
термо-екран124/250D/20V
Започната от mbenz, 04 юни 2007 - 19:12:56
25 мнения по тази тема
#16
Публикувано 14 юни 2007 - 08:06
В спора се ражда истината колеги. Ламарината е алуминиева следователно тя не поглъща топлина, а я отразява. Обърнете вниматие, че на бенцовете с турбини около турбото има такива екрани от тънко алуминиево фолио, което е сложено с цел да не се награва частта от колата покрай турбото, а не да го охлажда. Щом е алуминиева ламарината температурата и ще бъде винаги по-ниска от тази на двигалеля или колекторите. Невярвам, че пречи, но не нам дали и помага.
#17
Публикувано 14 юни 2007 - 08:23
...Ламарината е алуминиева следователно тя не поглъща топлина, а я отразява. ..
Тоз алуминий ще да е тогава някакъв извънземен материал с нови за науката свойства

Добре, че алуминиевите тенджери в кухните са от друг алуминии, който поглъща топлината, че иначе трябваше да го обърнем на суровоядство

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#18
Публикувано 14 юни 2007 - 09:01
Всички радиатори за охлаждане на електроника са алуминиеви и оребрени за площ. Дори не всички имат и вентилатор. ТАка че, да не спорим алуминия е правилния метал и постоянния въздушен поток в движение и при включване на перката. Според мен ще има ефект. А от другата страна на блока са алуминиевите всмукателни тръби.

#19
Публикувано 14 юни 2007 - 09:57
Всички радиатори за охлаждане на електроника са алуминиеви и оребрени за площ. Дори не всички имат и вентилатор. ТАка че, да не спорим алуминия е правилния метал и постоянния въздушен поток в движение и при включване на перката. Според мен ще има ефект. А от другата страна на блока са алуминиевите всмукателни тръби.
Що бе, да поспорим.

Първо, не всички радиатори са алуминиеви. По-добрите са медни. Теоретично, среброто е още по-добър материал, а диаманта е най-добрия, но рядко се използва за тази цел

Та обратно на проблема - тази ламаринта ще бъде нагрявана от колекторите. Поради сравнително малката си площ, топлообмена с въздуха ще е слаб. Контактната площ с главата на двигателя обаче ще е достатъчна за да се осъществи интензивен топлообмен между горещата ламарина и по-студеното тяло с по-голяма топлоемкост (т.е. двигателя). С две думи, ще подгрява допълнително главата.
Ако колегата държи особено много на тази ламаринта, може да сложи гарнитурка от термоизолиращ материал между ламарината и главата и да я фиксира с възможно най-малък брой болтове от неръждавейка, която има сравнително нисък коефициент на топлопроводимост. А най-добре да я махне

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#20
Публикувано 14 юни 2007 - 10:39
Тоз алуминий ще да е тогава някакъв извънземен материал с нови за науката свойства
![]()
Добре, че алуминиевите тенджери в кухните са от друг алуминии, който поглъща топлината, че иначе трябваше да го обърнем на суровоядство
Аз алуминиеви тенджери нямам а дори и да имам не знам къде са, и отношение по този въпрос нямам.


#21
Публикувано 14 юни 2007 - 10:52
Що бе, да поспорим.
Първо, не всички радиатори са алуминиеви. По-добрите са медни. Теоретично, среброто е още по-добър материал, а диаманта е най-добрия, но рядко се използва за тази целТези материали са най-добри за радиатори, защото имат най-висока термопроводимост, което е важно поради принципът на охлаждането. А той е, че топлинната енергия се пренася от обект с висока температура към обект с по-ниска температура и много по-висока топлоемкост. Последното обикновено в въздуха. Въздуха обаче е с много лоша топлопроводимост, затова е необходима голяма площ за контакт с радиатора. Затова са и ребрата на радиатора. От друга страна, металите като цяло, са с много добра топлопроводимост и топлоотдаването може да става през много по-малка площ. Това се използва за отвеждане на топлината чрез heat pipеs например (въпреки, че при тях е малко по-сложно).
Та обратно на проблема - тази ламаринта ще бъде нагрявана от колекторите. Поради сравнително малката си площ, топлообмена с въздуха ще е слаб. Контактната площ с главата на двигателя обаче ще е достатъчна за да се осъществи интензивен топлообмен между горещата ламарина и по-студеното тяло с по-голяма топлоемкост (т.е. двигателя). С две думи, ще подгрява допълнително главата.
Ако колегата държи особено много на тази ламаринта, може да сложи гарнитурка от термоизолиращ материал между ламарината и главата и да я фиксира с възможно най-малък брой болтове от неръждавейка, която има сравнително нисък коефициент на топлопроводимост. А най-добре да я махне
Съгласен съм, с казаното, но не сматам, че ще подгрява допълнително главата, защото тя така и така е захваната за блока, а и изходящите колектори са точно до нея, така че невиждам как от тая ламарина главата ще се нагрява повече. Няма лошо, колегата експериментира най-добре е да покара пък да каже по-малко градуси ли държи водата на градско или не. Ако са видимо по-малко ефект има, ако са повиче по-добре да е свали, за извънградското е същото. Като си купих колата продавача ми е приятел, ми каза "Карай колата и не ръчкай по нея да не преебеш нещо!" Така и правя, карам яко и ръчкам при нуджа. Мерцедеса е измислен добре особенно по старичките, но не може и да се каже, че няма недомислени неща, може да са дребни или незабележими, но ги има все пак човек е мислил колата, той не е безгрешен. Безспорно, е че Бенца е номер едно.
#22
Публикувано 14 юни 2007 - 11:23
Съгласен съм, с казаното, но не сматам, че ще подгрява допълнително главата, защото тя така и така е захваната за блока, а и изходящите колектори са точно до нея, така че невиждам как от тая ламарина главата ще се нагрява повече.
Така е, само дето нагряването от колекторите е предвидено при дизайна на главата, охлаждането и т.н, а тази ламарина със сигурност не е.

Освен това, тука разбира се си говорим колкото лаф да става. Какъв, колко и къде точно ще е ефекта от тази ламарина, няма начин да се каже без много сложно моделиране и/или емпирично, с много измервания. След това, често се случва и специалистите да останат яко изненадани от резултата

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#23
Публикувано 14 юни 2007 - 12:11
Така е, само дето нагряването от колекторите е предвидено при дизайна на главата, охлаждането и т.н, а тази ламарина със сигурност не е.
Освен това, тука разбира се си говорим колкото лаф да става. Какъв, колко и къде точно ще е ефекта от тази ламарина, няма начин да се каже без много сложно моделиране и/или емпирично, с много измервания. След това, често се случва и специалистите да останат яко изненадани от резултата
Лошо няма.



#24
Публикувано 14 юни 2007 - 15:10
Аз алуминиеви тенджери нямам а дори и да имам не знам къде са, и отношение по този въпрос нямам.
Алуминия одтеля топлината, която поглъща по-добре от от чугуна и стоматата или просто изстива по-бързо.Ако става на въпрос златото отделя топлината по-добре от златото и за това го използват за колекторите на McLaran F1. За това например за изолацията на домашни радиатори зад тях се постават изолации, който са с алуминиево фолио, принципа им на действие е следния поетата топлина се отделя, а не се зъдържа. А защо в компютрите охлаждането да процесорите, чирсетити дори и на рамта се поставя алуминий или мед охлаждане, защото физичните и химичните свойства на тези метали са такива, че поглъщат, но не задържат топлината, а е отделят. Така, че избора на материал на колегата mbenz е правилен
, но незнам до колко е ефективен този термо-екран.
Значи, често се бърка електрическата с термичната проводимост. Златото е много добър ел. проводник, има и добра термична проводимост, но изобщо не е най-добрата, нито е по-добра от тази на медта.
Макларън Ф1 е уникален и много скъп автомобил, но не е чак толкова уникален, че да му направят колекторните тръби от злато. Освен това би било глупаво, защото има по-добри материали. Поради монококовата конструкция с въглеродни влакна и ужасно мощният двигател (разбирай отделящ много топлина) се е наложило използването на малко нестандартна топлинна защита на двигателният отсек, а именно, покритието му със златно фолио. Изключително тънко, разбира се, цялото тежи не повече от 25 грама. Тук обаче се използват не топлопроводимите качества на златото, а неговия висок коефициент на отражение. Т.е. служи за защита от топлинната радиация отделяна от двигателя. Същата функция има и алуминиевото фолио, с което са покрити стените на двигателният отсек около турбото на Мерцедесите, за което се спомена по-горе. При Маларън Ф1 също можеха да използват алуминиево фолио, с много малко по-слаб ефект, но златното изглежда по-добре, пък и е нещо, като символ, че в този автомобил компромиси няма

Топлинната радиация обаче е само един от видовете топлинен трансфер. Има още кондуктивен и конвективен. При ниски температури (под 500 Келвин), радиацията играе минимална роля. С други думи, алуминиевото фолио зад радиатора вкъщи не върши почти никаква работа. Изолацията се поема от полиуретановия слой. Иначе и аз съм си сложил, във всеки случай не вреди

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#25
Публикувано 14 юни 2007 - 15:40
Значи, често се бърка електрическата с термичната проводимост. Златото е много добър ел. проводник, има и добра термична проводимост, но изобщо не е най-добрата, нито е по-добра от тази на медта.
Макларън Ф1 е уникален и много скъп автомобил, но не е чак толкова уникален, че да му направят колекторните тръби от злато. Освен това би било глупаво, защото има по-добри материали. Поради монококовата конструкция с въглеродни влакна и ужасно мощният двигател (разбирай отделящ много топлина) се е наложило използването на малко нестандартна топлинна защита на двигателният отсек, а именно, покритието му със златно фолио. Изключително тънко, разбира се, цялото тежи не повече от 25 грама. Тук обаче се използват не топлопроводимите качества на златото, а неговия висок коефициент на отражение. Т.е. служи за защита от топлинната радиация отделяна от двигателя. Същата функция има и алуминиевото фолио, с което са покрити стените на двигателният отсек около турбото на Мерцедесите, за което се спомена по-горе. При Маларън Ф1 също можеха да използват алуминиево фолио, с много малко по-слаб ефект, но златното изглежда по-добре, пък и е нещо, като символ, че в този автомобил компромиси няма
Топлинната радиация обаче е само един от видовете топлинен трансфер. Има още кондуктивен и конвективен. При ниски температури (под 500 Келвин), радиацията играе минимална роля. С други думи, алуминиевото фолио зад радиатора вкъщи не върши почти никаква работа. Изолацията се поема от полиуретановия слой. Иначе и аз съм си сложил, във всеки случай не вредиНо радиаторите топлят главно чрез конвекция на въздуха, а не чрез радиация.

#26
Публикувано 14 юни 2007 - 20:07
Ми аз навъртях 6000км. вече с ламаринтата...!Лошо няма.
.Никой не знае какъв ще бъде ефекта, на няма лошо колегата да покара ден два и да прецени. Аз нямам право да му се бъркам защота колата не съм му я купил аз, но запазвам правото си да изразявам мнение по въпросите тук.
. Нали за това е форум, група от хора да дискутират постравените въпроси с цел ностигане на даден огровор.



1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни