Здравейте колеги!
Да започнем от там, че колата е S500 388hp преди фейслифт. С генерация и накрая с резонаторни гърнета с накрайници, но катализаторите са си на колата.
Преди месец време (горе/долу) видях в десните накрайници, че има две парчета от катализатор по 3-4см диаметър. Нямах време от работа и други занимания да се оправям с този проблем и продължих така да си карам понеже видимо нямаше проблеми с колата, освен, че ставаше една идея по-шумна. Преди 1 седмица сложих газ, нямаше никакви проблеми до вчера. Тръгвам си от работа следобяд, паля колата и почва да работи сякаш на 4-5 цилиндъра, прекъсва и на бензин и на газ, не може да събере обороти.
Чека започна да премигва и след 10ина секунди светна за постоянно. Гася колата, закачам я на СТАР пред работа и ми излизат следните грешки :
1 - Прекъсване (P0300)
2 - Прекъсване на цилиндъра 1 : Предпазващо катализатора (P0301)
3 - Прекъсване на цилиндъра 4 : Предпазващо катализатора (P0304)
4 - Прекъсване на цилиндъра 3 : Предпазващо катализатора (P0303).
От това което успях да разбера двигателя е разбрал, че някъде в гърнето се получава back-pressure (тоест е затапено някъде по трасето) и гаси цилиндрите за да предпази двигателя. Изчистих грешките, запалих колата, никакви проблеми до момента.
Така, да се върнем на въпроса. Понеже разговарях с няколко човека които са точно с такъв модел автомобили със задно предаване и 4х4 също така, някои от тях са премахнали катализаторите и са направили ремап за да се изгасят вторичните сонди за да не светка чека и да върви колата като хората. Друга част от тях пък са махнали катовете без никакви намеси по ECU-то и нямат никакви проблеми, без да свети чек, колите вървят както трябва и т.н..
Да подчертая, идеята е сондите да останат на колата, няма да ги махам механично, просто вътрешността на катализатора изчезва и от двете страни.
Дайте мнение по въпроса, благодаря предварително, живи и здрави