Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с празен ходm113e50


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 юни 2024 - 09:54

Здравейте колеги, след смяна на глави, верига, водачи и обтегач имам проблем с празния ход на мотора.

Лично презацепих мотора няколко пъти, последния път със специален инструмент за заключване на валовете. След всяко зацепване нулирах всички адаптации  (сензор и смес).

Наблюадавах, че след нулиране на адапрациите лява глава работи богато (ламбда 0.8) а дясна нормално (ламбда 1.0-1.05). В колектора се чува своебразно "грухтене" и мотора работи неустойчиво на празен ход. Като се адаптира след известно време каране и двата банка показват нормална смес, но има 20-25% разлика в инжекторното време, 3.8 мс отляво и 4.8 мс отдясно.

Моторът се форсира и работи нормално когато не е на празен ход. Ако вдигна оборотите на празен ход над нормалните 650, около 800, проблемът почти не се долавя.

Няма кодове, но на живи данни гледам че трупа грешки на 7-ми цилиндър, като след известно време ги нулира. Понякога записва грешка и на някой околоен цилиндър, примерно 5-ти или 6-ти.

И двете глави са след шлайф, сменени легла, припаснати клапани.

Пробвах и с други дюзи.

Остава само да сменя кабелите, но си мисля, че ако проблемът беше в тях, моторът нямаше да се форсира нормално.

Приемам всякакви идеи.

 

Прикачени файлове


  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 14 юни 2024 - 01:58

А каква е грешката която записва на 7ми ? misfire ли

 

Има ли нещо което може да причини различно налягане в едната и другата горивни рейки ? или е една U образна тръба ?


Този пост е редактиран от Bogi: 14 юни 2024 - 02:04

  • 0

сесшисе ?


#3 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2024 - 08:48

Малко стрелба на посоки:

 

Предполагам, че си го проверил да не си дръпва свеж въздух от някъде /съдейки по разликите в ламбда-та/, ама все пак да го дам като идея :)

Нещо по изпускателната система на "проблемната" глава също може да е причина според мен, и това да кара ламбда-та да казва, че сместа е богата и да пуска по-малко гориво /например - теч преди ламбда сондата/.


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 юни 2024 - 08:50

Рейката е една, U-образна, ДТЦ за misfire няма.

Сега даже и грешки не трупа на 7-ми. Гледах го на живи данни, на Fault Counter.

Консистентно установих, че едната глава "диша" по-зле и оттам реже инжекторните времена на единия банк.

Лошото е, че и двата ангренажа са на белег.

Ще премеря компресия и май нещата вървят на повторна ревизия на лявата глава.

Странното е, че колата си работи добре като мръдне над 800 оборота


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 юни 2024 - 08:58

Малко стрелба на посоки:

 

Предполагам, че си го проверил да не си дръпва свеж въздух от някъде /съдейки по разликите в ламбда-та/, ама все пак да го дам като идея smile.png

Нещо по изпускателната система на "проблемната" глава също може да е причина според мен, и това да кара ламбда-та да казва, че сместа е богата и да пуска по-малко гориво /например - теч преди ламбда сондата/.

И аз се усъмних да не е замърсена едната сонда и да дава фалшиви данни, но каквото и да е щеше да се самопочисти, все пак там вдига доста градуси като поработи мотора.

В момента, в който нулираш адаптациите, ляв банк отива на 0.8, а десен на 1.05, след време и давата се въртят около 1, но времето на впръскване се променя. Ако откачиш картерната вентилация и двата банка отиват на 1.25.

Държи се сякаш левият вал е на закъснение, но по белези не е.

По главите са сменяни легла на изпускателни клапани, чудя се да не е нещо от това.


Този пост е редактиран от Subsonic: 14 юни 2024 - 08:59

  • 0

#6 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2024 - 09:19

Leak test на цилиндрите, прецакана свещ, прецакана бобина?

 

Вариант е и самата сонда да е прецакана, и пак да плюе неверни данни.

Случвало ми се е на оная трибуквената марка, но то при този тип проблеми марката не е от особено значение.... при мен видимо сондата работеше, но беше станала доста "бавна", и палеше чека. Отделно, на празен ход менеше обороти, иначе си вървеше напълно нормално, като изключим, че даваше разход 25/100 бензин и към 35/100 газ, което за 2000 кубика мотор 150 коня си е малко много :) 


  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 юни 2024 - 10:36

При многократното презацепване и проверка на мотора, бобините ги омешах доста добре :), всеки път махаш бобини, сваляш капаци и т.н.

И всеки път е едно и също. И щеше да има DTC.

Мисля, че ако имаше misfire сондата на съответния банк ще отчита и по-бедна смес, защото реално тя мери съдържанието на кислород в газовете, а като не е добро горенето има повече излишен кислород.


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 юни 2024 - 09:40

Малко да ъпдейтна темата:

В петък измерих компресия на 1-ви (десен банк) 5-ти и 6-ти цилиндър (ляв банк).

Отдясно беше 11.5, отляво 10 и 9.5.

В събота свалихме пак капаците на клапаните, но този спът свалихме и демпферната шахба и семринга на коляновия вал за да видим къде идват медните звена на веригата.

Оказа се, че медното звено долу на коляновия вал е един зъб назад. Нагласихме белезите на ангренажните колела също да бъдат един зъб назад спрямо медните звена на веригата и стана.

 

Сега и двата банка са с еднакви инжекторни времена, около 4.25 мс.

 

Извод: Трябва да се внимава много като се слага веригата на коляновия вал, защото ако се размине с маркера после много трудно се наглася, даже със специален инструмент.


  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 юни 2024 - 10:13

И друго важно да допълня, медните звена на веригата и маркерите на ангренажите са малко като лятното и зимното слънцестоене, случват се веднъж годишно smile.png

Белезите се подреждата веднъж на всеки 10-тина оборота на мотора, не веднъж на всеки два както може да очаквате.

Причината за това е, че медните звена са 4 и не са разположени на равни интервали по веригата.

На мен в събота ми се наложи да превъртя мотора сигурно 40-50 пъти на ръка, поне да бях развил свещите :)


Този пост е редактиран от Subsonic: 17 юни 2024 - 10:14

  • 0

#10 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юни 2024 - 11:48

Тва със свещите и аз съм го "ял".... като сменях единия ванос викам - чакай да проверя всичко съвпада ли, утрепах се да въртя, и бащата ме гледа от половин час и накрая вика - гледам те и ти се чудя що не махна свещите.... Викам му - ми да беше казал малко по-късно smile.png

 

При мен беше друга играта:

Всички белези три пъти съвпадат, 1 път не съвпадат (не точно в това съотношение, като идея го давам).

Записваше грешка, ама я даваше само като "stored", без да пали чека, на "живи данни" на моменти бягаха градусите в единия ванос (десен изпускателен), и за това обвиних него.... 

Оказа се счупен единия плъзгач на веригата. Пак на време го хванахме, иначе ако се беше строшил нацяло - щеше да стане доста интересно smile.png

Странното е, че нито тропаше нито нищо.... и ако нямах диагностика от време на време да я чета - нямаше изобщо да хвана проблема.

 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMG_1224.JPG   171,01K   2 Брой сваляния

  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 юни 2024 - 12:58

Ами аз като си взех колата от механика, имаше грешка за авансирани влаове и беше актуална, но не палеше чек. Той ме увери, че след адаптация на датчика на вала нямало да я има, ама пак я имаше, но не се сетваше веднага. И аз ако нямах диагностика нямаше да знам, донякъде усещах, че колата тегли повече в ниските и по-малко във високите и звучи малко по-странно.

 

Интересното е, че като я презацепих според канона, т.е. засечките на двата вала да са центрирани на границата между главата и стойките на вала, левият банк явно беше на закъснение.

 

Със специалния инструмент дето заключва валовете, същата работа. Така че, не са панацея.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Subsonic: 18 юни 2024 - 13:03

  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 юни 2024 - 13:14

Накрая се оправихме по тези белези, но отместени с един зъб назад, защото се оказа, че долу на коляновия вал медното звено е отместено с един зъб назад.

 

R = Right, L = Left, като ляво и дясно са от перспектив ана шофьора. Като застанете срещу мотора десният банк ви е отляво, а левият отдясно.

 

Схемата е за м112, но единствената разлика с м113 е, че на м113 няма балансиращ вал, а само паразитно зъбно колело.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Subsonic: 18 юни 2024 - 13:15

  • 0

#13 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юни 2024 - 15:25

На ЦЛС-а като сглобявам новия мотор 20 пъти проверих белезите.... ама да видим накрая какво ще стане smile.png

уж всичко съвпада, там се гони и белег на балансиращия вал (което ми е странно - реално той само се върти, без да променя нищо...) ама съм нацелил всичко уж.

 

Иначе на М111-ката на бащата като сменях верига - там си нагласих вала на 20 градуса, заключих колелата на валовете както е по WIS, и така.

Веригата дойде от силвърстар със снадка, т.е. не цяла - разнитих старата, с едно болтче 3мм затегнах новата към старата, и я прекарах така.

Направи ми впечатление колко лесно стана - само с дърпане на веригата, без да въртя шайбата с ключ.... 

Някой ден ако имам време да се заиграя - ще взема да го отворя тоя мотор, да му сменя основни и биелни лагери и едни нови бутала. Да стане вечен.


Този пост е редактиран от dkmi123: 18 юни 2024 - 15:25

  • 1




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни