Теглене на автоматик и палене на буксир
Започната от indigen, 30 май 2007 - 16:25:01
18 мнения по тази тема
#1
Публикувано 30 май 2007 - 16:25
Колеги някой наясно ли с материала намерен по форумите.
*****************************
Уникално свойство на АТ на МБ (до 1995) е, че позволяват палене на двигателя на буксир, защото имат втора маслена помпа на изходящия си вал, която на практика се задвижва от колелата. Необходимо е автомобилът да се ускори до поне 30 км/ч, с лост на селектора в положение N, за да се вдигне налягане в кутията, след което се включва на скорост. Поради тази причина АТ на МБ са и по-нечувствителни от кутиите на други производители при буксиране след авария, но тук трябва да се прочетат указанията в ръководството за експлоатация за всеки модел.
*************************
Моята е С250 автоматик 1995г. и се чудя това което пише реално ли е или има някаква уловка.
*****************************
Уникално свойство на АТ на МБ (до 1995) е, че позволяват палене на двигателя на буксир, защото имат втора маслена помпа на изходящия си вал, която на практика се задвижва от колелата. Необходимо е автомобилът да се ускори до поне 30 км/ч, с лост на селектора в положение N, за да се вдигне налягане в кутията, след което се включва на скорост. Поради тази причина АТ на МБ са и по-нечувствителни от кутиите на други производители при буксиране след авария, но тук трябва да се прочетат указанията в ръководството за експлоатация за всеки модел.
*************************
Моята е С250 автоматик 1995г. и се чудя това което пише реално ли е или има някаква уловка.
#2
Публикувано 30 май 2007 - 19:39
Здравейте колеги извинявайте ,че ви досаждам, но поне останах с впечатление ,че разбирате от автоматици и реших задам следния въпрос.
Имам С250 1995г. четиристепенен автоматик доколкото разбрах е изцяло механичен като на 124.
Някъде прочетох че може да пали при теглене но колата трябвало да достигне поне 30 км.час
тъй като имало система за подкачване на налягането в скоростите чрез въртеливото движение на колелата.
Знаете ли нещо по въпроса?
Също така интересен въпрос възниква дали на този принцип може да се тегли колата при евентуална повреда на дълги разстояния
над 50 км.
Ако знаете нещо по въпроса моля да споделите тъй като съм притеснен от незнанието какво да правя ако възникне проблем.
Пътната помощ е много скъпо решение на проблема.
Предварително благодаря.
Имам С250 1995г. четиристепенен автоматик доколкото разбрах е изцяло механичен като на 124.
Някъде прочетох че може да пали при теглене но колата трябвало да достигне поне 30 км.час
тъй като имало система за подкачване на налягането в скоростите чрез въртеливото движение на колелата.
Знаете ли нещо по въпроса?
Също така интересен въпрос възниква дали на този принцип може да се тегли колата при евентуална повреда на дълги разстояния
над 50 км.
Ако знаете нещо по въпроса моля да споделите тъй като съм притеснен от незнанието какво да правя ако възникне проблем.
Пътната помощ е много скъпо решение на проблема.
Предварително благодаря.
#3
Публикувано 31 май 2007 - 09:27
Това да я теглиш повече от 50 км.ми се струва все едно да си направиш харахири.Знам от познати и то от много отдавна,че автоматик не се тегли защото скоростната кутия става на пихтия.Колкото се отнася до това дали се пали при теглене със скорост над 30 км/ч мисля че е вярно.Вени ако не се лъжа беше писал,че го е пробвал този вариянт на неговия "параход".Незнам може и да греша.
#4
Публикувано 31 май 2007 - 10:27
Е като е на положение N какво я бърка да бъде теглена с 50км/ч?
И още едно въпросче когато се пали като се вдигнат 30км/ч не кое положение се поставя лоста, 1,2,D ? Не че имам автоматик ама просто ми стана много интересно. Един приятел има 190 автомат може да намеря полезна информация за него!
И още едно въпросче когато се пали като се вдигнат 30км/ч не кое положение се поставя лоста, 1,2,D ? Не че имам автоматик ама просто ми стана много интересно. Един приятел има 190 автомат може да намеря полезна информация за него!
#5
Публикувано 31 май 2007 - 10:42
Е като е на положение N какво я бърка да бъде теглена с 50км/ч?
И още едно въпросче когато се пали като се вдигнат 30км/ч не кое положение се поставя лоста, 1,2,D ? Не че имам автоматик ама просто ми стана много интересно. Един приятел има 190 автомат може да намеря полезна информация за него!
Е ако си направи6 труда да прегледа6 как е направена кутията на Мерцедес (а и на доста останли коли автоматика е на състия принцип) сте разбере6 сто и даже и на Н да е кат се тегли става кофти.
Не става с 2 думи обяснението.
лоста се поставя в Д позиция -аналогията е състата като пи паленето на кола с ръ4ни скорости.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#6
Публикувано 31 май 2007 - 11:13
В ръководството на моят Мерцедес (W124 300 TDT) изрично пише, че теглене със скорост 50 км/ч и разстояние до 120 км НЕ представлява опасност за трансмисията. Тегленето става в положение N.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#7
Публикувано 31 май 2007 - 14:07
Благодаря за интереса към темата.
Явно чест от задължителния инструментариум при коли с автоматици е
комплект кабели за подаване на ток.
На едно място четох, че при невъзможност да се придвижи колата на
дълги разстояния освен чрез теглене е необходимо да се долеят 2-3
литра масло в скоростите за да може буквално те да се къпят в него.
Явно чест от задължителния инструментариум при коли с автоматици е
комплект кабели за подаване на ток.
На едно място четох, че при невъзможност да се придвижи колата на
дълги разстояния освен чрез теглене е необходимо да се долеят 2-3
литра масло в скоростите за да може буквално те да се къпят в него.
#8
Публикувано 31 май 2007 - 14:10
Моля колегата с Мерцедес (W124 300 TDT) да каже каква точно е неговата скоростна кутия
моята е за МВ С250 четиристепенна 12.1994г.
моята е за МВ С250 четиристепенна 12.1994г.
#9
Публикувано 31 май 2007 - 14:24
Моля колегата с Мерцедес (W124 300 TDT) да каже каква точно е неговата скоростна кутия
722 357
Което ще рече 4-степенна, вакуумно контролирана, без зацепване.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#10
Публикувано 31 май 2007 - 14:54
За дизела разбирайте Вени буквално "добри кабели" ментета от осем и нещо не вършат никаква работа. Пусковия ток е с много голяма сила. Аз съм с едни такива телефонни жици и вършат работа само когато аз "давам ток"
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#11
Публикувано 31 май 2007 - 15:14
Ами много ясно.Повечето стартери на Мерцедесите(особено дизеловите) са по 2.1 Kw,което никак не е малко.За дизела разбирайте Вени буквално "добри кабели" ментета от осем и нещо не вършат никаква работа. Пусковия ток е с много голяма сила. Аз съм с едни такива телефонни жици и вършат работа само когато аз "давам ток"
#12
Публикувано 31 май 2007 - 16:00
Колеги дали има разлика и ако има каква е между авт.кутия 722357 и 722427 ?
#13
Публикувано 31 май 2007 - 21:31
едната е с повече дискове , но темата е много дълга да ти обяснявам , така че ако си решил да я слагаш слагай, слагай спокойно няма да усетиш разлика
#14
Публикувано 31 май 2007 - 21:57
едната е с повече дискове , но темата е много дълга да ти обяснявам , така че ако си решил да я слагаш слагай, слагай спокойно няма да усетиш разлика
Ами ако има какво да ни научиш ето ти поле за изява
Добре дошъл в стадото
#15
Публикувано 01 юни 2007 - 12:48
Колеги дали има разлика и ако има каква е между авт.кутия 722357 и 722427 ?
722.3 се води "усилена" и се слага на по-големите двигатели (6 и 8 цил.), а 722.4 на останалите.
По-късно се появява и 722.5, която е 5-скоростна, създадена на базата на 722.3 с допълнителна планетарна предавка.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни