Здравейте колеги.
Наскоро ми попадна добра бройка черно комби 200цди Sport Edition, пълно с глезотии. Скоростите са автоматични 722.699 5г троник. Досега съм карал ръчка бензин Е200 компресор, та ми направи впечатление, че този дизел върви на по-високи обороти от бензинката. В смисъл такъв, че при 3000 оборота на последна предавка е под 140 км/ч, а на 2000 е около 100 км/ч. Знам, че на най-малките двигатели се инсталират най-късите диференциали, за да са поне малко пъргави(поне при конкурентната марка е така). Та въпроса ми е : дали има как да се промени предавателното число поне на последната предавка, за да е подходяща за магистрално шофиране без излишен преразход на гориво(при сегашния фабричен сетъп при скорост 130-150 км/ч с климатик и двама души без багаж е над 7,5/100), което е много лесно постижимо при мюнхенската конкуренция - на 320д може да се сложи диф от 330д примерно, с което скоростите стават доста по-дълги. При нас възможна ли е такава замяна?
Другия ми въпрос е - нормално ли е при смяна на режимите на кутията (между P,R,N и D) да се усеща леко поклащане на колата все едно иска да тръгва, но спирачката я спъва? Досега не съм карал подобен автомат и не знам дали е в реда на нещата това поведение - нито рита, нито някакви звуци се чуват, просто се усеща в коя позиция е сложен селектора докато е на спирачка. Направих справка в carVertical и се оказа, че февруари тази година е минала преглед в Италия с 241 000 км на таблото, а при мен дойде на 242 500, тоест едва ли е изчерпан ресурса на кутията все още.