Сравнителен анализ на дюзите, ползвани и в м112 и м113 показва, че от голямото трио - Мерцедес, БМВ, Ауди, Мерцедес ползва най-малките дюзи на конска сила. Това вероятно има общо с ефективността на М112 и М113 и новите еко-норми към тогавашния период, защото в следващите мотори на Ауди и БМВ дюзите също стават по-малки.
Ако сравним M54b30(231 к.с., 300 Нм) и m112 e32 (224 к.с., 315 Нм) виждаме, че единият ползва 240 кубикови дюзи, а другият 180 кубикови. При М62 И М113 нещата вече са на кантар - 208 срещу 216 кубика.
Лесен и бърз ъпгрейд за м112 е да ползваме дюзи от м113. Вместо 180 кубика, имаме 216, което с около 15-20% повече. Не много, не е малко, в рамките на 25% отклонение, с които моторното ЕКУ може да се справи без да хвърля грешки.
За м113 е50 обаче нещата не стоят точно така. Дюзите от компресорното братче са 460 кубика или два пъти по-големи - няма как да станат без да се препрограмира ЕКУ-то и вероятно на ниски обороти няма да могат да дозират добре сместа.
Дюзите от атмосферния е55 са 270 кубика, или точно 25%. Пак сме точно на границата.
Нямаме готов вариант, с едно изключение - 0280 156 109. Те дават 240 кубика и са ползвани в м112е32, монтиран на някои 203-ки.
Как и защо на Е-класа 320 Мерцедес са слагали 180 кубикови дюзи, а на C със същия мотор - 240 кубика, не е ясно, но те са точно 5-10% по-големи от тези на м113 и лесно биха се интегрирали в горивната система на осмака.
Този пост е редактиран от Subsonic: 13 февруари 2024 - 15:53