
През 1963 година Mercedes-Benz прекратява производството на представящият се доста слабо модел 300 SL и се съсредоточава върху това на по- малкият, по- евтин и примамлив за клиентите модел 230 SL. Максималната мощност на двигателя на автомобила е 150 к.с, а максималната скорост на движение е 195 км/ч. Той се явява заместник на два модела- 190 SL и 300 SL, въпреки че приликите между тях са доста незначителни.
Новата кола притежавала всички онези качества, които и гарантирали добро посрещане на пазара- аеродинамичен дизайн, модификация роудстер, мощен двигател и спортен характер. През осемте години на своето производство моделът преминава през три основни модификации, всяка една от които има своя собствена версия на шестцилиндровия си двигател.
Оригиналната версия 230 SL се произвежда от 1963 до 1966 с мотор с ходов обем от 2 306 куб.см. През следващата година тя е заменена с модификация 250 SL с двигател с обем от 2 496 куб.см. Тя се произвежда до края на 1968 година. До официалното преустановяване на производството остават още три години. През тях от Mercedes-Benz пуската на пазара версията 280 SL, която е оборудвана и с най- мощния агрегат с обем 2 778 куб.см.
Още през първата година от официалното си производство, моделът 230 SL печели най- тежкото по онова време състезание- Спа- София- Лиеж. Като единствен недостатък на тази версия може са посочи факта, че задните и спирачки са били барабанни. В последствие те са заменени с дискови.