W203 - P200B-004, P0101
Started by dkmi123, 25 Oct 2023 - 14:30:23
23 replies to this topic
#16
Posted 27 October 2023 - 12:18
Да, и аз се учудвам, че реално погледнато работи перфектно….
По спецификации - може да избяга до макс 25 градуса всмукателния и макс 30 изпускателния. Сега, може и да са други цифрите, но това ми се върти в главата в момента.
Целия проблем е не толкова от това, че е мръднало малко, колкото от неправилно зацепения ванос.
Може би ще спра нацяло ваноса, да видим дали ще спре да записва грешка.
Че не ми харесва и самият ванос като го мърдам - в едно положение леко заяжда.
По спецификации - може да избяга до макс 25 градуса всмукателния и макс 30 изпускателния. Сега, може и да са други цифрите, но това ми се върти в главата в момента.
Целия проблем е не толкова от това, че е мръднало малко, колкото от неправилно зацепения ванос.
Може би ще спра нацяло ваноса, да видим дали ще спре да записва грешка.
Че не ми харесва и самият ванос като го мърдам - в едно положение леко заяжда.
#17
Posted 27 October 2023 - 12:23
Това е процедурата….
При зацепването са пропуснали точката, в която се наглася ваноса
При зацепването са пропуснали точката, в която се наглася ваноса
Attached Files
#18
Posted 27 October 2023 - 13:12
Хм, сега гледам следното:
във WIS-а дават двата вала да се заключат, да се нагласи коляновия вал на 20 градуса, и да се слага веригата.
На доста други места обаче гледам, че се прави по друг начин:
Всукателния вал се слага на 20 градуса, изпускателния - на 25....
Я някой с опит в тия двигатели да каже кое е правилното? Поне като го правя, да го правя веднъж...
#19
Posted 31 October 2023 - 23:09
Следвай си WIS-а и не се занимавай с глупости.
Как се наглася единият вал на 20 градуса, другият на 25?
Нямам опит с 271, но ми се струва нелогично.
Правилният инструмент вероятно не струва хиляди, а дори и да импровизираш и да ползваш нещо направено, центровката на валовете няма да избяга с цял зъб.
#20
Posted 01 November 2023 - 11:00
111?
#21
Posted 01 November 2023 - 12:13
Следвай си WIS-а и не се занимавай с глупости.
Как се наглася единият вал на 20 градуса, другият на 25?
Нямам опит с 271, но ми се струва нелогично.
Правилният инструмент вероятно не струва хиляди, а дори и да импровизираш и да ползваш нещо направено, центровката на валовете няма да избяга с цял зъб.
Ами то в самият WIS двата документа си противоречат
Due to the chain stretch the value of the
inlet camshaft must be between 20° and 30°, and that of the exhaust camshaft between 25° and 35° after TDC.
Единия вал го дават между 20 и 30, другия - между 25 и 35
А в другия документ пише - да заключиш 2-та вала, и да зацепиш на 20 градуса.
Lock camshafts with fixing pins (01) through the bores in camshaft bearing caps 1 and 6 in the bores in the camshaft flanges.
Reset piston of 1st cylinder to 20° after top dead center
Fit the timing chain (73) at intake camshaft sprocket (75)
И всички неща, които намирам като инструкции - казват да се зацепи изпускателния вал на 5 градуса повече.
Иначе, инструмента за зацепване е 6 милиметра болт или бургийка
Не ми пречи да го направя по WIS.... ама ще видим. Като цяло 5 градуса означава отворът за зацепване на вала да е изместен с около милиметър.
111?
Да, М111.955
Edited by dkmi123, 01 November 2023 - 12:13 .
#22
Posted 10 May 2024 - 18:53
Така:
Сменена верига, "ребилд" на ваноса + чисто нова пружина на ваноса.
Сменена гарнитура на главата + гумички на клапаните + припасване.
Сменено всичко по вакуум-ите.
Сменено всичко по secondary air injection (там нещата си бяха пълен леш)
Нов дебитомер на Pierburg
Нов датчик на коляновия вал (стария на моменти го записваше, и колата палеше от втори-трети път);
Нова ламбда сонда (пред катализатора). Сондата е БОШ.
Подменени са всички проводници на инсталацията, които бяха напоени с масло от магнита на ваноса (познат проблем за М111);
Ресетнати са абсолютно всички адаптации, и са направени пак.
Грешката си седи: P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]
/дава я и на газ, и на бензин/
На "живи данни" хващам какво се случва, но не намирам логична причина защо, тъй като от никъде не "смуче" въздух след дебитомера.
Забелязах, че записва само когато колата работи на място (т.е. idle), данните от дебитомера са стабилни, в даден момент - пада до 6кг/с (при норма 9 - 20 по спомен);
И като падне няколко пъти до 6 кг/с - записва грешката. Дава я "current and stored", и светва чека.
После като се изгаси колата - остава като "stored", но пак пали чека.... за сега чека е спрян, да не дразни.
Иначе, въпреки тази грешка - колата си върви перфектно, разходът също е ОК, няма загуба на мощност.
Остана мизерията да я прави дросела, но като му гледам цената (2000+), май няма да се сменя.... или ще се търси читав втора ръка от eBay.
Втория дросел към компресора който е ще го сменя, има от къде да взема тестов, който да върна ако не е от него проблема. Само че тоя, дето е след дебитомера - не го намирам никъде в България, или ако има - качват такива снимки, че без пари не бих го взел (целия омазан с масло, може поне да си поиграят да го почистят преди снимката);
Иначе в момента - двата дросела си минават адаптация... което обаче не значи, че трябва да се изключат като проблем.
Забелязах и, че веднъж не прехвърли на газ, та размърдах буксата на датчика на разпределителния вал, и се "усети", и прехвърли.
Вероятно ще сменя и датчика в даден момент, ако започне да прави проблеми с него, че е 500 лева, а за тая дърта бангия не ми се дават толкова пари за един датчик.
То си е най-прост хол-сензор, имам останали работещи от ЦЛС-а, ако е същия на дължина да не закачи вала - ще взема да пробвам с него.... пиновете съвпадат: 1-3 са захранване, 2 е сигнала.
Не виждам причина да не стане с него....
За сега ще се кара така, пък по-нататък ще видим
Направи ми впечатление, че мотора като го погледнеш отвътре е... ами колкото и странно да звучи - като нов. Фабричния хонинг се вижда, цилиндрите имат някакво много минимално износване в порядъка на около 4-5 стотни. По клапаните също нямаше почти никакъв нагар. При положение, че това е двигател на 500.000+ километра (разбира се, 2014-а като го купихме беше на 103.000, ама проверка по ВИН показва, че 2008-ма в Италия е бил на 280.000).
Доста здрав мотор, в сравнение с този на ЦЛС-а, който е на "истиски" 270.000км, а е леш в сравнение с М111-ката.
Attached Files
#23
Posted 10 May 2024 - 19:46
На моето ЦЛК със 111 мотор записваше същата грешка, но имаше и леко играене на оборотите. След като изчистих двата дросела и наново обучение, чистене на дебитомера и още няколко глупости които правих, но почти всичко проверих......се оказа ,че MAP сензора е виновен! След неговата смяна ,нещата се оправиха, но сега пък записва грешка точно за него....! Луда работа......
#24
Posted 10 May 2024 - 20:35
Мап сензора е чисто нов, от силвърстар. Т.е. Изключвам го като вариант…. А и си мери правилно.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users