Здравейте колеги, след смяна на глави, верига, водачи и обтегач имам проблем с празния ход на мотора.
Лично презацепих мотора няколко пъти, последния път със специален инструмент за заключване на валовете. След всяко зацепване нулирах всички адаптации (сензор и смес).
Наблюадавах, че след нулиране на адапрациите лява глава работи богато (ламбда 0.8) а дясна нормално (ламбда 1.0-1.05). В колектора се чува своебразно "грухтене" и мотора работи неустойчиво на празен ход. Като се адаптира след известно време каране и двата банка показват нормална смес, но има 20-25% разлика в инжекторното време, 3.8 мс отляво и 4.8 мс отдясно.
Моторът се форсира и работи нормално когато не е на празен ход. Ако вдигна оборотите на празен ход над нормалните 650, около 800, проблемът почти не се долавя.
Няма кодове, но на живи данни гледам че трупа грешки на 7-ми цилиндър, като след известно време ги нулира. Понякога записва грешка и на някой околоен цилиндър, примерно 5-ти или 6-ти.
И двете глави са след шлайф, сменени легла, припаснати клапани.
Пробвах и с други дюзи.
Остава само да сменя кабелите, но си мисля, че ако проблемът беше в тях, моторът нямаше да се форсира нормално.
Приемам всякакви идеи.