Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

инфо за Правилата в F1поне през 2007 са такива


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 19 май 2007 - 18:03

Двигатели:
Както е известно, от миналият сезон ФИА взе решение на пълно „замразяване" на двигателите през следващите две години. Тези т.нар. „замразени" или хомогенни мотори са една от многото насоки за намаляване на разходите във Формула 1.
Отборите ще имат право да променят много малка лимитирана част от моторите под стриктното наблюдение на ФИА. Правилото за двигателите, които трябва да издържат в 2 състезания отпада за петъчните свободни тренировки. Както е известно, ако даден мотор гръмне преди да е изкарал 2 състезания, то пилотът на този автомобил ще бъда наказан с преместване с 10 позиции назад на старта за съответното Гран При. По време на петъчните тренировки, отборите и пилотите ще имат право да използват и други двигатели, различни от тези за състезанията и квалификациите. Това означава, че пилот започнал петъчните тренировки с нов двигател, няма да бъде наказван ако моторът му гръмне в този ден. Това означава още, че в петък пилотите могат да използват алтернативни двигатели, и така да запазят състезателните си такива за останалата част от уикенда (събота и неделя).
Идеята е да направят мултимилионната Формула 1 по-евтина и отборите да не "хвърлят" вече милиони долари за развитието на двигателите си през сезона, а с малки допустими от правилника промени, в края на сезона пилотите да карат с почти същите мотори, както и в началото на шампионата.

Гуми:
Мишлен се оттегли от Ф1 и японската компания Бриджстоун остана единствен доставчик на гуми в шампионата. Всеки един отбор получава през уикендите само по 2 типа сухи гуми (с „мека" или „по-твърда" смес). Пилотите получат по 4 комплекта гуми за петък и по 10 за събота и неделя. Всеки един пилот трябва да използва задължително и 2та типа гуми за сухо (освен ако не вали дъжд) по време на състезанието.


График:
Всяка една от петъчните 2 свободни тренировки се удължава от 60 на 90 минути. Графикът за почти всички уикенди придобива следния вид

Петък:
Първа свободна тренировка 10,00 – 11,30 часа
Втора свободна тренировка 14,00 – 15,30 часа

Събота:
Свободна тренировка 11,00 – 12,00 часа
Квалификация 13,00 -14,00 часа

Неделя: Състезание 14,00 часа
(всички часове са в местно време)


Кола за сигурност:
Спира се тактиката на отборите, които минута пред колата за сигурност да появи на пистата влизат в бокса за зареждане на гориво и смяна на своите гуми. Така част от отборите печелят много позиции напред, докато други изостават назад. Освен това правилата ще попречат при рестарта на надпреварата изостаналите състезатели да блокират (нарочно или случайно) пилотите във водещата обиколка. На нито един автомобил не се разрешава да влиза в бокса, докато колоната от автомобили не се събере заедно. Освен това пилотите, които са изостанали назад и се намират между автомобилите във водещата обиколка, трябва да заобиколят своите съперници и да се наредят в задната част на колоната преди колата за сигурност да се е прибрала в бокса.
  • 0

#2 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 19 май 2007 - 22:38

Ако така продължава ,ще изчезне тръпката от Ф1
  • 0
Публикувано изображение

#3 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 29 юни 2007 - 13:55

ФИА официално предложи новите радикални промени в правилата за 2011 година
"Плаващите" крила ще бъдат разрешени.
На заседание в Париж, Световния спортен съвет на Международната автомобилна федерация (ФИА) официално публикува своите предложения за промени на правилата във Формула 1 през 2011 година. Основни акценти на промените са легалното използване на т.нар. ”плаващи” крила и въвеждането на технологии, които ще използват изразходваната енергия при спиране за ускоряване и изпреварване. Новите системи ще позволяват на колата да ”събира” енергията при спиране и след това тя да се ”освобождава” при ускорение, изпреварване, завиване и др. Тази кинетична енергия ще се използва само тогава когато пилотът пожелае.

Президентът на федерацията Макс Мозли иска да направи от Гран При спорт, който да се доближава изключително много до серийните автомобили. Горивото след няколко години ще е на екологична основа, като предполагаемият вариант е био-етанолът. Намаляване на разходите, използваната енергия и ресурсите ще бъдат основна насока в политиката на ФИА през следващите години.

Публикувано изображение

Идеята за въвеждането на т.нар. "стандартни" шасита, които ще поставят отборите в равни условия е била отхвърлена, но използването на универсални подове може да бъде приета. Така алтернативния вариант, който ще бъде гласуван е за използването на "плаващи" крила. Тези предни и задни крила ще са електронно контролируеми от пилота и неговите инженери в бокса.

Публикувано изображение

С легализирането на "плаващите" крила през 2011 година, инженерите ще могат да настройват поведението на колата по начин, по който борбата гума до гума отново да стане неизменна част от надпреварите, както беше преди време във Формула 1.

ФИА се надава, че всичките предложения ще бъдат обсъдени до края на годината от екипите във Формула 1, за да се вземе крайно решение за новите правила в началото на 2008 година.

Другото радикално предложение е възможността автомобилите да променят разположението на теглото си по време на състезание. За целта ще бъде използван турболентен сензор регламентиран от ФИА. Турболенцията е една от основните причини за нестабилността на автомобила, който се движи зад друга кола. Така притискането на втората кола се намалява и съпротивлението на въздуха се увеличава. Сензорът ще измерва всички тези сили и ще променя за кратко време разпределението на теглото на болида, което ще му позволи да изпревари своя конкурент.

Най-вероятно през 2011 година, двигателите ще бъдат 1,3 – 1,5 литрови с 4 цилиндъра без ограничения в оборотите.
Документи за промените в правилата за 2011 година може да видите
ТУК и ТУК
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни