
Даже ми предлагаха 12.000, като човека ме познава, и знае за надраните цилиндри… знае и колко пари съм потрошил по бракмата

Само дето му отказах, и си купи друга та вече започвам да съжалявам, ама каквото такова….
Публикувано 13 април 2023 - 21:49
Публикувано 12 май 2023 - 16:03
Блока, който купих е изпратен за шлайф.
Ще видим за какви бутала ще излезе - 93.15мм или 93.4мм.
Смятам да си сглобя сам двигателя, без главите (ще ползвам моите)...
Въпрос, тъй като не ми е много на ясно, а е важно:
Поръчах биели и колянов вал.
Коляновия вал е замерен и няма нужда от шлайф. Все още не съм го проверявал за криво (според продавача е ОК, но аз ще си го пробвам, на гърците много не им вярвам);
Конкретно за биелите:
Всички с еднакво тегло ли трябва да бъдат?
Понеже трите са 495 грама, има една 491 грама, една 496 грама и една 493 грама.
Ако трябва да са еднакви - да отнема малко материал отдолу, дето им е набит номер. Или другия вариант е да поръчам още три биели от гръка, и да му кажа да ги изтегли и да прати три по 495 грама.
Публикувано 12 май 2023 - 16:26
Доколкото знам - допустимото отклонение в теглото на биелите е макс. 3%, при мен е 1% между най-тежката и най-леката....
Не, че пречи да поръчам още 5-6 и да избера с еднакво тегло и без това вече бая пари потроших, още 5 биели няма да ме бутнат
А и съм инат, и нямам намерение да се отказвам.
Публикувано 17 май 2023 - 14:19
да отнема малко материал отдолу, дето им е набит номер.
Тази "пета" нали е на два болта ?
Разглоби ги и мери биелите без двата болта и петата. Защото може от там да идва разликата.
После отклонението ми се вижда незначително, но ако ги изтъниш до грам, ще бъде по-добре разбира се
Успех !!!
сесшисе ?
Публикувано 17 май 2023 - 19:14
Не са взаимозаменяеми петите... т.е. те са си към биелата, и петата от една биела не пасва на друга.
Не са срязани, а са като отчупени и имат грапавини, които са си уникални "биела-пета".
Поръчах още три биели, ще ги напасна по грамаж, макар отклненията да са в допустимото.
Чакам все още човека за блока, че имал много работа и не е стигнал до моя... поне да знам какви бутала ще слагам.
Купих измервателни уреди, динамометрични ключове (5-25Нм, 20-200Нм, 40-200Нм);
400+Нм няма да взимам, ще ми дадат на заем - за затягане на шайбата на коляновия вал... другаде работа с 400+ нямам, така че няма да давам пари и за такъв.
Като цяло, ако имах всички части макс за 1 ден щях да го събера тоя мотор Ама ще почака малко.
Имам опит с БМВ-та, ама тоя е доооста по-лесен за работа. Нищо, че е V-образен и много хора ги плюят без основания.
Този пост е редактиран от dkmi123: 17 май 2023 - 19:23
Публикувано 25 май 2023 - 16:16
Колега, темата стана много интересна. Покрай нея всички ще научим доста полезни неща. В крайна сметка ти пожелавам успешен край . А удоволствието човек да ремонтира нещо сам е огромно.
Публикувано 26 май 2023 - 22:37
Колега, темата стана много интересна. Покрай нея всички ще научим доста полезни неща. В крайна сметка ти пожелавам успешен край
. А удоволствието човек да ремонтира нещо сам е огромно.
Да, така е. Тончо за това искам да си събера цял мотор част по част. "От нулата" както се казва.
Другата седмица си взимам блока.
После ще поръчам бутала (за сега имам само 1, MAHLE 93.15мм), ще поръчам още 5 бройки.
След това - дреболийките (болтчета, разни пинчета за веригите, вериги, водачи и т.н.) от Силвърстар.... и малко по малко ще събера мотора
Само все още се чудя - да купя и глави, или да си прехвърля моите.... ще видим като му дойде времето. Не го бързам.
Яд ме е, че не мога да отделя едни 3-4 хиляди на веднъж, да купя всичко и да го събера.
Единствено, ще го закарам да ми направят самата смяна на мотора като е готов.
Че нямам никакви условия да извадя стария и да сложа "новия". Нито голям гараж имам, нито подемник
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни