Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Премахване на катализатори поради проблем W221 S500


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 28 март 2024 - 11:18

Здравейте колеги!

Да започнем от там, че колата е S500 388hp преди фейслифт. С генерация и накрая с резонаторни гърнета с накрайници, но катализаторите са си на колата.

Преди месец време (горе/долу) видях в десните накрайници, че има две парчета от катализатор по 3-4см диаметър. Нямах време от работа и други занимания да се оправям с този проблем и продължих така да си карам понеже видимо нямаше проблеми с колата, освен, че ставаше една идея по-шумна. Преди 1 седмица сложих газ, нямаше никакви проблеми до вчера. Тръгвам си от работа следобяд, паля колата и почва да работи сякаш на 4-5 цилиндъра, прекъсва и на бензин и на газ, не може да събере обороти.

Чека започна да премигва и след 10ина секунди светна за постоянно. Гася колата, закачам я на СТАР пред работа и ми излизат следните грешки :
1 - Прекъсване (P0300)
2 - Прекъсване на цилиндъра 1 : Предпазващо катализатора (P0301)

3 - Прекъсване на цилиндъра 4 : Предпазващо катализатора (P0304)

4 - Прекъсване на цилиндъра 3 : Предпазващо катализатора (P0303).
 

От това което успях да разбера двигателя е разбрал, че някъде в гърнето се получава back-pressure (тоест е затапено някъде по трасето) и гаси цилиндрите за да предпази двигателя. Изчистих грешките, запалих колата, никакви проблеми до момента. 

Така, да се върнем на въпроса. Понеже разговарях с няколко човека които са точно с такъв модел автомобили със задно предаване и 4х4 също така, някои от тях са премахнали катализаторите и са направили ремап за да се изгасят вторичните сонди за да не светка чека и да върви колата като хората. Друга част от тях пък са махнали катовете без никакви намеси по ECU-то и нямат никакви проблеми, без да свети чек, колите вървят както трябва и т.н..

Да подчертая, идеята е сондите да останат на колата, няма да ги махам механично, просто вътрешността на катализатора изчезва и от двете страни.

Дайте мнение по въпроса, благодаря предварително, живи и здрави:)


  • 0

#2 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 28 март 2024 - 11:59

Edit : Четох някъде преди време, че през STAR могат да се кодират задните O2 сензори да не ги търси. Но до колкото успях да разбера при този двигател с ECU ME9.7 могат единствено да се изгасят 4те сензора, като въпроса ми е, има ли някакъв проблем това нещо да се направи и какво може да стане? 


  • 0

#3 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 28 март 2024 - 18:53

Без оксижен сензори, вероятно ще почне да люти от аспуха като ЗИЛ


  • 0

сесшисе ?


#4 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 362 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 29 март 2024 - 10:14

То премахнати катализатори добре, ама ако детето ти върти педалите на колелото зад теб, не ще да е добре...


  • 0

#5 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 29 март 2024 - 13:37

Тия глупости ги знам и без да ми ги казвате, проблема обаче е, че имам други катализатори и като ги сложа тях пак ще изгрухтят.

Питах конкретен въпрос, не да ми се водят лекции :) 


  • 0

#6 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 29 март 2024 - 16:20

Остави първите оксижен сензори за да може колата да си прави сместа, пък назад прави каквото искаш.


  • 0

сесшисе ?


#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 април 2024 - 09:59

Не съм си играл с кодировките на МЕ9.7, но няма логика на 2.8 да може да се спрат задните сонди с кодиране, а на 9.7 да не може.

 

Виж параметъра Lambdaregelung, какви възможни стойности има.


  • 1

#8 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2024 - 12:31

Не съм си играл с кодировките на МЕ9.7, но няма логика на 2.8 да може да се спрат задните сонди с кодиране, а на 9.7 да не може.

 

Виж параметъра Lambdaregelung, какви възможни стойности има.

По спомени в xentry беше "Lambda control" - off или on.

Вероятно само за заднините трябва да се "дълбае" с някакъв друг софтуер....


  • 1

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 април 2024 - 13:01

Намарих тема в MHH, май верно не може да се спрат задните сонди поотделно.

https://mhhauto.com/...E9-7-m272-3-5v6


  • 1

#10 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2024 - 20:03

Не знам дали не може да се изключи на "ниско" ниво - ако се свали софтуера, редактира се каквото трябва със съответните чексуми, и се запише обратно в компютъра...

 

Имам опит с Е46, там компютрите, с които съм се занимавал са 2 модела: MS42 и MS43. При MS43 няма никакъв проблем да се спре на софтуерно ниво задната сонда, и просто се откача сондата (те са две де), и всичко е ОК. Спира се точно за 15 минути.

 

При по-стария, MS42 положението е подобно на това с ME9.7: уж е указано как се спира, но не става: не свети чека, но започват misfire по цилиндрите, колата работи нестабилно и т.н. отделно компютъра минава в режим на една горивна банка, а те са две и става мазало.

За това си бях направил емулатор: там сондата генерира импулси с амплитуда 0 - 1V, като емулатора го направих да ги пуска на 0V - 500 mV но честотата не я помня.  Мисля, че беше 50mS но трябеа или да закача платката на осцилоскопа, или да видя стойностите на резистора и кондензатора....

Въпросният емулатор се закача към сигналния проводник на сондата към ECU-то (жълт при MS42, на сондата кабелът е бял), като самата сонда трябва да си седи заради нагревателят (иначе свети чек за неработещ нагревател);

 

Не е нещо кой знае какво: с един чип 555 се прави генратор на правоъгълни импулси, настройват се на съответните параметри - честота и иамплитуда и толкова. Захранването се пуска след контакт, или най-добре да се направи специално захранване, което да "запали" платката когато колата работи (т.е. напрежението се вдигне над 13v), но и без това - пак работи.

Ако липсва сонда - вместо нагревателят се слага един 5 ома мощен резистор, който се закрепя някъде за метална част по колата, за да се охлажда.

 

При ME9.7 би трябвало да е нещо подобно, но по спомен (не съм чел много за тях) тук няма импулси, а сигналът е почти "права" линия с дадена амплитуда (също не помня колко волта...), като амплитудата зависи от изгорелите газове.

Принципно не е проблем да се направи платка, която да емулира сигналът - просто на някаква кола с работеща сонда трябва да се види сигналът или на осцилоскоп, или на диагностика да му се пусне една графика, и после да се докара същата чрез емулатор.... вярно - няма да е динамична, но би трябвало да работи и да не влиза колата в режими. Просто компютъра на колата "ше мисли", че всичко е ОК.

Като казвам "сонда" имам предвид и двете :) т.е. тя и платката ми е "двойна".

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от dkmi123: 18 април 2024 - 20:06

  • 1

#11 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 19 април 2024 - 12:54

В крайна сметка, още същата седмица когато писах темата катализаторите бяха махнати. 

Вътре бяха изпочупени и стопени, дясната страна беше трагедия, колата вече се усеща доста по-пъргава и няма тези проблеми с цилиндрите. 

Не е имало софтуерна намеса за сонди и т.н., просто сложих едни "преходници" или "залъгалки" които изваждат сондите с няколко см навън и минава по-малко количество газове през тях и температурите са в норми, няма чекове и т.н. всичко е точно. 


  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 април 2024 - 15:49

Сигналът от задните катове се позлва за донастройка на сместа, така че не знам доколко е ок да се пуска някакво напрежение, отделно ако индикира постоянно колкото е опорното напрежение, около 0.5 волта, може да видгне някаква грешка за подгрева или ефективността на самия сензор.

 

Алгоритните в моторния комп са доста сложни, едно описание на моторно ECU е към 1000 страници, с адски много променливи, но най--общо казано очакваното напрежение от задните сонди е постоянно а от предните променливо. Ако ЕКУ-то вижда един и същи сигнал на преден и заден сензор, вдига грешка за ефективност на катализатора.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Subsonic: 19 април 2024 - 15:53

  • 1

#13 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Публикувано 22 април 2024 - 10:03

Сигналът от задните катове се позлва за донастройка на сместа, така че не знам доколко е ок да се пуска някакво напрежение, отделно ако индикира постоянно колкото е опорното напрежение, около 0.5 волта, може да видгне някаква грешка за подгрева или ефективността на самия сензор.

 

Алгоритните в моторния комп са доста сложни, едно описание на моторно ECU е към 1000 страници, с адски много променливи, но най--общо казано очакваното напрежение от задните сонди е постоянно а от предните променливо. Ако ЕКУ-то вижда един и същи сигнал на преден и заден сензор, вдига грешка за ефективност на катализатора.

Благодаря за лекото четиво колега beer.gif .

Разбирам за какво иде реч, въпроса е, че за сега няма проблеми, оправих и проблема с паленето, оказа се проблемен дросел, та сутрин вече си палим като царе, без да будим половината квартал :D 


  • 1

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 април 2024 - 13:22

За съжаление не мога да намеря конкретно за МЕ9.7, но вероятно е нещо подобно. Гледах как може да се спрат задните сонди и намерих нещо на стр. 328:

 

CWKONLS : -----------> Code word in % PROKON :

Sensors present upstream of the catalyst ---> Bank1: B lsv by Bit 0 = 1
Bank2: B lsv2 by Bit 4 = 16
(gives 17 as the sum)
Sensors present downstream of the catalyst --> Bank1: B lsh by bit 1 = 2
Bank2: B lsh2 by bit 5 = 32
(gives 34 as the sum)
For all 4 installed seensors: CWKONLS = 51

 

Като търсих инфо за МЕ97 ми попадна тази тема - Chinese ME9.7 GOOD OR NOT? read this before thinking about buying a chinese clone! - MHH AUTO - Page 1

 

Пичът споменава, че се разтичали електролитните кондензатори и ставало манджа върху платката. Чудя се дали и МЕ28 е така.


  • 1

#15 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 325 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 27 април 2024 - 11:44

Преди да махаш катализатори свали сондите и измерете обратното налягане. Този мотор ако не трака трудно гори толкова масло, че да ги задръсти.
Да се разпадат - трябва или да са прегрели от задръстване или да е имало механичен удар. Като свалите сондите може и с ендоскоп да се огледат, моя например има две камери една направо и една отстрани.
На колко км е тази кола?
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни