Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 09:50

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал за около година:

 

1. Дроселова клапа /седмица след като взех CLS-a/.

Колата ме "остави" на един парикинг, та се наложи да я карам на платформа до гаража.

Предните "майстори" са си оставили ръцете: сменяли са дросела и са го пренатегнали. И четирите болта му бяха превъртяни. Естествено, е сменен с втора употреба, който не работи както трябва.

Просто си висеше на болтовете, омазан със силикон. Като свлаих смукателя му нарязах 8мм резби, сега е с нови болтове и чисто нов дросел (BOSCH).

Отделно, самият колектор не беше затенат, та хем е хвърлял навън гориво, хем е смукал яко въздух.

Резултат: от 17-19/100 градско, падна на 12-13.

2. Дискове с накладки - дискове Zimmermann, накладки - АТЕ /това е по-скоро обслужване, не ремонт/

3. Казанче за водата - течеше.

4. Гарнитури на маслено тяло - и там някой е пипал, и там имаше превъртял болт. В случая има доста по-дълга резба в блока, та нещата се оправиха с малко по-дълъг от оригиналния болт /губенето на масло падна до около 800мл на 10.000км от МНОГО на 1.000км :)/

5. Буксите на всички датчици по двигателя - бяха прегорели, и се чупеха само при допир.

6. Рециклиране на фарове

7. Нова лайсна под чистачките, че тая течеше.

8. Теч в багажника (като завали отзад се завъждаха шарани) - ново уплътнение + нови пластмасови елементи. Ремонт и на част от ел. инсталацията в багажника, че беше леш.

9. Нова навигация (Dynavin), оригиналната нямаше да я сменя, ако имаше актуални карти за нея....

10. Възстановяване на keyless паленето (беше изтръгната буксата); Остава да оправя дръжките на вратите

11. Сменен "кантар" на предна дясна седалка

12. Смяна на радиатор + маркучи за охлаждане на скоростната кутия + обслужване на скоростната кутия (тук сам се вкарах във филм.... та пак бях на платформа, тоя път до силвърстар)

13. Смяна на клапана за парното, не знам как точно се казва - намира се в средта под механизма за чистачките

14. Смяна на "маслен сепаратор" (A2720160134), стария ми се разпадна в ръцете.

15. Поръчка на нов ключ

 

Горе-долу е това :)

Парите не съм ги смятал, предполагам са около половината от колкото дадох за колата /то само радиатор+скорости ми легна 3000/...

Ако ги сметна - може би щях да купя нещо доста по-ново, ама както и да е. То там не, че пак няма да има ремонти....

Всичко е подменяно с оригинални части, освен гарнитурите на масленото тяло (те са елринг), теча на масло беше доста сериозен, и не можех да чакам 4-5 дни доставка от силвърстар.

 

Остава:

Да отида до силвърстар да ми обновят софтуера на кутията (много радко записва turbine speed sensor, според тях има шанс да се оправи с нов софтуер, преди да отидем на смяна на платка)

Профилактична смяна на ламбда сондите - не ги записва, но като ги гледам - не са сменяни никога, а съм на близо 300.000км (уж не е връщан километража, последно в Германия 2011-а е бил на обслужване на 110.000км, а и според човека в силвърстар не е връщан)

Оправяне на keyless бутоните на вратите;

Понякога бутоните за управление на лявото огледало не работят - те направо ще се сменят;

Ключалката на багажника - ключа върти, но не отключва. Ще се сменя.

Dynamic-a на шофьорската седалка и разните масажи и т.н. си бачкат, ама STAR-a вика, че имало теч в системата, та ще гледам и това

Нови LED крушки за плафоните (и сега съм с LED, светят си, в STAR обаче хваща грешка);

 

 

Целта на цялото занимание е:

При сканиране на тоя дърт CLS да не излиза нито една грешка.

Като цяло предните двама собственици в България само са карали, и при някакъв по-сериозен проблем - са продавали :)

 


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8399 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 10:24

Ако вземеш китайска клавиатура за бутоните, ще ти дъни грешка. На 2 коли взимам китайски и после прехвърлям оригиналната платка.

Но да... доста честен обзор на драмите със занемарена, стара кола. Радвам се на ентусиазма. Правих сходни простотии с МИНИ-то, а то дори не беше толкова занамерано. 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 10:42

Спийд сензора ако забива чат пат грешка, защо не преслушаш Софтелектроник ?


  • 0

#4 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 11:47

Спийд сензора ако забива чат пат грешка, защо не преслушаш Софтелектроник ?

 

Цената на рециклираната платка, която ще ми сложат в Силвърстар, ако се наложи не е нещо фрапантно, дори казаха, че ще изкупят старата.

А и първо се започвало от обновяване на софтуера (беше около 140 лева, ако не се лъжа) и ако това не помогне - чак тогава се минавало на хардуера :)


  • 0

#5 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 11:58

Ако вземеш китайска клавиатура за бутоните, ще ти дъни грешка. На 2 коли взимам китайски и после прехвърлям оригиналната платка.

Но да... доста честен обзор на драмите със занемарена, стара кола. Радвам се на ентусиазма. Правих сходни простотии с МИНИ-то, а то дори не беше толкова занамерано. 

 

Няма китайски неща, само LED крушките са китайци

На задния плафон няма грешка, на предния - има.

 

А, забравих и че сменях и страничните огледала заради изгорели нагреватели.

А на лявото му беше заминал и dim-ерът, дясното няма такава екстра...

 

Фаровете са /дългите/ с ОСРАМ LED, със адаптери за закрепяне във фара, и модули да не дава грешки (не съпротивления);

Късите са с osram xenarc intense blue или както там им беше името :) 7000к, но ще ги сменям с 6200.


  • 0

#6 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 14:12

На халогените или ще вземя по-жълти ЛЕД-ове, или ще върна халогенките.

С тия бели вярно изглежда по-красиво, ама при дъжд/мъгла нищо не се вижда.

 

Въпросните canbus модули за ОСРАМ-ките според аутопро не стават за мерцедес, писах мейл на OSRAM - и напълно неочаквано ми отговориха, че няма проблем и че стават за почти всички коли с H7. Какво значи "почти всички" нямам идея, но при мен няма дерт.

 

В последствие - Аутопро ми продадоха  модулите с уговорката - ако не тръгнат няма да ги връщам....

Самите адаптери, с които се закрепя крушката във фара ги поръчах от ebay, щтото в България не ги намерих никъде.

Прикачени файлове


  • 0

#7 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 август 2022 - 23:00

Малко update:

 

Сменях свещи (колата при първото палене се няколко секунди се чудеше дали да запали, после се оправяше) - като махнах бобините, три от свещите ги отвих буквално на ръка. Т.е. изобщо не бяха стегнати.

Сега новите свещи си ги затегнах както трябва, и проблемите при паленето изчезнаха.

 

Направи и друг проблем, та ще сменям моторен компютър: случва се на заграля кола да "забие" - угасва обикновено при спиране, изписва "ESP Inoperative", и педала за газта не работи. Като запалиш - се форсира сама.

Грешките, които показва са в дросела или педала, дросела е сменен с чисто нов на Бош миналата година, т.е. няма как да е от него.

Искаше адаптация на дросела - пускам я, уж минава, и пак казва че иска адаптация. Всичко минава успешно като поизстине малко....

На празен ход се форсира без да натискам газта.  На "живи данни" виждам, че в момента на форсиране - педала на газта си седи на "0%", а дросела "играе". 

Като изтрия грешките - се оправя, и после може да не направи проблем няколко дни, дори няколко месеца.

Смених педала с чисто нов HELA, за да изключа и него като виновник, въпреки че едва ли е от педала.

Всички кабели от буксата на педала и дросела до ECU-то са проследени, и са си ОК.

 

В понеделник (т.е. може да се каже - днес) - ще ходя (в Автоцентър Грозданов в Пловдив) да ми клонират компютъра в друг, та да видим...

Говорихме само по телефона, човека с който говирих още като му казах симптомите се усъмни в компютъра... т.е. съвпадна с моето мнение smile.png

 

Надявам се и този проблем да изчезне след смяната на компютъра.

 

Тъкмо ще взема и оферта за ремонт на Keyless дръжките smile.png

 

Прикачен файл  mberr.jpg   251,96K   5 Брой сваляния


Този пост е редактиран от dkmi123: 28 август 2022 - 23:05

  • 0

#8 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 91 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 септември 2022 - 21:14

Горните проблеми са решени със смяна на моторния компюър.

Първия, с който пробвахме не стана - колата вървеше, но не искаше да мине адаптации на валовете.

Светваше чека за "изоставащ" вал, въреки, че всички контролни стойности бяхв а норма, т.е. "в зелено".

Намерих компютър с абсолютно същия номер като моя, и нещата "заспаха".

 

Старият компютър го разглобих - два електролитни кондензатора са дали фира.

И точно чипа, който управлява дроселоваата клапа :)

Поръчани са части, ще си го оправя и до оставям за резерва.


  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни