам идея къде колко взимат за подобен тип ремонти, но към 1500-2000 лева може би.
Ако имаш условия да си го направиш сам - също е вариант.

Течовете на масло се оправят със смяна на гарнитури, те са най-малкото.
Чукането - вероятно ще иска повдигачи, ама сега може да се кара само на предположения. Трябва да се види от човек, който знае какво да гледа.
  • 0

#9 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 12:36

Свалих шайбата гледах за шпонката няма я изкъртена е шаибата също е много зле играе не влиза плътно на вала wacko.png

Сега какво следва ако пробвам да заваря шайбата дали ще стане ? 

Ето клип на вала шпонка не се вижда никъде 

https://youtu.be/jf3vG4wM-6M

Прикачени файлове


  • 0

#10 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 399 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 12:43

Вероятно шпонката се е "замазала" във вала... което е лошо, понеже дори да смениш шайбата - пак ще се превърти.

На мен ми се струва, че се пада от долната страна на вала, и е замазана. Отбелязал съм го с червено....

Възможно е да е с отделни шпонки за зъбчатката и за шайбата, но на мен като търсих за М119 ми излиза, че е с една....

 

Лошото е, че ми се струва повреден и самият вал.... 

Зависи как ще пасне новата шайба - ако не се "клати" като влезе може би ще е ОК.

 

 

Прикачен файл  Screenshot 2024-06-15 at 13.42.05.png   1,2MB   1 Брой сваляния


Този пост е редактиран от dkmi123: 15 юни 2024 - 12:47

  • 0

#11 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 13:00

И на мен ми се струва че вала е наранен освен да взема нова шайба ако влиза плътно заварям я и финиш.

Иначе трябва да търся майстори а съм във Германия а тук нямам доверие на сервизите то се вижда преди мен какво са направили а ще вземат една торба със пари 


  • 0

#12 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 15 юни 2024 - 17:11

Пич, вземи нова шайба и стегни болта с импакт-вренч. (дано да заспи) без шпонка. Заварка съм против.

Относно пробега на двг от 300К, аз имам такъв М119 на моя CL500 и на на 200К мили което е 320К км, пък леко чаткане има, ама не ми е болка, защото е самолет.

Ако както казваш ти, там си подменил масловодни тръбички и аз ще отворя да ревизирам моя.

 

Успех !


Този пост е редактиран от Bogi: 15 юни 2024 - 17:14

  • 0

сесшисе ?


#13 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 19:31

Така ще правя ще взема нова шайба и ще стегна мисля да направя две малки капки заварки на вала и каналът който е на шайбата да влезе в тези капки заварка ще ги оформя със една пила това ми е като идея.А какво е това импакт-вренч
  • 0

#14 koko4630

koko4630

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Коли,ремонти,електроника,компютри,музика,тренировки
  • Автомобил:
    C200 W202 LPG
    C220 W202 150hp 4 speed automat
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2024 - 19:39

Пич, вземи нова шайба и стегни болта с импакт-вренч. (дано да заспи) без шпонка. Заварка съм против.

Относно пробега на двг от 300К, аз имам такъв М119 на моя CL500 и на на 200К мили което е 320К км, пък леко чаткане има, ама не ми е болка, защото е самолет.

Ако както казваш ти, там си подменил масловодни тръбички и аз ще отворя да ревизирам моя.

 

Успех !

Тръбичките ги подмених защото имаше не точно чукане а цъкане доста силно и не спира дори и да загрее мотора постоянно цъка.

Мойте тръбички са пластмасови и се пукат в края.Във първите години на пройзводство на м119 се монтират алуминиеви при тях този проблем го няма моят е 97 и са пластмаса.

Твоят коя година е може да са алуминиеви цъкането да не идва от тях при теб. 

Прикачени файлове


  • 0

#15 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 16 юни 2024 - 01:21

98ма


  • 0

сесшисе ?





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни