Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос за диференциал на 2007 S203 200CDI


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 nvvelikov

nvvelikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W210 E200 kompressor 1998 ex.
    S203 C200cdi SportEdition 2007

Публикувано 27 юни 2023 - 17:45

Здравейте колеги. 

 Наскоро ми попадна добра бройка черно комби 200цди Sport Edition, пълно с глезотии. Скоростите са автоматични 722.699 5г троник. Досега съм карал ръчка бензин Е200 компресор, та ми направи впечатление, че този дизел върви на по-високи обороти от бензинката. В смисъл такъв, че при 3000 оборота на последна предавка е под 140 км/ч, а на 2000 е около 100 км/ч. Знам, че на най-малките двигатели се инсталират най-късите диференциали, за да са поне малко пъргави(поне при конкурентната марка е така). Та въпроса ми е : дали има как да се промени предавателното число поне на последната предавка, за да е подходяща за магистрално шофиране без излишен преразход на гориво(при сегашния фабричен сетъп при скорост 130-150 км/ч с климатик и двама души без багаж е над  7,5/100), което е много лесно постижимо при мюнхенската конкуренция - на 320д може да се сложи диф от 330д примерно, с което скоростите стават доста по-дълги. При нас възможна ли е такава замяна? 

 

Другия ми въпрос е - нормално ли е при смяна на режимите на кутията (между P,R,N и D) да се усеща леко поклащане на колата все едно иска да тръгва, но спирачката я спъва? Досега не съм карал подобен автомат и не знам дали е в реда на нещата това поведение - нито рита, нито някакви звуци се чуват, просто се усеща в коя позиция е сложен селектора докато е на спирачка. Направих справка в carVertical и се оказа, че февруари тази година е минала преглед в Италия с 241 000 км на таблото, а при мен дойде на 242 500, тоест едва ли е изчерпан ресурса на кутията все още. 


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4589 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 юни 2023 - 14:23

Отзад-напред: ако приритва при смяна или има проблем с кутията, или е седяла дълго без акумулатор и трябва да се адаптира наново превключването на кутията. Не бързай да се филмираш, вероятно като я покараш ще почне да превключва по-меко.

 

Сега, относно последната предавка, тя винаги се изчислява (заедно с крайното предателно число) за да дава максимална скорост при наличните коне на мотора и с относителен комфорт. При Мерцедес автоматите от тези години даже, 5-та е овърдрайв и максималната достижима скорост на 4-та и 5-та е еднаква, т.е. на 5-та не стигаш прекъсвача, а колата просто спира да ускорява в един момент. Съмнявам се да са я направили прекалено къса, това е филсофията на Ауди, Порше и донякъде БМВ.

 

Аз специално на моите коли винаги съм търсил по-къси дифове.

На w124, 230Е минах от 3.27 на 3.46 заради ретрофит на 5-скоростна кутия.

w124, 260Е дойде фабрично с 3.92 - там бях окей. Това е Мерцедесът с най-къси скорости и може би най-добър throttle response, който съм карал, предвид 160-те си коня.

На 211, Е320 комби искам да мина от 3.07 на 3.27 или повече, но не мога да намеря подходящ диф, комбито е с най-голямото прасе. Оригиналният е с фабричен номер, който почва с 230, т.е. SL. Подходящ донор би бил R230, 350 с 5-скоростна кутия и м112 (3.7). Нещо като еднорог, по нашите автоморги. Наскоро разбрах че от CLS350 може да стане. В момента имам едим малък 3.27 от w211 4-матик или 200К за продан.

На CLS500, 3.06 - не се оплаквам, но на 7-ма на ограничител би трябвало да вдига 320 или повече. Ако имаше достатъчно коне да стигне ограничителя, разбира се. Реално 6-та и 7-ма са овърдрайв. Бих му сложил 3.27 и 5-скоростна кутия, но не ми се занимава.

 

И въпрос - като сложи диф от 330д на 320д, видя ли някаква реална икономия? Оборотите намаляват, но моторът е по-натоварен.

Аз преди години като минах от 3.27 на 3.46, още преди да сменя кутията(от 4- на 5-ск.) и К-фактора, имаше много малка икономия, след като извадиш 10-те% отклонение на одометъра и километража. Малко обратно на логиката.

 

Ще погледна колко е фабричното число на диф-а на S203, 200cdi - възможно е някой преди теб да е сложил друг диф.

Ако пък се окаже фабричният, можеш да минеш на по-дълъг, въпросът е кой точно корпус ще е правилният защото дифовете, освен различни предавателни числа, имат и разлика в големината на корпусите. Не е готино да се окаже че полуските са с 1см по-къси от необходимото :)

След смяната на дифа трябва да се прекодира кутията и моторното ЕКУ с новото предавателно число.


Този пост е редактиран от Subsonic: 30 юни 2023 - 14:29

  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4589 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 юни 2023 - 15:01

Тук малко хвърлям боб без ВИН, но ако е 203.204 или 203.207 виждам две предавателни числа - 2.65 и 2.87. Едното вероятно е за ръчна кутия (2.87), а другото (2.65) за автомат.

Тъй като комбито ми е с 5-g и 3.07, няма как на 5-та на 3000 да си под 140 км/ч, с който и да е от двата дифа. С 3.07, 5-та и 3000 оборота, скоростта е около 150км/ч.

 

Предавателното число е набито в корпуса на диф-а, или долу вляво, или долу вдясно. Чистиш с парцалче и гледаш. Ако не можеш да го откриеш, можеш да видиш някой парт номер на корпуса, но един и също корпус може да има различни предавателни числа и не е много сигурно по парт номер.


  • 0

#4 nvvelikov

nvvelikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W210 E200 kompressor 1998 ex.
    S203 C200cdi SportEdition 2007

Публикувано 30 юни 2023 - 17:10

Ето ВИН 

WDB2032071F868459

 

Не знам дали е възможно овърдрайва да не работи, защото не забелязвам голяма разлика в скоростта между 2000 и 3000 оборота. При 2к се движи с около 100 км/ч, а при 3к с около 130+- малко. 

Не съм пробвал да броя предавките, защото досега все съм с ремаркетата(жена, деца) на път и е мисия невъзможна да пазят тишина и спокойствие толкова дълго време :) 

 

Имам и още една чуденка - каква или какви разлики имат помежду си двигателите 200 цди (ОМ646 DE22 LA RED) и 220цди (OM646 DE22 LA), това РЕД го разбирам като редуциран, но дали е само софтуерно редуцирането, или има разлика в турбо, дюзи, кулер или нещо друго. Кутията 722.699 я дават до 330НМ максимален момент, дали един ремап до 360-380 НМ ще и повлияе негативно в краткосрочен план?


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4589 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 юни 2023 - 21:48

По ВИН излиза 2.87.

 

Овърдрайв няма реално, просто 5-та е като овърдрайв, не вярвам да не работи.

 

Моторът е с обем 2.2, не съм запознат какво е редуцирането. Може и да са различни карантиите.

 

Ако вдигнеш нютоните, в краткосрочен може би не, но в дългосрочен със сигурност ще има проблем. И ще сменя странно.


  • 0

#6 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 02 юли 2023 - 18:31

При 2к се движи с около 100 км/ч, а при 3к с около 130+- малко. 

идеален си, не мисля че трябва да пипаш диф-а


  • 0

сесшисе ?


#7 nvvelikov

nvvelikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W210 E200 kompressor 1998 ex.
    S203 C200cdi SportEdition 2007

Публикувано 03 юли 2023 - 23:01

Какви безопасни стойности на мощност и въртящ момент може да понесе моята конфигурация (ДЕ 22ЛА РЕД+722.699)? Имам предвид не брутален ремап със сажди и пушеци, а просто малко да живне колата, поне колкото w210 e200k. Кутията я дават до 330нм, но при 220цди със същата кутия въртящият момент фабрично е около 340, така че това пиков(максимален) въртящ момент ли е или средностатистически?
  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4589 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 04 юли 2023 - 14:58

С малката 5G кутия, не мисля че има безопасни стойности над 330 Нм. :)

300 нютона не е толкова малко, просто картата на педала газта е такава (throttle map).

На бензиновите има опция да избереш някоя по-агресивна карта от variant coding-a на моторното ЕКУ, не знам на дизелите дали е така.

 

Но пък е интересно, че с този къс диф се оплакваш, че не върви. Ако наистина си на 130 с 3000 оборота на 5-та, по груби сметки трябва да си с 3.27.


  • 0

#9 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 04 юли 2023 - 17:36

Вдигате мощностите ама знайте че това скъсява дълговечноста на мотора.

Аз съм ТИР-аджия и ако мощноста ми е 400 конски сили и ще мина с този двигател един милион мили преди да гръмне, бих предпочел да намаля мах-мощност на 350 за да мина милион и половина мили с този двигател.

 

Надувате надувате и после олеле мотовилки бутала на ляво и надясно


  • 1

сесшисе ?


#10 nvvelikov

nvvelikov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W210 E200 kompressor 1998 ex.
    S203 C200cdi SportEdition 2007

Публикувано 05 юли 2023 - 06:54

Под надуване нямам предвид ахмашки "мунинг" с черни сажди, а поне да се изравни с Ц220, все пак мотора и кутията са същите, ДПФ и катализатори остават задължително, нищо не мисля да режа и изключвам софтуерно.
При вас как стои въпроса със светлините на позиция "Ауто", че органите при мен се кикерят, искат на 40 градусова жега да паля ксенона...
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни