Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем със селектора w211


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 August 2022 - 09:31

Тази сутрин, тръгвайки за работа, бях неприятно изненадан от грешка в селектора.

 

Кутията включи с удар на R, после с удар на D, след това отказа да включва на R.

 

Извадих диагностиката - имаше грешка за положение на селектора в TCM, ECM, ESM, ESP, IC модулите.

 

Интересно, че грешката остана като stored  в IC-модула и не успя да се изчисти. Ще пробвам по-късно пак да видя дали може да се изчисти.

 

Замислям се за вариант за рециклиран селектор. Намерих обяви за рециклиране в Пловдив, както и на цели рециклирани селектори.

 

Някой има ли впечатления, минал ли е през смяна на селектор? Селекторите преди и след фейса съвместими ли са?


Edited by Subsonic, 10 August 2022 - 09:40 .

  • 0

#2 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Posted 10 August 2022 - 10:11

Имах подобен проблем миналата година с W211, като проучих се оказа че е често срещан проблем и че рециклираните селектори работят. Аз така и не стигнах до ремонт или подмяна.
Взимай рециклиран.
  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 11 August 2022 - 13:05

Вчера цял ден не се беше обаждал този проблем, тази сутрин пак същото :)

 

Онзи ден си бях играл с настройка на оборотите на празен ход на R и D, избрах Base Value, но по някаква причина паднаха до към 570 оборота и после си останаха ниски.

 

Чудя се дали няма някаква връзка между двата проблема.

 

Изглежда това с грешката на селектора става само на по-студено, сутрин, и то след първото превключване на R.

 

Ще проследя и ще пиша - може да се окаже, че двата проблема са свързани, а може да се окаже че нямат нищо общо.

 

Иначе сега малко вдигнах празния ход на R и D, до към 650 оборота.


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 12 August 2022 - 08:37

Днес има регрес в селектора, вече не успява да открие позицията на лоста при всяко палене. Общо взето превключваш и това е:)

 

Няма да се размине без смяна.


  • 0

#5 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Posted 12 August 2022 - 08:45

Стани, няма много варианти за съжаление. Не знам онзи колега в Дупница, мисля че Ефремов се казва, дали няма да помогне.
Ако не греша той чете тук. Дано да се включи.
  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 12 August 2022 - 09:25

В ЕПЦ-то гледах, че за 5 и 7G tronic са еднакви, има разлика само дали е 4-матик или не.

 

А211 267 24 24

А211 267 32 24 - заменя предния номер

А211 267 44 24 - заменя предния номер

А211 267 58 24 - заменя предния номер

А211 267 02 00 - заменя предния номер


  • 0

#7 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Posted 16 August 2022 - 16:39

Пиша ако може да съм полезен.
На W208 фейслифт с 5g tronic точно така правеше като стане по студено. Вътре в селектора има един потенциометър който беше зацапан и не правеше добър контакт. Отворих и го почистих със спрей R-10. От тогава вече 3 години не ми е правила този проблем.


  • 2

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 August 2022 - 08:57

Намерих разни видеа по този въпрос:

 

https://www.youtube....h?v=U7FDTYuBw74

 

Трудното е да се стигне до платката с потенциометъра. Важно е да се монтира в същото положение, в което е демонтирана, тъй като отворите за болтовете за продълговати и позволяват няколко градуса завъртане спрямо лоста.


Edited by Subsonic, 29 August 2022 - 09:00 .

  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 12 October 2022 - 22:10

Пиша само набързо - да спомена, че смених селектора. 

 

В никое от видеата, които гледах за подготовка, не споменаваха, че се сваля цялото барче.

 

Повярвайте ми, това е по-лесният вариант.

 

Маха се махагона, пепелника, декоративните елементи отстрани на барчето. В долното отделение на подлакътника, под дъното, има два винта, които също се развиват. Кутията на подлакътника и тя се държи с два винта в предната част,  като винтовете са навити отдолу-нагоре. съжалявам, че не направих по-обстойни снимки. Без да разглобите хубаво и да си отворите поле за работа, няма как да извадите селектора.

 

Всичко става отвътре, от купето, не е необходим канал.

Attached Files


Edited by Subsonic, 12 October 2022 - 22:19 .

  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users