Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

термо-екран124/250D/20V


  • Please log in to reply
25 мнения по тази тема

#1 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 19:12

От неколцина цедесаджии подразбрах,че този петцилиндров дизелов двигател страдал от прегаряне на гарнитурата на главата в задната дясна част,където се събират изходните колекторни тръби!дали е така,или не,но ми се видя логично донякъде и ето какво сътворих-изрязах от дуралуминиева ламарина нещо като термо-екран,който да предпазва тази част на мотора!Много бях улеснен от производителя,защото има 5-6 технологични отвора с резба 6мм. в тази част на главата!Ще се радвам да чуя мнението на специалистите тук за това има ли смисъл въобще от това,което съм сътворил! :tongue:
Всеки момент Сашо/W140/ ще пусне снимката,щото аз съм кьопав по компютрите...а и нямам фотоапарат...! :wub:

(W140)
Публикувано изображение
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#2 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 21:01

А-ха-Сашо качи снимката вече!Ето за кво иде реч...може и да няма файда,знам ли,ама луд умора нема,та и аз така...! :wub:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#3 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 04 юни 2007 - 21:04

Ами според мене тва е измислица на някои - аз ли4но не съм калкулирал терми4ни уравнения за мотори на коли -но виж за разните му там полупроводниции от сорта -доста.
Ако приемем 4е законите на физиката са си едни и състи независимо за какво - нагряването от аспуха да се прехварли по въздуха на главата е доста голяма фантазия.
ако наистина имат проблем с прегряването то тва е по некакава друга при4ина -ама не и от тва 4е идва топлина от аспуха.
А ако иска6 да прави6 изолация -засто пак от метал -нали и метала сте се нагрее и пак сте предаде нататка температурата.
Доколкото има некакв ефек от това дето си направил - Когато се прави несто такова се прави от матерял дето не провежда топлина.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#4 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 04 юни 2007 - 21:15

Не съм съгласен-трябва да действа като радиатор,донякъде-инак ще задържа жегата под него само!Затова го и надупчих-да минава топлината нагоре,да има път,така да се каже! :tongue: както съм го мислил ефекта му основно е за градско,когато няма никакво обдухване от насрещна струя!от перката също няма,когато мотора работи на място-едвам се върти...Абе мисля,че при всички случаи намалява температурата в тази част на мотора-макар и теоретично! :D Надявам се да не пречи поне,щото ще е жалко да я свалям-нъл съм се потрудил малко все пак...! :tongue:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#5 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 05 юни 2007 - 06:13

Няма как да е по-зле,това може да не предпазва на 100%,но и няма да пречи.
  • 0
.

#6 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 05 юни 2007 - 11:09

Няма как да е по-зле,това може да не предпазва на 100%,но и няма да пречи.


Аз пък не съм много сигурен, че няма да пречи...
Както каза колегата по-горе, сега вместо топлината да се разсейва във въздуха, нагрява тази ламарина и се предава обратно на двигателя.

Абе убедил съм се, че е много трудно да подобриш нещо по Мерцедеса. Не, че е невъзможно, но ако не знаеш точно какво правиш, шанса да го направиш по-зле е доста голям.
Иначе изработката на екрана е много добра :)

А загряването в задната част на блока и главата е кусур при всички по-дълги двигатели с такава (стандартна) охладителна система. При 6-таците на БМВ например е хронично. Дължи се на това, охладителната течност циркулира покрай всички цилиндри последователно и докато стигне до задните цилиндри вече се е загряла много. При някои двигатели (напр. Порше), всеки цилиндър си има отделен охладителен кръг, ама там е друга ситуацията. За нормални двигатели стандартната охладителна система обикновено върши достатъчно добра работа.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#7 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 05 юни 2007 - 19:38

Ламарината колкото и да е се обдухва и не е по-топла от мотора.Прав си,че ако има начин да се хване с планки за нещо друго ще е по-добре,но и така не е никакъв проблем според мен поне. :icon_coolgrin:
  • 0
.

#8 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 06 юни 2007 - 18:20

тва тука верно е цяла наука но температурата на колекторните газове не би трябвало да има нищо общо с главата. В подфорум продава имам обява за изолационен бинт за колектори но неговата цел е съвсем друга. Той води до по-минимални температурни загуби с цел по-бързото изтласкване от изходящия колектор и по-бързото ускорение на колата
  • 0

#9 SYSO

SYSO

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stara Zagora
  • Автомобил:
    W210 E290 TD

Публикувано 12 юни 2007 - 22:44

На мен пък това ми харесва .Колегата си е поиграл.Аз също не разбирам много но мисля че ще предпазва малко тази част от главата от допълнителна температура.Може и да не е така но аз така си мисля!!!
  • 0
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD

#10 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 юни 2007 - 01:41

Днес менях на МРАКА / е на кой друг да му майката..... :censored: / един болт на предницата точно под оспокоителната и се оказа,че там на тоя болт значи има подобен екран хванат по подобен начин.Верно,че не е закрепен за мотора,но пак е хванат между vтулката която пази и болта които я държи.Умрях да се хиля като го видях,но са го сложили и си е там.
  • 0
.

#11 nick chuck

nick chuck

    Почетен член на МБКБ

  • Почетни членове на МБКБ
  • 520 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Преслав
  • Интереси:Спортни купета МБ

Публикувано 13 юни 2007 - 07:18

Не знам защо но и на двата ми 2000 сс МБ си има заводска подобна ламарина. :rolleyes:
  • 0
Един за всички, Всички за един!
Публикувано изображение

#12 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 13 юни 2007 - 11:53

Не знам защо но и на двата ми 2000 сс МБ си има заводска подобна ламарина. :rolleyes:


Има, защото са бензинови и там е друга историята.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#13 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 13 юни 2007 - 13:22

Tова за ламарината са пълни глупости че има смисъл за охлаждането :kill_myself: - просто е губене на време- Проблема с прегряването е че тръбата за антифриза е в предния край на главата. Ако беше по средата нямаше да има проблем.
Айде да не казвам какъв е ефекта от тази тенекия - пази от топлина само КАПАКА НА КЛАПАНИТЕ а колекторите са си захванати за главата и си греят.
Даже сега е ПО-ЗЛЕ, т.к. ламарината отразява топлината надолу и тръбите се загряват повече и след време едни гарнитурки на колектора.
Защо я отразява? Защото е лъскава. И черна да беше, пак щеше да отразява - виж във физиката "абсолютно черно тяло".
Тази ламарина има смисъл само ако над тръбите минават маркучи, тръби за клима или кабелен сноп. В момента тази ламарина нарушава обдухването на двигателя и оглаждането му от въздуха.
Махай я тенекията, колкото и да е готина щото най-малкото е като филма за 3-мата глупаци дето строят мост над локва, която в последствие заобикалят.
Въздушно охлаждане се прави чрез масивно алуминиево оребряване обдухвано от въздух, а не чрез тенекия на 2 болчета.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#14 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 13 юни 2007 - 20:57

Tова за ламарината са пълни глупости че има смисъл за охлаждането :kill_myself: - просто е губене на време- Проблема с прегряването е че тръбата за антифриза е в предния край на главата. Ако беше по средата нямаше да има проблем.
Айде да не казвам какъв е ефекта от тази тенекия - пази от топлина само КАПАКА НА КЛАПАНИТЕ а колекторите са си захванати за главата и си греят.
Даже сега е ПО-ЗЛЕ, т.к. ламарината отразява топлината надолу и тръбите се загряват повече и след време едни гарнитурки на колектора.
Защо я отразява? Защото е лъскава. И черна да беше, пак щеше да отразява - виж във физиката "абсолютно черно тяло".
Тази ламарина има смисъл само ако над тръбите минават маркучи, тръби за клима или кабелен сноп. В момента тази ламарина нарушава обдухването на двигателя и оглаждането му от въздуха.
Махай я тенекията, колкото и да е готина щото най-малкото е като филма за 3-мата глупаци дето строят мост над локва, която в последствие заобикалят.
Въздушно охлаждане се прави чрез масивно алуминиево оребряване обдухвано от въздух, а не чрез тенекия на 2 болчета.

И аз предположих,че ще задържа топлината отдолу и затова я надупчих!Но е така само,когато няма обдухване!А няма да се съглася,че цвета,или лъскавината на ламарината в случая имат значение!Дори,ако е боядисана по-няма да става за радиатор!Ако е оксидирана,например не пречи!Днес гледах един бензинов цедес 2000/16 клапана-имаше нещо подобно над цялата генерация!Беше тъмно,но ми се стори,че е хваната за главата!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#15 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 13 юни 2007 - 21:23

И аз предположих,че ще задържа топлината отдолу и затова я надупчих!Но е така само,когато няма обдухване!А няма да се съглася,че цвета,или лъскавината на ламарината в случая имат значение!Дори,ако е боядисана по-няма да става за радиатор!Ако е оксидирана,например не пречи!Днес гледах един бензинов цедес 2000/16 клапана-имаше нещо подобно над цялата генерация!Беше тъмно,но ми се стори,че е хваната за главата!


Kакто си решиш ама си в грешка. При бензина има смисъл защото темперетурата е по-висока и вреди за капака на мотора (нагрява се и боята може да се напука) а и при някои бензинови двигатели топлия въздух около колекторите се насочва към въздушния филтър при студено време.
При теб и въздушния поток от перката няма да помогне за да се подобри охлаждането т.к. до последните цилинди въздуха си е топъл. Обдухването може да се промени само с допълнително въвеждане на свеж въздух и правилното му насочване.
Освен това така огъната ламарината ще трепти и след време ще се спука в следствие умора на метала.
И цвета и лъскавината ИМАТ значение. Погледни повечето уреди за лъчисто отопление , терможитове и други. Топлината представлява инфрачервено лъчение което може да бъде поглъщано и отразявано в зависимост от материя и покритие.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни