Едно от първите неща след като взех колата беше да се замисля за промяна в генерацията. Мерцедес са вършили страхотна работа с обезшумяването на автомобила и осигуряването на тиха и спокойна работа на мотора, но понякога ни се иска да ги чуваме работата на осемте братя, нали това е част от удоволствието да караш голям осемцилиндров двигател.
Махането на катализатори не стои на дневен ред, стига да не са запушени или повредени. Няма нищо по-мизерно от луксозен автомобил, след който ти люти на очите.
Между другото, задните катализатори, всъщност не са катализатори, а резонатори и няма смисъл да бъдат махани.
Остават средното гърне и задните.
Мнозина слагат на мястото на средното гърне X-pipe. Звукът става доста по-интересен, но във високи обороти започва да трещи и да пляка при отпускане на газта. Фабричното средно гърне е демпван двоен X-pipe, т.е. два хикса един след друг, с перфорации и вата, облечени в общ кожух.
Друг вариант е да се запази средното и да се махнат задните гърнета. Учудващо, автомобилът не е прекалено шумен, звучи доста авторитетно, но на моменти бученето в купето е неизбежно. Проблемните честоти са между 100 и 150Hz, които на осемцилиндров мотор са между 1500 и 2200 оборота, т.е. там където държи оборотите при нормално, спокойно шофиране автоматичната кутия. За мен разумен компромис е да се сложат допълнително два неголеми резонатора отзад на мястото на задните гърнета.
Вариантът, на който аз се спрях, поне за момента, е махане на средното гърне и разделяне на генерацията (true dual или divorced:) ) с два отделни малки резонатора на мястото на средното гърне. Звученето напомня малко на G55 или SLR, които също са с разделена генерация. Кой не харесва далечния тътен на прибляжаващата буря от осем цилиндъра? Другата причина да се спра на този вариант е, че немците, като прагматични хора не правят големите мотори с голяма продължителност на газоразпределението като американските им събратя. Затова и германските осмаци не звучат съвсем като американските, и няма и защо да се опитват да ги наподобяват, защото в много отношения ги превъзхождат.
А вие с каква конфигурация карате за да се радвате на звука на своя осмак?