Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Смазване и регулиране на панорамен покрив


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Posted 31 August 2022 - 11:04

Много време ми отне докато се сдобия с ръководството за правилно смазване на панорамния покрив. Има за много други модели, но конкретно за Р класа не открих.

Затова го споделям и за други, които имат желание да си смазват и поддържат колата така, както е заложил производителя. Ще опиша накратко процедурата и изискуемите смазки и какво можем да използваме като заместител.

 

Ето схемата, като вървим по картинки:

 

Attached File  Panorama-lubricate.JPG   105.58K   4 downloads

 

1. В улея на тавана (1), по който върви стъклото, се поставя по една капка от специален течен смазочен компонент *1, на 3-те места, оказани със стрелки.

2. Повдига се стъклото на 1-ва позиция (отворено нагоре, но не и назад). Изчиства се цялото уплътнение добре с кърпа и се "смазва" на мястото указано със стрелка със специална смазка *2.

3. Отваряте цялото стъкло до най-задна възможна позиция. Изчиствате максимално добре долната (4) и горната (5) релси, както и водач (6) по които върви стъклото. Смазвате след това със специална смазка *2.

4. Изчиствате добре и водача на ветроотражателя (7) и там смазвате със специална смазка *2, в зоната както е оказано.

 

Забележки:

1. Мажете тънко. Малко количество от подходящата смазка е достатъчно.

2. Течен смазочен компонент *1 - A0009893660. Не го заменяйте с нищо друго. Въпросната смазка не задъжа мръсотия и има изключителни смазочни качества. Не вреди на гумените уплътнения, който закриват канала. Заради тях не използвайте продукт, базиран на петролна основа (повечето смазки на пазара). Реално това е пребрандиран Krytox GPL 105, което е по-евтино за намиране.

3. Гъст смазочен компонент *2 - A0019894651. Тук пак не би трябвало да го заменяте с нищо друго заради интертността му към пластмасовите детайли. Реално това е пребрандиран Krytox GPL 205, което е по-евтино за намиране.

 

Успех и се надявам да ви е помогнало.


  • 2

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 04 September 2022 - 12:41

Страхотно четиво,
може да се направи една важна тема за обслужване и реглаж на панорамки… реално се регулира с една лична карта.
Потвърждавам че критокса е перфектен продукт и без аналог, колега в ФБ групата ги смазва с тефлоноф спрей ( а прави ремонтите с комерсиална цел ), което е много грешно. Така че веднъж на година едно смазване и почистване е силно препоръчително. Реглажа е веднъж на 5-6 години … колкото да се обере разтягането на въжетата и износванията на механизъма. ( спира шума от вятър и всякакви подобни )


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 Daimler_fan

Daimler_fan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Varna
  • Автомобил:
    C230

Posted 09 September 2022 - 12:07

Темата верно е хубава. Понеже съм фен на панорамен покрив, 1 път и лично сменях такъв, та хем ме боли- хем сърби. Ще бъди хубаво ако може да се обесни как се регулира този покрив. На предпоследната кола мисля това беше проблема. Беше се изместил и счупи десният водач.. Сега на Р-а лонг изпълнение ме страх да го погледна дори. Квичи и скърца при отваряне и затваряне. Само го надигам. Ще опитам по начина описан по- горе да го зачистя и смажа. Преди това обаче да попитам. РАЗЛИЧНИ ЛИ СА ВОДАЧИТЕ, ШАРНИРИТЕ ОТ ПРИМЕРНО Ц-КЛАСА СПОРТ КУПЕ С ТЕЗИ НА Р- КЛАСА?

Изпратено от моят SM-N960F с помощта на Tapatalk
  • 0

#4 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Posted 12 September 2022 - 17:19

Преди това обаче да попитам. РАЗЛИЧНИ ЛИ СА ВОДАЧИТЕ, ШАРНИРИТЕ ОТ ПРИМЕРНО Ц-КЛАСА СПОРТ КУПЕ С ТЕЗИ НА Р- КЛАСА?
 

Питаш дали са различен парт номер или дали конструктивно изглежда същото?

За парт номера не знам. Не съм гледал, но най-вероятно са различни. Иначе конструктивно и процедурата по смазване на C класа купе с панорамен покрив, изглежда същото.

Пак се бърше и смазва външния канал. Бърше се и се смазва уплътнанието. Бършат се и се смазват двете релси. Бърше и се смазва пластмасовия водач. И пак се бърше и смазва водача на дефлектора за въздушния поток.


  • 0

#5 BOzz

BOzz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W251

Posted 12 September 2022 - 18:52

Извинявам се за последвоателния отговор, но много бързо се "заключва" мнението и няма как да добавя/редактирам.
Относно регулирането на стъклото, което се отваря. Ако имаш интерес, мога да изкарам ръководството, но общо казано е в следните стъпки:
1. Отворете стъкления покрив.
2. Отстранете гумения маншон от лявата и дясната страна.
3. Затворете стъкления покрив.
4. Отстранете водоотблъскващатите лайсни на панорамния люк от двете страни на автомобила. Това са страничните черни елементи, които ходят от пред до отзад покрай покрива. Там, където се захващат напречните греди, примерно. Махат се като се отщипват от щипките от зад напред.
5. Отворете стъкления покрив само в наклонено положение.
6. Свалете предпазните капачки от задните водачи на стъкления покрив (от външната страна).
7. Разхлабете винтовете, които са под капачките и държат стъклото за задните водачи.
8. Разхлабете винтовете, които държат стъклото, от предната и задната страна от вътрешната страна (виждат се след махането на точка 2).
9. Затворете стъкления покрив.
10. Плъзнете стъклото назад към задното уплътнение на задното стъкло до колкото може (докато опре).
11. Подравнете стъкления покрив спрямо задното стъкло да са на една линия – 0 мм разлика.
12. Леко затегнете винтовете от задната страна от вътре (от към задното стъкло).
13. Подравнете стъклото спрямо предното стъкло да са на една линия с 0 мм разлика.
14. Леко затегнете предните винтове от вътрешната страна.
15. Отворете стъкления покрив само в наклонено положение.
16. Затегнете вътрешните винтове отпред и отзад със 7 НМ.
17. Повдигнете външния (заден) водач към стъклото, като едновременно натискате и стъклото към водача и в това положение затягате винтовете (които сте разхлабили в точка 7) с 5 НМ.
18. Отворете стъкления покрив и след това го затворете. Уверете се, че функционира правилно и обърнете внимание на всякакви необичайни шумове в механизма.
19. Проверете отново регулирането на височината. Ако е необходимо повторете регулирането
20. Отворете стъкления покрив.
21. Монтирайте капачките на задните водачи, които махнахте в точка 6.
22. Инсталирайте водоотблъскващите лайсни, които махнахте в точка 4.
23. Инсталирайте гумените маншони, които махнахте в точка 2.
24. Затворете стъкления покрив.
25. Направете последен тест на функционирането и подравняването на стъклото.

 

 

 

Общите винтове за манипулация при реглажа:
Attached File  1.JPG   94.67K   2 downloads

 

Махане на маншоните:
Attached File  2.JPG   78.02K   2 downloads

 

Махане на водоотблъскащата лайсна:

Attached File  3.JPG   88.73K   2 downloads

 

 

Много добър канал, където може да се видят повечето процедури, които са описани по-горе:
https://www.youtube....arch?query=W251


Edited by IIVVOO, 29 November 2022 - 19:05 .

  • 1

#6 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2,379 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

User's Awards

27
10
8
4

Posted 29 November 2022 - 19:11

Хубава и полезна тема


  • 0

#7 Daimler_fan

Daimler_fan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Varna
  • Автомобил:
    C230

Posted 29 November 2022 - 19:35

Като гледам снимките мисля да съм се справил( без да искам :-) ) Благодаря за информацията която предоставяш.

Gesendet von meinem SM-N960F mit Tapatalk
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users