МВ W212, 350d Перката на радиатора не спира
Започната от Garibaldi82, 19 май 2022 - 18:48:14
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 май 2022 - 18:48
Здравейте колеги.
Пиша Ви от името на колега, който притежава W212, 350d, 258кс.
Проблема му е, че перката на радиатора се включва когато си поиска. Независимо дали колата е в движение или не, независимо дали е загрява или не. Климатика е изключен.
Когато колата се загаси, перката не спира. Момчето я е чакало 15 мин. и не спира.
Ако колата работи и перката върти и се загаси и запали отново, то проблема изчезва. Може да не се включи тази перка и цял ден, защото няма нужда. В следващия момент се пуска сама, когато ѝ е кеф и не се гаси сама.
Диагностика е направена в Мерцедес Щутгарт и там не откриха абсолютно никакъв проблем в колата.
Някой сблъсквал ли се е с такъв случай? На къде да насоча колегата?
Благодаря Ви предварително.
Поздрави. Тодор
Пиша Ви от името на колега, който притежава W212, 350d, 258кс.
Проблема му е, че перката на радиатора се включва когато си поиска. Независимо дали колата е в движение или не, независимо дали е загрява или не. Климатика е изключен.
Когато колата се загаси, перката не спира. Момчето я е чакало 15 мин. и не спира.
Ако колата работи и перката върти и се загаси и запали отново, то проблема изчезва. Може да не се включи тази перка и цял ден, защото няма нужда. В следващия момент се пуска сама, когато ѝ е кеф и не се гаси сама.
Диагностика е направена в Мерцедес Щутгарт и там не откриха абсолютно никакъв проблем в колата.
Някой сблъсквал ли се е с такъв случай? На къде да насоча колегата?
Благодаря Ви предварително.
Поздрави. Тодор
#2
Публикувано 20 май 2022 - 09:24
Четери кабела са до перката.
Два дебели, + и - постоянни, един + след контакт и шим управление. Ако те са наред - смени перката.
Тея от Щутгарт жигулита ли ремонтират?
Колко пари ти взеха - искай си ги обратно!
Два дебели, + и - постоянни, един + след контакт и шим управление. Ако те са наред - смени перката.
Тея от Щутгарт жигулита ли ремонтират?
Колко пари ти взеха - искай си ги обратно!
#3
Публикувано 20 май 2022 - 11:03
В официалните сервизи не са майстори. Те работят с упътвания за ремонт, тоест само сменят части докато излезе проблема. Диагностиката струваше 100 евро. Казаха, че ако искаме да се установи проблема, то трябва някакви хора да гледат колата и цената ще започне от 800 евро и не се знае докъде ще стигне. Аз така
#4
Публикувано 20 май 2022 - 12:17
Според мен няма как при четене със Star/Xentry да не излезе някое DTC при такова поведение. Интересно за какво са взели 100 евро.
А за 800 евро ще могат да сменят целия електромотор с перката.
#5
Публикувано 20 май 2022 - 15:01
Документите от диагностиката са при нас. Ако представляват интерес, то мога да ги сканирам и да ги кача.
Четена е цялата кола, всички модули. Няма грешка в нито един.
А за парите - приемчика каза, че от тези 800 евро ще започне цената за търсене на проблема, защото не знаели от къде идва, понеже в никой модул нямало грешка. Пожелах им приятен ден и това беше.
Четена е цялата кола, всички модули. Няма грешка в нито един.
А за парите - приемчика каза, че от тези 800 евро ще започне цената за търсене на проблема, защото не знаели от къде идва, понеже в никой модул нямало грешка. Пожелах им приятен ден и това беше.
#6
Публикувано 20 май 2022 - 16:01
в какво състояние е DPF.
да не влиза в регенерация и за това да върти перката докато си направи пълната регенерация
Проверете DPF на колко % е запушен
#7
Публикувано 20 май 2022 - 17:39
Едва ли:
"Когато колата се загаси, перката не спира. Момчето я е чакало 15 мин. и не спира."
"Когато колата се загаси, перката не спира. Момчето я е чакало 15 мин. и не спира."
#8
Публикувано 20 май 2022 - 17:41
Това с DPF-а е добро предположение. Не знам как работи регенерацията при Мерцедес.
Това чудо, с перката, се случва в градска среда. Извън града скоростта е не повече от 60-70 км/ч и то за няколко километра. Момчето въобще не натиска колата си.
Това чудо, с перката, се случва в градска среда. Извън града скоростта е не повече от 60-70 км/ч и то за няколко километра. Момчето въобще не натиска колата си.
#9
Публикувано 21 май 2022 - 09:04
ако не е DPF остава дефектирал модул на перката
относно регенерацията на ДПФ отнема време докато си направи пълното регенериране.
и аз не обичам да я гася когато е започнала и седя на място и я чакам.
Въпрос
А какво се случва на следващият ден когато запалиш колата.
Има ли хубав ток акумулатора перката върти ли след това.
Какви са градсуите на мотора когато загрее добре и градусите на маслото
#10
Публикувано 21 май 2022 - 12:11
DPF-а е абсолютно чист. На живи данни е показвал 0 гр. пепел.
Колата вдига 90 градуса на водата и не мърда.
Температурата на маслото е в норми. Не мога да кажа точни градуси.
Акумулатора е чисто нов. Сменен в сервиз.
Ако перката се върти на по-високата си скорост и колата се загаси и запали веднага, то перката спира и може и 20км да не се включи пак. Това е при изключен климатик.
Когато проблема с перката не е наличен и се включи климатика, перката си тръгва на нормална скорост. При изключване на климатика и тя си спира нормално.
Когато проблема с перката се прояви, на изключен климатик и нормална температура на водата, тя не спира сама и работи на висока скорост. Докато не се загаси колата не спира. И още нещо - когато перката се включи от двигателя се чува едно еднократни цъкане, като от реле и оборотите на двигателя скачат от 600 на 700 оборота и претриса. Ако перката си тръгне нормално заради климатика, то тогава претрисане и игра на оборотите няма.
Километрите на автомобила са 160 000. Обслужван е само и единствено в Мерцедес. Ако това има значение.
Колата вдига 90 градуса на водата и не мърда.
Температурата на маслото е в норми. Не мога да кажа точни градуси.
Акумулатора е чисто нов. Сменен в сервиз.
Ако перката се върти на по-високата си скорост и колата се загаси и запали веднага, то перката спира и може и 20км да не се включи пак. Това е при изключен климатик.
Когато проблема с перката не е наличен и се включи климатика, перката си тръгва на нормална скорост. При изключване на климатика и тя си спира нормално.
Когато проблема с перката се прояви, на изключен климатик и нормална температура на водата, тя не спира сама и работи на висока скорост. Докато не се загаси колата не спира. И още нещо - когато перката се включи от двигателя се чува едно еднократни цъкане, като от реле и оборотите на двигателя скачат от 600 на 700 оборота и претриса. Ако перката си тръгне нормално заради климатика, то тогава претрисане и игра на оборотите няма.
Километрите на автомобила са 160 000. Обслужван е само и единствено в Мерцедес. Ако това има значение.
Този пост е редактиран от Garibaldi82: 21 май 2022 - 12:17
#11
Публикувано 21 май 2022 - 15:12
Има записана грешка в модула за управление на подкачващата помпа. Мислим си, че включването на перката на висока степен е защитна реакция на двигателя. Прекарахме модула със горещ въздух заради евентуални спукани спойки. Ако продължи да записва грешка, след днешния ремонт, ще го сменим с нов и ще видим дали проблема с перката ще се прояви пак.
#12
Публикувано 21 май 2022 - 18:31
Открихме и едно скъсано маркучле за вакуум в предната част на двигателя, също и леко омасляване от картерната вентилация. Ще отстраним всички проблеми и ще пиша дали е имало подобрение.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Публикувано 21 май 2022 - 20:37
Смени датчика за температура на охладителната течност.Намира се на десният всмукателен колектор ,като застанеш пред колата ,някъде по средата,до тръбата на турбото.
#14
Публикувано 21 май 2022 - 21:17
Такъв сензор не съм виждал повреден.
Не, че е невъзможно.
Иначе заигравката с температурите е правилна, но по скоро с кабелите.
Ако понякога протрити кабели подават инфо за 120°С е възможно, но едвали.
Просто защото нямаше да се оправя проблема с рестартиране. Но може да се провери инсталацията ( труден процес ).
Заигравката с температурата - може и кутията да иска охлаждане ( фалшиво ).
И климатика, нищо, че е изключен.
Ама едва ли.
Ти изкара ли буксата на перката, да няма вода вътре?
Не, че е невъзможно.
Иначе заигравката с температурите е правилна, но по скоро с кабелите.
Ако понякога протрити кабели подават инфо за 120°С е възможно, но едвали.
Просто защото нямаше да се оправя проблема с рестартиране. Но може да се провери инсталацията ( труден процес ).
Заигравката с температурата - може и кутията да иска охлаждане ( фалшиво ).
И климатика, нищо, че е изключен.
Ама едва ли.
Ти изкара ли буксата на перката, да няма вода вътре?
#15
Публикувано 22 май 2022 - 01:41
Другата събота ще я мъчим пак колата колеги. През седмицата няма време. Тъкмо да видим има ли подобрение след презапояването на модула на помпата.
Датчика на температурата не трябва ли да го хване диагностиката?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Датчика на температурата не трябва ли да го хване диагностиката?
Sent from my iPhone using Tapatalk
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни