Здравейте,колеги!Колата е W211 E320 CDI Face със 7-g кутия!Появи се ритане в кутията при първото превключване,няма значение дали е на С или S режим на кутията!Имах 2 пътувания до София в последния месец и на прибиране от първото пътуване започна да рита при първата смяна(между 1 и 2 скорости).Ритането става само при загрял мотор и кутия.Когато се появи за първи път след 2-3 дни изчезна и го нямаше тоя проблем до вчера,когато се прибрах пак от София и се появи въпросното ритане,а също и 2 пъти кутията ми заби на 7 скорост(виждам ги на таблото понеже имам АМГ меню),но като изгася и запаля наново се оправя!Маслото е сменяно точно преди да купя колата,навъртял съм и 15 000км само досега.Майстора ми я закача и каза че няма никакви грешки в скоростната кутия и селектора!Дали някой е имал подобен проблем и какво е решението?Благодаря ви предварително!
Проблем със 7-g tronicритане при първото превключване
Започната от nikolai4o_94sl, 30 апр 2024 - 11:03:32
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 30 април 2024 - 11:03
#2
Публикувано 07 май 2024 - 13:48
Привет, започни с проверка на нивото на маслото.
Няма как да не е записала грешка, вероятно не я четете с оригинална диагностика (Star)?
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#3
Публикувано 09 май 2024 - 09:01
Имаме леко развитие по темата!Вчера я закачи друг майстор със Стар диагностика и излезе Y3/8N2 (вътрешен датчик за оборотите) е дефектен!Днес се свързах със Софтелектроник и ми казаха 720лв с година гаранция,като подменят и трите датчика!Но самия майстор който я закача вчера каза че по-скоро това преритване,което се е получило не е от този датчик.Самото забиване на определена предавка се е получило от него,даже на диагностиката излязоха точните километри и предкавката на която е забивала колата.Междувременно през този период от време,в който се появи ритането 1-2 пъти ми беше излязло предупреждение за нивото на антифриза,а в казанчето си е наред,което ме навежда на мисълта,че може да вкарва антифриз в скоростната кутия отнякъде,но не би ли трябвало да рита на всяка предавка,ако вкарваше наистина антифриз вътре?
#4
Публикувано 10 май 2024 - 10:45
При мен след смяна на датчика нещата "заспаха".
Също забиваше на 3-та, и трябваше да се загаси и да се запали, за да се "оправи".
850 ми излезе ремонта (смяна на датчиците) + труд за вадене/слагане на платката и връщане на маслото обратно. Правих го при Грозданов.
Обслужването на кутията го бях направил по-рано в Силвърстар - смяна на маркучите от радиатора до скоростите + обслужване на кутията.
Преди това и при мен имаше придърпване и приртване, предния собственик беше правил "машинна смяна" на маслото - нещо, което никога не бих направил....
След обслужването в СС - все едно се качих на друга кола....
При ремонта на платката - просто ми смениха филтъра + върнаха старото масло (то си беше на практика ново, на около 4000км), като са доляли около 2 литра, които са "загубени" при разглобяването на кутията вероятно.
#5
Публикувано 12 май 2024 - 21:37
Ритането може да е от по-високо ниво на маслото.
При мен кутията също реве за показанията на датчик 2, понякога забива по-често, понякога по-рядко, явно това е слабото място на 722.9. Обикновено забива след леко каране, особено ако ползвам лимитъра.
#6
Публикувано 13 май 2024 - 12:17
За платката сигурно ще я отремонтирам,понеже сега забива рядко,но щом е дефектен датчика ще започне все по-често да го прави!Но след ремонта на платката задължително ли е да подменям масло или ще се наложи само да се долее,колкото се е загубило при свалянето на платката?
#7
Публикувано 13 май 2024 - 14:06
Ако маслото не е сравнително ново - е добре да се смени масло + филтър.
15.000км не са малко. Още повече - ако не познаваш човека, от който си купил колата достатъчно добре, за да му вярваш,че го е сменил. А не просто да казва "сменено е".
Не е кой знае каква сумата, ако си го правиш сам, като маслото е много добре да е оригинално, както и филтъра.
Последно излизаше към 500 лева всичко (100-тина лева беше филтъра, + 9 литра масло по 40 + болтовете за картера на кутията + пластмасовата "пробка" излиза там някъде), говорим за оригинални части и масло.
По парт номера ти трябват:
Филтър (A2222772000)
Гарнитура (A2202710380)
Пробка (A2512710097)
4 бр. болтове (A0049903512)
Маслото трябва да е - A000989680513 /това си го провери, да не подведа тук, ама по спомен е със спецификация 236.14
И, отделно от всичко:
Всички тези проблеми с приритването може да са резултат от некачествено масло и филтър на кутията.
Датчика си е съвсем отделна история, това си му е болка на 7g tronic-а. Познавам четирима с такива кутии - всички са сменяли датчици.
#8
Публикувано 13 май 2024 - 15:30
Благодаря,колега аз работя в магазин за авточасти и съм си изкарал всички номера които ми трябват!Иначе относно човека,по-скоро съм склонен да му вярвам,но ако реша да я отремонтирам най-добре ще е да сменя и маслото!Въпроса е че започвам да се колебая дали е финансово рентабилно да наливам пари или да продам колата,понеже я взех за немалка сума,а започнаха да излизат някои ремонти,които ми се струват безмислени да се извършат откъм финансова гледна точка!Все пак става дума за 17 годишна кола...
#9
Публикувано 13 май 2024 - 15:56
Има смисъл от тези ремонти ако колата е запазена и ти харесва.
Отделно че ако ще я сменяш за друга 10г+ годишна "нова" кола няма смисъл. Там са нови проблеми.
Питай ме откъде знам хахахаха
Отделно че ако ще я сменяш за друга 10г+ годишна "нова" кола няма смисъл. Там са нови проблеми.
Питай ме откъде знам хахахаха
#10
Публикувано 13 май 2024 - 19:02
Въпросът е кой ще я купи с тези проблеми... и, ако все пак някой се навие да я купи - вероятно ще иска да му свалиш от цената толкова, колкото ще е ремонта.
#11
Публикувано 14 май 2024 - 00:11
Все пак става дума за 17 годишна кола...
Оня ден се продаде една 1999 S500 на оригинални 30К мили пробег, за $50К
Така че годините въобще ни ми ги брой.
ето линк: https://bringatraile...z-s500-sedan-9/
сесшисе ?
#12
Публикувано 14 май 2024 - 09:46
Е то и аз не обръщам внимание колко "наливам" в CLS-a, ама съм решил, че съм си доволен, не ми трябва друго по-ново, и си правя моето.... до сега със сигурност са поне 12.000, като тук не влиза сметката за втория двигател, който сглобявам.
Същото важи и за на бащата Ц-класата, и той не иска по-нова, въпреки че съм му предлагал десетки пъти да я сменим. Доволен си е човека, според него новите са бъкани с излишна електроника, и мрази автоматите.... кво било тва колата да решавала вместо него кога да му сменя скоростите
Иначе му бях харесал една S класа 2002-а година, за доста добри пари, на 120.000 километра, от първи собственик.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни