Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна лост мигачи, нагласяне лентов кабел и датчик положение волан


  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 06 юни 2024 - 10:22

Така колеги, тъй като от доста време ме изнервяше лоста на мигачите, тъй като не работеше изобщо дясната позиция (трябва да държиш лоста, че  да включи), а пък левия от време на време хващаше, се реших да го сменя. (световно известен проблем са тия пусти лостчета :D). Тук ще вметна, че тествах 2 броя втора ръка преди това, работещи. Не ми харесаха как работят (усеща се че са на път и те да заминат). Та така, реших се и купих оригинално валео с 5 пина (моят лост е такъв), излезе ми 180 лв, но усещането е много по стегнато и определено си заслужава. След разграбяне на моя счупения откровено ВИ казвам ТАЯ шашма няма как да се оправи, вътре едни тъпи пластмаски, които контактуват от годините се износват и просто няма шанс... само смяна е решението на проблема.

 

ПЪРВА СТЪПКА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СВАЛЯНЕ НА МИНУСОВАТА КЛЕМА НА АКУМУЛАТОРА!!!

ВТОРА СТЪПКА ГУМИТЕ И ВОЛАНА ТРЯБВА ДА СА ВИ ПРАВИ!!!

 

Така принципно смяната може да се направи по два начина: сваляне на еърбег, волан, лентов кабел, датчик положение волан, лост куиз, след това отдолу има един Т30 болт, който държи пластмасата и лоста за мигачите за кормилния прът, като се свали и имаме достъп до лоста за мигачите (клипове из тубата има поне 5) (пазете медната втулка дистанционер, че може да я изгубите :D). 

Това е стандартния начин, но пък на мен не ми харесва, защото има много голяма вероятност да разместите положенията на лентовия кабел или датчик положение волан (не съм много опитен и съответно не ми се рискуваше).

Вторият начин е след свалянето на волана, направо да свалите т30 болта отдолу и излиза целия модул с пластмасата, лентовия кабел, датчик положение волан и лостовете, след това отзад сваляте 3-те Т10 болта и може да се замени лоста мигачи, така си подсигурявате, че няма как да преместите лентовия кабел(аз му сложих едно по болтче в ревизионния отвор, който го заключва в положението което искате да е).... НО тук идва другия тъп проблем, всеизвестен при тия w203-ки, а именно, че цилиндъра за който се захваща модула с мигачите по няккаъв начин е набит в кормилния прът и с годините се прецаква и почва да шава наляво надясно. Аз не бях изключение. но го пренебрегнах и при първия монтаж не го поправих, съответно след монтажа на модула с лостовете не бях оцелил буксата, в която влизат... дълга история ,която ще спестя и в крайна сметка ми се наложи да си купя нов лентов кабел и датчик положение волан :D Тъй като моята кола е преди фейс и тъй като не знам дали са съвместими всички модели лентови кабели, си взех точно със същия код. 

 

Та нагласянето на лентовия кабел е сравнително лесно и добре описано в WIS - ВЪРТИ СЕ ОБРАТНО НА ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКА, докато усетите съпротивление, след това се връща 2 или 2.5 оборота докато дупките не съвпаднат с болтчетата. Това е лесно и предполагам всеки ще загрее как да го направи..

 

НО датчика за положението на волана не е много добре описан как се наглася в WIS, там пише, че се върти докато се покаже една жълта пластмаска в ревизионния отвор, да ама не е описано, че така няма да работи и ще ВИ НАБИЕ грешка за ESP(не съм чел каква е , но предполагам, че неправилни данни от датчика) която няма махане, дори при опит за калибрация на датчика.. Това го разбрах след като събрах цялата кочина и след като се даде мигач, не връщаше лоста както е стандартно след половин оборот на волана, а беше нужно над оборот да въртя, че да се задейства пущинката. Така разбрах, че не е нагласен правилно този датчик (на гърба му има една пластмаска-паралелепипед която връща лоста на мигачите в неутрално положение след въртене на волана). След сваляне, и внимателен оглед отзад разбрах, че когато се появи въпросната жълта пластмаска, (оградено е прозорчето в снимката където се появява), трябва да се направи още един оборот и двата отвора в средата да застанат хоризонтално (правата линия на снимката), тогава отзад ще видите, че въпроснния пластмасов паралелепипед застава точно в отвора предвиден за него в лоста на мигачите и при тест се активира само при около половин оборот на воланата (както и трябва да е)...

[attachment=47736:sas.jpg]

 

Сега вече си казах, няма как да не го оправя тоя цилиндър, за да не се мести (дразнеше ме, ама си викам не ми се занимава). Та варианти много за поправка, някои разпробиват отвор, навиват резбра и болт - , други слагат скоба , трети пробиват отвор отгоре и набиват секундно лепило. На мен ми се видяха доста сложни решения, та просто с лепило, което е гъвкаво и издържа на натоварвания (момент), сложих около цялата задната периферия на въпросния цилиндър където контактува с кормилния прът(на снимката с червено съм оградил къде се пада горе долу) (предварително обаче си го нагласете в което положение трябва да е, за да съвпада буксата после.... та така след като лепилото стегна и цилиндъра спря да се климбуца... 

[attachment=47738:c2af8eca_4050.jpeg]

 

Започна сглабянето, тъй като в случая вече бях разглобил всичко и трябваше поетапно да слагам - пластмаса, лостове, датчик положение волан, лентов кабел, волан и т.н.но като вече са в правилните положения, сглабянето е лесна работа. По горе казах, че на датчика положение волан трябва двата отвора в средата да са в хоризолнтално положение и това е така, защото само така пасва в него лентовия кабел (със сила няма да влезе :D)!!! След сглабяне ми светна ЕЪРбег грешка и ЕСП, но този път ЕСП-то изгасна след калибрация на датчика (въртене от крайно ляво до крайно дясно положение на волана и връщане в средата). За еърбега грешката е моя тъй като се бях изнервил и при тестовете включвах акумулатора без да е закачен еърбега и ми се наложи да ходя на стар диагностика да трият грешката, но ако не го правите като мен не би трябвало да ви светва грешка за еърбега, акумулатора се включва чак накрая след като всичко е сглобено!!!

 

 

ТАКА ИЗВОД, АКО ЦИЛИНДЪРА КОЙТО СЕ ЗАХВАЩА ЗА КОРМИЛНИЯ ПРЪТ ви е здрав и не играе, бих ви посъветвал да ползвате втория начин за смяна на лоста за мигачите, без да се свалят всички датчици, но ако ви играе е хубаво да го оправите!!! след това чуството от лостовете е съвсем друго и не се мърдат при натиската.

 

Също така ако колата е префейс като моята има шанс пластмасата, в която ляга датчика да има нужда да я срежете на едно място, ако колата е по стара от  септември 2003 (мисля че така беше), моята е по-нова и вече беше срязано, но прикачвам снимка как трябва да го направите, за да не се пререже кабела на лоста на мигачите и да спре да работи.

[attachment=47739:img_0893_d6b9ddf833c9bfa26598b9007d218d53501ab486.jpg]

 

Надявам се, че бях полезен!!


  • 0

#2 vladixxx

vladixxx

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 13 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W203 C220 CDI, 2004
    ex W203 C320 CDI, 2005
    W166 ML350 Bluetec, 2015

Публикувано 20 ноември 2024 - 14:26

Здравей колега, реших да пробвам този метод с пробиването и фиксирането с болт, но ми се отпусна ръката и по грешка направих по-дълбока дупка, чак и в кормилния прът в цилиндъра. Там металът тъй като е по-здрав ми счупи и бургията, та парченце остана в дупката на пръта. Сега пръта си се върти нормално, а цилиндъра го фиксирах с болт, но ме яде въпросът дали е опасно като е нарушена целостта на пръта и второ - при дупченето му ако са паднали стружки в цилиндъра, може ли да направят беля? Ако някой може да ме светне по тези въпроси, ще съм благодарен.

Колата по която работих е B класа W245.


Този пост е редактиран от vladixxx: 20 ноември 2024 - 14:28

  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни