Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Конфигурация на генерацията CLS500C219


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 December 2023 - 14:10

Едно от първите неща след като взех колата беше да се замисля за промяна в генерацията. Мерцедес са вършили страхотна работа с обезшумяването на автомобила и осигуряването на тиха и спокойна работа на мотора, но понякога ни се иска да ги чуваме работата на осемте братя, нали това е част от удоволствието да караш голям осемцилиндров двигател.

 

Махането на катализатори не стои на дневен ред, стига да не са запушени или повредени. Няма нищо по-мизерно от луксозен автомобил, след който ти люти на очите.

 

Между другото, задните катализатори, всъщност не са катализатори, а резонатори и няма смисъл да бъдат махани.

 

Остават средното гърне и задните.

 

Мнозина слагат на мястото на средното гърне X-pipe. Звукът става доста по-интересен, но във високи обороти започва да трещи и да пляка при отпускане на газта. Фабричното средно гърне е демпван двоен X-pipe, т.е. два хикса един след друг, с перфорации и вата, облечени в общ кожух.

 

Друг вариант е да се запази средното и да се махнат задните гърнета. Учудващо, автомобилът не е прекалено шумен, звучи доста авторитетно, но на моменти бученето в купето е неизбежно. Проблемните честоти са между 100 и 150Hz, които на осемцилиндров мотор са между 1500 и 2200 оборота, т.е. там където държи оборотите при нормално, спокойно шофиране автоматичната кутия. За мен разумен компромис е да се сложат допълнително два неголеми резонатора отзад на мястото на задните гърнета.

 

Вариантът, на който аз се спрях, поне за момента, е махане на средното гърне и разделяне на генерацията (true dual или divorced:) ) с два отделни малки резонатора на мястото на средното гърне. Звученето напомня малко на G55 или SLR, които също са с разделена генерация. Кой не харесва далечния тътен на прибляжаващата буря от осем цилиндъра? Другата причина да се спра на този вариант е, че немците, като прагматични хора не правят големите мотори с голяма продължителност на газоразпределението като американските им събратя. Затова и германските осмаци не звучат съвсем като американските, и няма и защо да се опитват да ги наподобяват, защото в много отношения ги превъзхождат. :)

 

А вие с каква конфигурация карате за да се радвате на звука на своя осмак?


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 December 2023 - 14:23

Ето какво предлагат от Fox и Supersprint за CLS 219:

 

https://www.fox-spor...W/Mercedes/CLS/

 

https://www.superspr...19-cls-500.aspx

 

Честно казано много се изкушавам да пробвам някой от горните продукти, но за съжаление си остават скъпи за нашия стандарт.


  • 0

#3 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 25 December 2023 - 19:34

Аз търся решениe за моя 1984 500SEC който пратих в България.

В момента има много лошо качество кастъм аспух, който трябва да се премахне изцяло.

Искам да се върне двуцевката на обичайното и място, отзад откъм шофьора.

Препоръчаха ми и на мен Х пайп, и задно-последно гърне от w210 5.5

Не искам колата да бъде прекалено шунма, защото искам с нея да обикалям родината.

Единственото нещо което съм купил за сега е:

 

s-l1600-2345ddf34686d1766.jpeg


Edited by Bogi, 25 December 2023 - 19:35 .

  • 0

сесшисе ?


#4 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 25 December 2023 - 19:39

Сина ми има w211 с М113. Първо взе от ибей някакви последни аспуси "тенекета" и той самия се отврати от шума в купето. После намери отнякъде последни гърнета от CLS 5.5 kompressor, сложи ги, сложи и Х пайп. С това много добре се получи, направо немога да повярвам !!


Edited by Bogi, 25 December 2023 - 19:40 .

  • 0

сесшисе ?


#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 December 2023 - 23:25

За 500 SEC гледам, че има три различни варианта на изпускателния колектор.

 

http://nemigaparts.c...da28eef5d71.png

 

http://nemigaparts.c...c1553ffcf53.png

 

http://nemigaparts.c...27d25af6434.png

 

От там тръгват и три различни варианта на изпускателната система, но общото при всички, е че има събиране и разделяне на газовете между двете основни тръби, има 2 големи средни гърнета и голямо крайно.

 

http://nemigaparts.c...c91a39dce1a.png

http://nemigaparts.c...e7e4f80150.png 

 

евтин и бърз вариант за проба е да се елиминират средните за повече авторитет, а ако е твърде много, да се заменят с по-малки.


Edited by Subsonic, 26 December 2023 - 23:27 .

  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 19 January 2024 - 14:18

Да дам малко обратна връзка - true dual vs. H-pipe при стандартни крайни заглушители, CLS219:

 

 - звук - две ръце за true dual, колата издава един далечен тътен дори на ниски и средни обороти, който се засилва с оборотите. Единственият недостатък е, че потокът на газовете е накъсан на празен ход и като застанеш зад колата, чуваш как газовете излизат от ляв и десен накрайник последователно без да е натрапчиво и дразнещо.

При H-pipe колата е на практика безшумна на празен ход и потокът газове е по-консистентен. Тътенът се получава при натоварване на мотора на средни и високи обороти.

 

- линейно разгръщане на мощността - тук печели H-pipe конфигурацията, въртящният момент нараства по-бързо и по-рано. При същата газ на H-pipe конфигурацията, ESP-то трябва да се включва по-често:), Ще пробвам как е на сняг и дали по-бързото разгръщане на въртящия момент не пречи на управляемостта. Вероятно и максималната мощност с H-pipe,и още повече X-pipe, е по-висока като абсолютна стойност.

 

- разход - засега не забелязвам разлика, въпреки, че на комбито бях забелязал малко по-нисък разход при true-dual конфигурацията в сходен екперимент.


  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 28 February 2024 - 11:16

Поръчах нови кюнци за CLS-a.

 

Гърнетата са къстъм и са произведени в България. Малките са стандратни резонатори с дължина 150мм и ще бъдат добавени към настоящата конфигурация - H-pipe и стандартни крайни гърнета.

 

Дългите са J-pipe, маскиран като резонатор. Дължината на апендикса е около 25см и идеята е да бъдат ползвани в друг сетъп. Заедно със стоковото двойно средно гърне, което е доста голямо (~50x20x10см)

Attached Files


Edited by Subsonic, 28 February 2024 - 11:17 .

  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 28 February 2024 - 11:25

Един колега направи видео на сегашния сетъп, H-pipe с малките резонатори и стокови средни. Снимално е на полу-закрит, полу-открит паркинг, което прави звученето малко по-авторитетно :).

 


  • 1

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 March 2024 - 23:35

Тъй като нямаше как да не пробвам и третия възможен сетъп - сток средно и замяна на крайните заглушители с резонатори или прави тръби - ето един чертеж и едно видео.

 

 

 

Attached Files


Edited by Subsonic, 29 March 2024 - 23:36 .

  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 08 April 2024 - 14:59

Окончателното ми заключение е, че поне за мен, най-добрият сетъп е да се запазят задните гърнета и да се замени средната секция.

Или с два отделни резонатора, или с Х-, или Н-pipe.

 

Махането на задните гърнета и замяната им с прави тръби или малки резонатори и ползваенто на сток средната секция дава малко монотонен и бучащ звук.

 

Със сток средно и сток задни, м113 звучи почти като редови шестак.


Edited by Subsonic, 08 April 2024 - 15:13 .

  • 0

#11 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 08 April 2024 - 16:36

Да, така е, и сина ми същото установи. Той като смени последните гърнета имаше гаден шум вътре в колата при скорост 100, от което може да ти гръмне главата ако ходиш до морето.


  • 0

сесшисе ?





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users