Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W203 - P200B-004, P0101


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#1 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 октомври 2023 - 14:30

Боря се с на баща ми C класата (W203 2000 година 163 коня компресор):

 

P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]

 
Въпросната грешка е често срещана (доста изчетох), и е направено следното:
 
1. Сменен дебитомер с нов Pierburg (въпеки, че преди година взех чисто нов VDO, баща ми реши да послуша "майстор", който каза "от дебитомера е").....
2. Secondary air injection системата е изцяло подновена - абсолютно всички части по нея са сменени с нови от Силвърстар; Всичко по нея беше тотален леш.
3. Сменен е филтъра (водят го damper) който седи над компресора;
4. Сменена система за картерна вентилация (под всмук. колектор)
5. Сменена ламбда сонда (пред катализатора), тя си беше проблемна
6. Измити колектор, тръби, интеркулер (имаше МНОГО масло в тях, заради другите проблеми с картерната вентилация);
7. Сменен датчик за налягане (и той даваше каквито си иска данни);
8. Сменено малсо на компресора
9. Сменен магнит на ваноса, като няма масло по ел. инсталацията - всичко е проверено и измерено /познат проблем при тези коли е да омасли всичко по кабелите/
10. Нов компютър (ECU) /обвиних него.... явно без причина/
11. Сменени всички букси (дебитомер, датчик за разпределителен вал, дросел) с нови.
12. Измити, изчистени и проверени дросели /щях да взимам нови, но.... тия са луди да искат 1300 лева за един дросел/.
 
И след всичко това - продължава да си записва същата грешка.
Последното нещо, което излиза в xentry като насока е - "Check timing", това ще го свърша утре като пристигнат гарнитърите за капака на клапаните.
 
Друго, което ми прави впечатление:
 
Висока температура на въздуха във всмукателния колектор.
При околна температура 23 градуса - температурата, която се отчита от датчика /в дебитомера/ е 53 - 57 градуса. Това на "idle", т.е. като запалиш колата и поседи малко да работи на място.
В момента не виждам причина за това, освен скапан интеркулер? /уж измих всичкото масло от него.../
/проверено е с "независим" термометър - показанията съвпадат с тези от Xentry/
 
Тъй като по WIS дават следното:
 
At partial load the air mass must not deviate by more than 30 % from the comparative value.
The comparative value is calculated from the throttle valve angle, engine speed, intake air temperature, barometric pressure and intake manifold absolute pressure.

 

а въпросната грешка я записва само при загрята кола.... мисля, че проблемът идва от температурата на въздуха?
 
Т.е. в момента, в който загрее до дадена степен /все още не съм проверил при каква температура се случва/ - и записва грешката.
В същото време - колата си работи перфектно, не мени обороти, не губи мощност и двигателя не трепва.
Обаче - пали чека.... за сега съм го спрял, но искам да изчистя проблема, и да си пусна чека.
 
Въпрос:
Каква е нормалната тмепература на въздуга във всмукателния колектор?
Чета някакви неща, че не трябвало разиката да е повече от 20 градуса с тази на околната тмепература, но нямам идея така ли е?
 
 

Прикачени файлове


  • 0

#2 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 25 октомври 2023 - 14:41

температурата на входящия въздух ми се вижда доста висока, със същия мотор съм и ако не съм в тежък трафик примерно в София, разликата между външната температура и тази във всмукателния е 5-10 градуса. Пробвай да смениш датчика за темпетратурата, той е точно отдясно над компресора и е захванат за всмукателния колектор, струва 20 лв нов и се сменя за 5 минути. Другото което ми се струва е, че може е колата да смучи топъл въздух отвътре, демек маркуча който е преди въздушния филтър да ти е скъсан (често се случва)


  • 0

#3 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 октомври 2023 - 14:52

Всички маркучи са проверени, и са здрави.

Датчика на температурата е вграден в дебитомера...


  • 0

#4 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 25 октомври 2023 - 14:52

има още един температурен датчик който е хванат за всмукателния колектор (ако мотора е 271), това не го уточнихме 


Този пост е редактиран от andon0v: 25 октомври 2023 - 14:53

  • 0

#5 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 октомври 2023 - 15:09

М111.955 е мотора...

Иначе, датчика е проверен, а и пъхам сонда на "външен" уред в колектора - показва 1:1 с това в Xentry.


  • 0

#6 kopoev1

kopoev1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 257 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320, МL 350, CL203

Публикувано 25 октомври 2023 - 19:44

има ли закачен газов комп....?


  • 0

#7 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 октомври 2023 - 20:41

има ли закачен газов комп....?

 

Да, BRC. 

Проблема го има и на газ и на бензин.

Утре ще проверя как са валовете, и дали не е за верига (сменяна е преди 50.000 км);


Този пост е редактиран от dkmi123: 25 октомври 2023 - 20:42

  • 0

#8 kopoev1

kopoev1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 257 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320, МL 350, CL203

Публикувано 26 октомври 2023 - 08:57

Да, BRC. 

Проблема го има и на газ и на бензин.

Утре ще проверя как са валовете, и дали не е за верига (сменяна е преди 50.000 км)

 

Спри кранчето на газта и махни бушона на газовата......! Игнорирай този компонент, често дава грешки......


 

 


  • 0

#9 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 октомври 2023 - 10:14

100% не е от газта.
Пробвано е.
А и няма как да е свързано с висока температура на входящия въздух….
Насоките са - задръстен интеркулер, или избягала “центровка”.
Ще видим какво ще излезе.
  • 0

#10 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 26 октомври 2023 - 11:25

Какъв бууст вади при ускорение?

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#11 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 октомври 2023 - 12:03

Какъв бууст вади при ускорение?
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Не съм го мерил…
Тия дни ще се “задълбая” малко повече.
Доколкото четох - повишената температура във всмук. Колектор може да е поради:
1. Да взима въздух от някъде по въздухопроводите
2. Vacuum leak
3. Повреден интеркулер
4. Избягала “центровка”

Първите две са 100% проверени и са ОК
Ще проверя центровката, така или иначе е за смяна гарнитурата на капака.
Нов интеркулер мога да взема на под 200 лева….

Няма проблем с работата на колата, няма и висок разход на гориво, така че няма да се впрягам толкова, а и съм именник днес ще се пие.
  • 0

#12 kopoev1

kopoev1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 257 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    ML 320, МL 350, CL203

Публикувано 26 октомври 2023 - 13:23

Ако увеличиш отвора на компресора, температурата ще спадне....имало ли е намеса и опит за ремап на компресора!?


  • 0

#13 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2023 - 08:50

Не, никакви подобрения и промени няма, всичко си е стандартно.
Единственото непроверено остана веригата, всичко останало е проверено, повредените неща са сменени.
Друг вариант е запушен катализатор, но е малко вероятно - мисля така, защото колата си върви перфектно, няма никаква промяна в работата на двигателя.
Единствено в момента, в който запише грешката - съвсем леко притрепва мотора, и после си работи идеално.
Разходът също е в норма: градско 10 газ 9 бензин, извънградско пада до 8 газ и към 7.5 бензин.

Грешката я записва и на газ, и на бензин.
  • 0

#14 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 397 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2023 - 11:52

Диагнозата е ясна:
Като се зацепят валовете на маркерите си - долу шайбата отива на около 26 градуса, а трябва да е на 20.
Отделно, като са сменяли веригата - са изместили всмукателния вал с 1 зъб, защото не са сложили ваноса в крайно положение при нагласяне на вала.
Отделно, смият ванос не ми харесва изобщо.

То се вижда как е избягал вала…

Прикачени файлове


  • 0

#15 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 27 октомври 2023 - 11:55

това звучи доста потресаващо, предвид факта, че колата е работила без проблем, на старата ми кола. която беше с ангренажен ремък, се беше получило прескачане на 1 зъб (а може и да е зацепен грешно, знам ли), но там си личеше доста, колата пушеше и палеше доста по-бавно, 2-3 оборота, а иначе си палеше от половин оборот


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни