Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W203 - P200B-004, P0101


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#16 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2023 - 12:18

Да, и аз се учудвам, че реално погледнато работи перфектно….
По спецификации - може да избяга до макс 25 градуса всмукателния и макс 30 изпускателния. Сега, може и да са други цифрите, но това ми се върти в главата в момента.
Целия проблем е не толкова от това, че е мръднало малко, колкото от неправилно зацепения ванос.
Може би ще спра нацяло ваноса, да видим дали ще спре да записва грешка.
Че не ми харесва и самият ванос като го мърдам - в едно положение леко заяжда.
  • 0

#17 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2023 - 12:23

Това е процедурата….
При зацепването са пропуснали точката, в която се наглася ваноса :)

Прикачени файлове


  • 0

#18 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2023 - 13:12

Хм, сега гледам следното:

 

във WIS-а дават двата вала да се заключат, да се нагласи коляновия вал на 20 градуса, и да се слага веригата.

 

На доста други места обаче гледам, че се прави по друг начин:

 

Всукателния вал се слага на 20 градуса, изпускателния - на 25.... 

 

Я някой с опит в тия двигатели да каже кое е правилното? Поне като го правя, да го правя веднъж...


  • 0

#19 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 31 октомври 2023 - 23:09

Следвай си WIS-а и не се занимавай с глупости.

 

Как се наглася единият вал на 20 градуса, другият на 25?

 

Нямам опит с 271, но ми се струва нелогично.

 

Правилният инструмент вероятно не струва хиляди, а дори и да импровизираш и да ползваш нещо направено, центровката на валовете няма да избяга с цял зъб.


  • 0

#20 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 827 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 01 ноември 2023 - 11:00

111?
  • 0

#21 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2023 - 12:13

Следвай си WIS-а и не се занимавай с глупости.

 

Как се наглася единият вал на 20 градуса, другият на 25?

 

Нямам опит с 271, но ми се струва нелогично.

 

Правилният инструмент вероятно не струва хиляди, а дори и да импровизираш и да ползваш нещо направено, центровката на валовете няма да избяга с цял зъб.

 

Ами то в самият WIS двата документа си противоречат smile.png

 

Due to the chain stretch the value of the

inlet camshaft must be between 20° and 30°, and that of the exhaust camshaft between 25° and 35° after TDC.

 

Единия вал го дават между 20 и 30, другия - между 25 и 35 smile.png

 

А в другия документ пише - да заключиш 2-та вала, и да зацепиш на 20 градуса.

 

Lock camshafts with fixing pins (01) through the bores in camshaft bearing caps 1 and 6 in the bores in the camshaft flanges.

Reset piston of 1st cylinder to 20° after top dead center

Fit the timing chain (73) at intake camshaft sprocket (75)

 

И всички неща, които намирам като инструкции - казват да се зацепи изпускателния вал на 5 градуса повече.

 

Иначе, инструмента за зацепване е 6 милиметра болт или бургийка smile.png

Не ми пречи да го направя по WIS.... ама ще видим. Като цяло 5 градуса означава отворът за зацепване на вала да е изместен с около милиметър.

 

111?

 

Да, М111.955


Този пост е редактиран от dkmi123: 01 ноември 2023 - 12:13

  • 0

#22 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 май 2024 - 18:53

Така:

Сменена верига, "ребилд" на ваноса + чисто нова пружина на ваноса.

Сменена гарнитура на главата + гумички на клапаните + припасване.

Сменено всичко по вакуум-ите.

Сменено всичко по secondary air injection (там нещата си бяха пълен леш)

Нов дебитомер на Pierburg

Нов датчик на коляновия вал (стария на моменти го записваше, и колата палеше от втори-трети път);

Нова ламбда сонда (пред катализатора). Сондата е БОШ.

Подменени са всички проводници на инсталацията, които бяха напоени с масло от магнита на ваноса (познат проблем за М111);

Ресетнати са абсолютно всички адаптации, и са направени пак.

 

Грешката си седи: P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]

/дава я и на газ, и на бензин/

 

На "живи данни" хващам какво се случва, но не намирам логична причина защо, тъй като от никъде не "смуче" въздух след дебитомера.

Забелязах, че записва само когато колата работи на място (т.е. idle), данните от дебитомера са стабилни, в даден момент - пада до 6кг/с (при норма 9 - 20 по спомен);

И като падне няколко пъти до 6 кг/с - записва грешката. Дава я "current and stored", и светва чека.

После като се изгаси колата - остава като "stored", но пак пали чека.... за сега чека е спрян, да не дразни.

Иначе, въпреки тази грешка - колата си върви перфектно, разходът също е ОК, няма загуба на мощност.

 

Остана мизерията да я прави дросела, но като му гледам цената (2000+), май няма да се сменя.... или ще се търси читав втора ръка от eBay.

Втория дросел към компресора който е ще го сменя, има от къде да взема тестов, който да върна ако не е от него проблема. Само че тоя, дето е след дебитомера - не го намирам никъде в България, или ако има - качват такива снимки, че без пари не бих го взел (целия омазан с масло, може поне да си поиграят да го почистят преди снимката);

Иначе в момента - двата дросела си минават адаптация... което обаче не значи, че трябва да се изключат като проблем.

 

Забелязах и, че веднъж не прехвърли на газ, та размърдах буксата на датчика на разпределителния вал, и се "усети", и прехвърли.

Вероятно ще сменя и датчика в даден момент, ако започне да прави проблеми с него, че е 500 лева, а за тая дърта бангия не ми се дават толкова пари за един датчик.

То си е най-прост хол-сензор, имам останали работещи от ЦЛС-а, ако е същия на дължина да не закачи вала - ще взема да пробвам с него.... пиновете съвпадат: 1-3 са захранване, 2 е сигнала.

Не виждам причина да не стане с него....

 

За сега ще се кара така, пък по-нататък ще видим smile.png

 

 

Направи ми впечатление, че мотора като го погледнеш отвътре е... ами колкото и странно да звучи - като нов. Фабричния хонинг се вижда, цилиндрите имат някакво много минимално износване в порядъка на около 4-5 стотни. По клапаните също нямаше почти никакъв нагар. При положение, че това е двигател на 500.000+ километра (разбира се, 2014-а като го купихме беше на 103.000, ама проверка по ВИН показва, че 2008-ма в Италия е бил на 280.000).

Доста здрав мотор, в сравнение с този на ЦЛС-а, който е на "истиски" 270.000км, а е леш в сравнение с М111-ката.

 

Прикачени файлове


  • 1

#23 kopoev1

kopoev1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 257 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320, МL 350, CL203

Публикувано 10 май 2024 - 19:46

На моето ЦЛК със 111 мотор  записваше същата грешка, но имаше и леко играене на оборотите. След като изчистих двата дросела и наново обучение,  чистене на дебитомера и още няколко глупости които правих, но почти всичко проверих......се оказа ,че MAP сензора е виновен! След неговата смяна ,нещата се оправиха, но сега пък записва грешка точно за него....! Луда работа......


  • 0

#24 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 май 2024 - 20:35

Мап сензора е чисто нов, от силвърстар. Т.е. Изключвам го като вариант…. А и си мери правилно.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни