Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Кормилна кутияРециклиране и монтаж


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 24 октомври 2022 - 10:42

Здравейте, колеги!

Може ли някой да ми препоръча и даде координати на добър сервиз/механик за рециклиране и поставяне на кормилна кутия - някой, който наистина разбира? Колата е CLK W208, а това е втора кутия за подмяна. Предишната беше поставена от некомпетентни хора и управлението беше кошмарно...

 


  • 0

#2 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 24 октомври 2022 - 14:03

От тези хора се чуват добри отзиви но аз не съм ги пробвал: www.felix.bg

Иначе в Техническия университет в София са ми правили рейката на W210 и съм доволен.
  • 0

#3 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 24 октомври 2022 - 15:30

Много благодаря. А, някой добър механик или сервиз да я монтира правилно? Ходих последно в 6+, според тях всичко е наред...само, че воланът се върти сам, на където си иска от всяка една неравност на пътя. Отделно над 120км. "олеква" до такава степен, че имам чувство, че нещо се е откачило.


  • 0

#4 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 24 октомври 2022 - 18:36

Лични впечатления: Влади в Подгумер, Петко Стоянов " Витоша кар сервиз" вършат работа.
  • 0

#5 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 25 октомври 2022 - 07:55

Сърдечно благодаря за бързия отговор!


  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 25 октомври 2022 - 09:15

Много благодаря. А, някой добър механик или сервиз да я монтира правилно? Ходих последно в 6+, според тях всичко е наред...само, че воланът се върти сам, на където си иска от всяка една неравност на пътя. Отделно над 120км. "олеква" до такава степен, че имам чувство, че нещо се е откачило.

Това може да се случва по много причини, една от тях е лош реглаж - при повече toe-out поведението е подобно.

Другото е централното положениет да не е точно в центъра. Виж дали имаш еднакъв брой обороти на волана в ляво и в дясно.

Третата причина е да има нужда от смяна на амортисьора на централната кормилна щанга.


Този пост е редактиран от Subsonic: 25 октомври 2022 - 09:16

  • 0

#7 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 25 октомври 2022 - 09:37

Няколко реглажа са правени и реално има съвсем леко подобрение. Но, аз също си мислех, че самата кутия може да не е центрирана правилно защото този "празен ход" го усещам в завой. Точно затова попитах и за добър майстор, който си разбира от работата и може да я монтира правилно. Защото предишната беше толкова стегната, че воланът дори не се връщаше.

Това за амортисьора на кормилната щанга не се бях сетил! Наистина много благодаря за мненията, колеги! beer.gif 

 


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 26 октомври 2022 - 22:29

В крайно ляво и дясно е нормално да има лек луфт, важното е центърът да е стабилен. Луфтът се обира в централно положение, иначе ако се обере в крайните, в центъра затяга.

 

Виж по документита на реглажите колко горадуса ти е надлъжния наклон (caster) и страничния наклон (camber)


  • 0

#9 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 27 октомври 2022 - 13:31

Благодаря още веднъж за мненията и съветите. От голяма помощ са ми, защото се измъчих последната година с управлението на колата в това ѝ състояние....


  • 0

#10 troho

troho

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:-

Публикувано 21 март 2023 - 15:33

Намери ли решение на проблема? Ако ти е писнало от майстори може да си регулираш кутията и сам. Имай предвид че ако не е рециклирана, е вероятно при натягане да протече долния семеринг. Ръждивата част се прибира навътре и го разкашква. Най-добре на подемник, може и на канал, на крикове е много гадно, да не говорим опасно ако си джаста праста с осигурявянето. Трябва ти малка тресчотка и да жертваш един ключ, с който да развиеш осигурителната гайка. Или да си купиш специален много къс - няма много място долу, ако си с 320 или 430 е много тясно. Но става. Гледай снимки на кутии в eBay.

 

Давам малко по-дълго обяснение, тъй като колите остаряват и кормилните кутии започват да дават ядове:

 

  • Дали кутията ти е центрирана правилно можеш да провериш като навиеш волана до двата края и гледаш дали е симетрично. Има и отвор за болт, който я заключва в центрирано положение, ползва се при рециклиране и последващия монтаж, точно за да стане правилно.
  • При правилен реглаж на кутията трябва да имаш обратен волан до един момент. При много навит волан и ако се движиш много бавно (обръщаш в двор, ...) спираш да имаш обратен волан и всъщност колата започва да ти завърта волана сама. Това е от геометрията, нормално е.
  • Луфт извън центъра има винаги. Което значи, че като трябва да качиш колата на лек бордюр с навит волан - лопа като талига. Амортисьорчето може да помогне до един момент, когато насреща има тон и половина шлеп. Такова е.
  • В центъра на изгасен двигател трябва почти да няма луфт. Т.е. един човек клати волана наляво-надясно, ти отдолу слушаш кутията и затягаш докато чукането почти изчезне. Никога няма да изчезне напълно, дори да я пренатегнеш! Предполагам знаеш как волана се движи свободно няколко сантиметра ако загасиш колата със завъртяни гуми - това не трябва да го има в центъра.
  • С висока скорост не трябва да имаш олекване. ЦЛК-то е по начало с много тежък и луксозен волан. Ако всичко ти е ок по магистралата трябва да върви като танк дори да пуснеш волана. Също така в града трябва да го чувстваш почти като рейка. Луфта започва да се усеща при резки завои в тесни улички с ниска скорост. Тогава си даваш сметка, че караш ретро автомобил.

 

Тези неща ги пиша, защото по сервизите едва ли ще ти обърнат внимание. Пари в тази работа няма - парите идват от смяна на части, тук има само бъзикане 2 дни, от което накрая вероятно пак няма да си доволен. Така че разбери ги, че си пазят бизнеса и реномето.

 

И аз бях с проблеми във волана. след много викане на неволята накрая влязох отдолу, регулирах си я и сега е мед - почти като рейката на Е46 което карам понякога. С тази разлика, че се върти луксозно, а не като изгорял ластик, както е бмв-то.

 

Успех!


  • 3

#11 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 28 юни 2023 - 12:38

Много благодаря за компетентното мнение и изчерпателните коментари. Едва ли ще се справя сам с всичко това, но е изключително полезно като информация!

 


  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 юли 2023 - 22:10

Прекрасно обяснение. 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#13 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 13 август 2023 - 07:14

Проблемът остава...Смених кутията с рециклирана такава - една идея е по-добре, но отново над 100-110 км. воланът олеква до такава степен, че имам усещането, че ще катастрофирам всеки момент. В същото време с ниска скорост се върти доста трудно. Предстои да сменя амортисьора на кормилната щанга и не знам...маслото на хидравликата може би..?! Но по-скоро ми се струва, че проблемът е чисто механичен...


  • 0

#14 Ivan Stefanov

Ivan Stefanov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK w208

Публикувано 14 август 2023 - 19:36

Това може да се случва по много причини, една от тях е лош реглаж - при повече toe-out поведението е подобно.

Другото е централното положениет да не е точно в центъра. Виж дали имаш еднакъв брой обороти на волана в ляво и в дясно.

Третата причина е да има нужда от смяна на амортисьора на централната кормилна щанга.

След смяната на амортисьора на кормилната щанга е една идея по-добре( вече не се върти от неравностите по пътя), но проблемът с управлението си остава. Даже след рециклирането на кутията имам чувство, че колата нещо недозавива като хората(при обратен завой на едно и също кръстовище), а отделно в по-голям завой се усеща едно стъргане отпред - все едно нещо се претоварва хидравличната помпа или нещо е презатегнато...и аз не знам вече...


  • 0

#15 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 14 август 2023 - 20:23

Проблема да не е е онази щанга от край до край, от едното до другото колело?
  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни