Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Дранзеш проблем със стържене на спирачките.


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 23 September 2022 - 10:40

Здравейте.

 

Гледам си колата като писано яйце - сменям разни части дори превантивно, когато не съм сигурен дали изобщо се налага да ги сменям, винаги купувам възможно най-доброто, но имам чувството, че просто не мога да се отърва от постоянни дребни и дразнещи проблеми. От няколко дена започнах да чувам леко стържене/свирене/виене, когато вдигна 50-60 километра и бях решил, че е от едната ролка на пистовия ремък. Оказа се обаче, че когато спра на едно място със запален двигател, не се чува нищо, дори когато вдигна оборотите. Чува се само в движение. Вчера дигнах колата на крик и завъртях предна лява гума на ръка. Оказа се, че се усеща леко стържене на накладките в диска. Направих същото с още 2 гуми (защото нямах време за четвъртата) и нещата там бяха абсолютно същите. Почти съм сигурен, че неприятният звук се чува от там. За какво става дума според вас - някакво задържане, износване, замърсяване...? Ще ви бъда благодарен ако изкажете мнение. :)

 

Благодаря.


  • 0

#2 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 24 September 2022 - 20:37

Може и да задържат,може и твърдо феродо или просто предпазен диск или камъче,няма драма ще го оправиш лесно

Изпратено от моят 2107113SG с помощта на Tapatalk
  • 1

#3 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 25 September 2022 - 10:48

Другата седмица ще сваля едната гума, за да огледам, но как да разбера ако проблемът е в задържане? Принципно, сякаш не ми се вярва и 3-те да задържат.


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 September 2022 - 13:21

Сигурен ли си, че не са прахозащитните ламарини? Понякога се деформират и опират в диска


  • 0

#5 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 05 October 2022 - 20:10

Здравейте.

 

Малко се забавих, понеже имах и други ангажименти, но вече има развитие по темата. Качвам клипчето, което направих днес, докато колата беше вдигнаха и за жалост сякаш се чува от диференциала, както и започнах да предполагам през последните няколко дни. Очаквах, че може да е или лагер на някое от колелата или пък на кардана, но в крайна сметка май е точно от диференциала. Ако искате, погледнете и кажете какво мислите и вие.

Да пробвам ли със смяна на маслото или няма смисъл - директно да търся друг диференциал? Или пък ако подлежи на ремонт, да го ремонтирам? Мислите ли, че се чува на лагери или пък е нещо по-лошо? Аз мисля да пробвам с една смяна на масло, обаче за целта ще се радвам да ми кажете какво точно трябва да пъде, понеже видях няколко варианта, като например 75w85 (предполагам, че това е вярното - 1,1 литра) или пък 80w90. На кой стандарт трябва да отговаря маслото? Номерът на диференциала е R 124 351 30 08. Не се сетих да огледам къде пише с какво предавателно число е, ако изобщо го пише някъде (предполагам, че го пише)? Аз май видях на едно място, че за този модел е 1:3,67, но нека се изкажат по-знаещите. Ако се стигне до смяна с друг, ще огледам. Няма да откажа и вие да ми споделите. smile.png Никъде не видях мазно или текло от него, затова се надявам, че може да мине със смяна на масло... Колата е 1999 година, 192 коня.

 

Звукът от клипчето е по-силен, заради телефона, но иначе не се чува чак толкова страховито.

 

https://www.youtube....c?feature=share

 

 

Благодаря. smile.png


Edited by EseAmor, 05 October 2022 - 20:23 .

  • 0

#6 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 21 October 2022 - 19:52

Ето го и развитието по темата, което е почти нулево. Днес взех колата от майстора, който каза, че висящия лагер със сигурност е за смяна. Сменихме първо него, пробвах колата, но на 70-80 километра започна да вибрира, след което се върнах при него, за да я пробва и той. Човекът изобщо не оспори, че има проблем и предположи, че гумата на лагера е прекалено твърда, затова и оставих колата отново. Междувременно, отново се чуваше виене, макар и по-малко, което вероятно си е от диференциала. В събота погледнах и видях, че диференциалът е с предавателно число 3,67, затова и казах на майстора да търси такъв в някоя от бракуваните коли в неговия двор. Другата седмица очаквам развитие, но не се сещам от какво друго може да е това виене. Би ли било проблем ако се сложи диференциал с малко по-различно предавателно число? Другата седмица очаквам някакво развитие.


  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 22 October 2022 - 18:04

Двете части на кардана имат белези за зацепване. Ако не се спазят белезите, ще вибрира.
Гледай да намериш диф с твоето число. Иначе няма да ти отчита правилно скорост и пробег, а ако автомобилът е с автоматик, автоматикът може да влиза в авариен режим.
  • 0

#8 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 23 October 2022 - 18:18

Да, аз също предпочитам да е със същото предавателно число. По принцип това е добър майстор, за който нямам съмнение, че е зацепил правилно кардана. Доколкото ми е известно, трябва да има 2 черти от едната страна, а от другата - една и едната черта трябва да е между двете, нали така?


  • 0

#9 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 26 October 2022 - 16:47

Здравейте. Информацията, която имам от днес е, че диференциалът, който са намерили в двора на сервиза (3,47), не става и утре ще продължат да търсят друг. В същото време, ако някой може да съдейства, да намеря читав диференциал 3,67, ще бъда много благодарен и ще почерпя при първа възможност. smile.png


Edited by EseAmor, 26 October 2022 - 16:48 .

  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 October 2022 - 22:19

Дифовете, освен предавателни числа, имат и различен размер на корпуса, което прави упражнението по намиране още по-сложно.

 

Полуоските също са доста различни. Хубаво е, освен диф, да имаш за всеки случай и полуоски, и задната част на кардана от колата донор. Освен ако не си сигурен, че дифът е от същото CLK, като твоето

 

Това със смяната на диференциала е сериозно упражнение и трябва да е наистина сигурно, че проблемът е там.


  • 0

#11 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 27 October 2022 - 17:26

Днес намерих един, който е със същия номер, като моя - R 124 351 30 08, както и със същото предавателно число - 3,67. Единствената разлика е, че до предавателното число има 7 цифрен номер, който е различен, но това предполагам е някаква серия, която няма значение. На снимките изглежда абсолютно същия, като моя.


  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 28 October 2022 - 09:17

Това е доста голям късмет. Дано да е по-добър от твоя.


  • 0

#13 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 28 October 2022 - 20:36

Надявам се, че ще е при мен утре и ще стане ясно, като го занеса в сервиза. :) Ако не стане, ще ми писне и ще сложа пак моя...


  • 0

#14 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 29 October 2022 - 15:00

Здравейте!

 

Днес оставих новия (втора употреба) диференциал и очаквам да бъде монтиран до вторник-сряда. Мисля, че се върти доста добре, не се усещат хлопания и хлабини и се надявам да е изряден, въпреки че не е раздвижен и моя сякаш се върти по-добре, но той е работил досега. Относно моя - взех го и възнамерявам да го отворя някоя събота, но моето предположие е, че трябва да се смени лагера на пиньона. Естествено, ако се захвана с нещо подобно, ще сменя всичко, което може да се смени, но бихте ли ми казали от къде мога да си поръчам всички лагери, които са показани тук? Как всъщност да видя какви са параметрите на лагерите, за да намеря взаимозаменяеми, понеже тук виждам само номер от Мерцедес?

 

Поздрави. smile.png


Edited by EseAmor, 29 October 2022 - 15:10 .

  • 0

#15 EseAmor

EseAmor

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Yambol
  • Автомобил:
    Mercedes w124
    CLK c208

Posted 02 November 2022 - 21:35

Здравейте.

 

Темата може да се смята за приключена, след като се оказа, че действително проблемът с виенето беше от диференциала. След като беше монтиран новия стар такъв, виенето изчезна окончателно. Първо беше сменен само висящия лагер, защото имаше вероятност да е от него, но така и не беше там проблемът. След като го смениха, се появи едно сериозно тресене около 70 километра. Оказа се, че кардана не е бил зацепен правилно. Сега уж е правилно зацепен, но пак ми минават някакви хипохондрични мисли, че сякаш се усеща съвсем леко притрисане понякога, когато ускорявам. Тук обаче има вероятност действително да си втълпявам, но до пускам, че може и да не е така. Преди да взема колата, майстора ми каза, че имам някакво тресене в задните гуми, което обаче аз не съм усетил до този момент. В събота ще кача колата на канала, за да се опитам да видя дали маркерите на кардана са точно на място. Има ли вероятност маркерите да са точно където трябва, но пак да има тресене, дори да е минимално?

 

Поздрави!


  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users