Здравейте, колеги!
Може ли някой да ми препоръча и даде координати на добър сервиз/механик за рециклиране и поставяне на кормилна кутия - някой, който наистина разбира? Колата е CLK W208, а това е втора кутия за подмяна. Предишната беше поставена от некомпетентни хора и управлението беше кошмарно...
Кормилна кутияРециклиране и монтаж
Започната от Ivan Stefanov, 24 окт 2022 - 10:42:09
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 октомври 2022 - 10:42
#2
Публикувано 24 октомври 2022 - 14:03
От тези хора се чуват добри отзиви но аз не съм ги пробвал: www.felix.bg
Иначе в Техническия университет в София са ми правили рейката на W210 и съм доволен.
Иначе в Техническия университет в София са ми правили рейката на W210 и съм доволен.
#3
Публикувано 24 октомври 2022 - 15:30
Много благодаря. А, някой добър механик или сервиз да я монтира правилно? Ходих последно в 6+, според тях всичко е наред...само, че воланът се върти сам, на където си иска от всяка една неравност на пътя. Отделно над 120км. "олеква" до такава степен, че имам чувство, че нещо се е откачило.
#4
Публикувано 24 октомври 2022 - 18:36
Лични впечатления: Влади в Подгумер, Петко Стоянов " Витоша кар сервиз" вършат работа.
#5
Публикувано 25 октомври 2022 - 07:55
Сърдечно благодаря за бързия отговор!
#6
Публикувано 25 октомври 2022 - 09:15
Много благодаря. А, някой добър механик или сервиз да я монтира правилно? Ходих последно в 6+, според тях всичко е наред...само, че воланът се върти сам, на където си иска от всяка една неравност на пътя. Отделно над 120км. "олеква" до такава степен, че имам чувство, че нещо се е откачило.
Това може да се случва по много причини, една от тях е лош реглаж - при повече toe-out поведението е подобно.
Другото е централното положениет да не е точно в центъра. Виж дали имаш еднакъв брой обороти на волана в ляво и в дясно.
Третата причина е да има нужда от смяна на амортисьора на централната кормилна щанга.
Този пост е редактиран от Subsonic: 25 октомври 2022 - 09:16
#7
Публикувано 25 октомври 2022 - 09:37
Няколко реглажа са правени и реално има съвсем леко подобрение. Но, аз също си мислех, че самата кутия може да не е центрирана правилно защото този "празен ход" го усещам в завой. Точно затова попитах и за добър майстор, който си разбира от работата и може да я монтира правилно. Защото предишната беше толкова стегната, че воланът дори не се връщаше.
Това за амортисьора на кормилната щанга не се бях сетил! Наистина много благодаря за мненията, колеги!
#8
Публикувано 26 октомври 2022 - 22:29
В крайно ляво и дясно е нормално да има лек луфт, важното е центърът да е стабилен. Луфтът се обира в централно положение, иначе ако се обере в крайните, в центъра затяга.
Виж по документита на реглажите колко горадуса ти е надлъжния наклон (caster) и страничния наклон (camber)
#9
Публикувано 27 октомври 2022 - 13:31
Благодаря още веднъж за мненията и съветите. От голяма помощ са ми, защото се измъчих последната година с управлението на колата в това ѝ състояние....
#10
Публикувано 21 март 2023 - 15:33
Намери ли решение на проблема? Ако ти е писнало от майстори може да си регулираш кутията и сам. Имай предвид че ако не е рециклирана, е вероятно при натягане да протече долния семеринг. Ръждивата част се прибира навътре и го разкашква. Най-добре на подемник, може и на канал, на крикове е много гадно, да не говорим опасно ако си джаста праста с осигурявянето. Трябва ти малка тресчотка и да жертваш един ключ, с който да развиеш осигурителната гайка. Или да си купиш специален много къс - няма много място долу, ако си с 320 или 430 е много тясно. Но става. Гледай снимки на кутии в eBay.
Давам малко по-дълго обяснение, тъй като колите остаряват и кормилните кутии започват да дават ядове:
- Дали кутията ти е центрирана правилно можеш да провериш като навиеш волана до двата края и гледаш дали е симетрично. Има и отвор за болт, който я заключва в центрирано положение, ползва се при рециклиране и последващия монтаж, точно за да стане правилно.
- При правилен реглаж на кутията трябва да имаш обратен волан до един момент. При много навит волан и ако се движиш много бавно (обръщаш в двор, ...) спираш да имаш обратен волан и всъщност колата започва да ти завърта волана сама. Това е от геометрията, нормално е.
- Луфт извън центъра има винаги. Което значи, че като трябва да качиш колата на лек бордюр с навит волан - лопа като талига. Амортисьорчето може да помогне до един момент, когато насреща има тон и половина шлеп. Такова е.
- В центъра на изгасен двигател трябва почти да няма луфт. Т.е. един човек клати волана наляво-надясно, ти отдолу слушаш кутията и затягаш докато чукането почти изчезне. Никога няма да изчезне напълно, дори да я пренатегнеш! Предполагам знаеш как волана се движи свободно няколко сантиметра ако загасиш колата със завъртяни гуми - това не трябва да го има в центъра.
- С висока скорост не трябва да имаш олекване. ЦЛК-то е по начало с много тежък и луксозен волан. Ако всичко ти е ок по магистралата трябва да върви като танк дори да пуснеш волана. Също така в града трябва да го чувстваш почти като рейка. Луфта започва да се усеща при резки завои в тесни улички с ниска скорост. Тогава си даваш сметка, че караш ретро автомобил.
Тези неща ги пиша, защото по сервизите едва ли ще ти обърнат внимание. Пари в тази работа няма - парите идват от смяна на части, тук има само бъзикане 2 дни, от което накрая вероятно пак няма да си доволен. Така че разбери ги, че си пазят бизнеса и реномето.
И аз бях с проблеми във волана. след много викане на неволята накрая влязох отдолу, регулирах си я и сега е мед - почти като рейката на Е46 което карам понякога. С тази разлика, че се върти луксозно, а не като изгорял ластик, както е бмв-то.
Успех!
#11
Публикувано 28 юни 2023 - 12:38
Много благодаря за компетентното мнение и изчерпателните коментари. Едва ли ще се справя сам с всичко това, но е изключително полезно като информация!
#12
Публикувано 01 юли 2023 - 22:10
Прекрасно обяснение.
#13
Публикувано 13 август 2023 - 07:14
Проблемът остава...Смених кутията с рециклирана такава - една идея е по-добре, но отново над 100-110 км. воланът олеква до такава степен, че имам усещането, че ще катастрофирам всеки момент. В същото време с ниска скорост се върти доста трудно. Предстои да сменя амортисьора на кормилната щанга и не знам...маслото на хидравликата може би..?! Но по-скоро ми се струва, че проблемът е чисто механичен...
#14
Публикувано 14 август 2023 - 19:36
Това може да се случва по много причини, една от тях е лош реглаж - при повече toe-out поведението е подобно.
Другото е централното положениет да не е точно в центъра. Виж дали имаш еднакъв брой обороти на волана в ляво и в дясно.
Третата причина е да има нужда от смяна на амортисьора на централната кормилна щанга.
След смяната на амортисьора на кормилната щанга е една идея по-добре( вече не се върти от неравностите по пътя), но проблемът с управлението си остава. Даже след рециклирането на кутията имам чувство, че колата нещо недозавива като хората(при обратен завой на едно и също кръстовище), а отделно в по-голям завой се усеща едно стъргане отпред - все едно нещо се претоварва хидравличната помпа или нещо е презатегнато...и аз не знам вече...
#15
Публикувано 14 август 2023 - 20:23
Проблема да не е е онази щанга от край до край, от едното до другото колело?
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни