W203 - P200B-004, P0101
Започната от dkmi123, 25 окт 2023 - 14:30:23
20 мнения по тази тема
#16
Публикувано 27 октомври 2023 - 12:18
Да, и аз се учудвам, че реално погледнато работи перфектно….
По спецификации - може да избяга до макс 25 градуса всмукателния и макс 30 изпускателния. Сега, може и да са други цифрите, но това ми се върти в главата в момента.
Целия проблем е не толкова от това, че е мръднало малко, колкото от неправилно зацепения ванос.
Може би ще спра нацяло ваноса, да видим дали ще спре да записва грешка.
Че не ми харесва и самият ванос като го мърдам - в едно положение леко заяжда.
По спецификации - може да избяга до макс 25 градуса всмукателния и макс 30 изпускателния. Сега, може и да са други цифрите, но това ми се върти в главата в момента.
Целия проблем е не толкова от това, че е мръднало малко, колкото от неправилно зацепения ванос.
Може би ще спра нацяло ваноса, да видим дали ще спре да записва грешка.
Че не ми харесва и самият ванос като го мърдам - в едно положение леко заяжда.
#17
Публикувано 27 октомври 2023 - 12:23
Това е процедурата….
При зацепването са пропуснали точката, в която се наглася ваноса
При зацепването са пропуснали точката, в която се наглася ваноса
Прикачени файлове
#18
Публикувано 27 октомври 2023 - 13:12
Хм, сега гледам следното:
във WIS-а дават двата вала да се заключат, да се нагласи коляновия вал на 20 градуса, и да се слага веригата.
На доста други места обаче гледам, че се прави по друг начин:
Всукателния вал се слага на 20 градуса, изпускателния - на 25....
Я някой с опит в тия двигатели да каже кое е правилното? Поне като го правя, да го правя веднъж...
#19
Публикувано 31 октомври 2023 - 23:09
Следвай си WIS-а и не се занимавай с глупости.
Как се наглася единият вал на 20 градуса, другият на 25?
Нямам опит с 271, но ми се струва нелогично.
Правилният инструмент вероятно не струва хиляди, а дори и да импровизираш и да ползваш нещо направено, центровката на валовете няма да избяга с цял зъб.
#20
Публикувано 01 ноември 2023 - 11:00
111?
#21
Публикувано 01 ноември 2023 - 12:13
Следвай си WIS-а и не се занимавай с глупости.
Как се наглася единият вал на 20 градуса, другият на 25?
Нямам опит с 271, но ми се струва нелогично.
Правилният инструмент вероятно не струва хиляди, а дори и да импровизираш и да ползваш нещо направено, центровката на валовете няма да избяга с цял зъб.
Ами то в самият WIS двата документа си противоречат
Due to the chain stretch the value of the
inlet camshaft must be between 20° and 30°, and that of the exhaust camshaft between 25° and 35° after TDC.
Единия вал го дават между 20 и 30, другия - между 25 и 35
А в другия документ пише - да заключиш 2-та вала, и да зацепиш на 20 градуса.
Lock camshafts with fixing pins (01) through the bores in camshaft bearing caps 1 and 6 in the bores in the camshaft flanges.
Reset piston of 1st cylinder to 20° after top dead center
Fit the timing chain (73) at intake camshaft sprocket (75)
И всички неща, които намирам като инструкции - казват да се зацепи изпускателния вал на 5 градуса повече.
Иначе, инструмента за зацепване е 6 милиметра болт или бургийка
Не ми пречи да го направя по WIS.... ама ще видим. Като цяло 5 градуса означава отворът за зацепване на вала да е изместен с около милиметър.
111?
Да, М111.955
Този пост е редактиран от dkmi123: 01 ноември 2023 - 12:13
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни