Здравейте. Имам следните проблеми с конкретния автомобил и те се изразяват в това , че колата загрява,заради налягане или друго(не знам) изхвърлявода между казанчето и радиатора и съответно я губи , парното изчезна(топлото) нацяло и колата вдига високи градуси, от което може би не прехвърля на газ също. Преди седмица имаше същите симптоми както и трудно прехвърляше на газ, след което смених термостат и проблема се реши до някъде. Колата държеше едни температури , прехвърляше лесно на газ,но остана лекия проблем с оборотите. В момента на прехвърлянето угасваше на място. Сега всичко е на лице, загрява,няма парно , изобщо не прехвърля на газ,губи вода и мени оборотите постоянно между 500(+/-) и 1000.
Имате ли някакви идеи как да оправя това, някакви и каквито и да е насоки ще са ми от полза?
Проблем с W202 C180 - запушена охладителна система
Започната от Elusive, 18 апр 2022 - 20:19:37
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 април 2022 - 20:19
#2
Публикувано 20 април 2022 - 19:59
Пробвал ли си да източиш абсолютно всичкия антифриз и да промиеш системата и да сложиш нов антифриз
Този пост е редактиран от merovingius: 20 април 2022 - 20:11
#3
Публикувано 21 април 2022 - 12:33
Пробвал ли си да източиш абсолютно всичкия антифриз и да промиеш системата и да сложиш нов антифриз
Все още не съм. Самата промивка с какво ще е най-добре да се направи?
#4
Публикувано 21 април 2022 - 18:05
Ми с чешмяна вода ако имаш градински маркуч да го навреш в разширителното казанче да я запалиш и да пуснеш водата да върви през нея и да се изхвърля естествено веднага за да се промие системата
Този пост е редактиран от merovingius: 21 април 2022 - 18:06
#5
Публикувано 22 април 2022 - 13:31
Проблемът ти е в две части: водна тапа и сбъркани горивни смеси (вероятно няма да се оправят сами и ще има нужда от настройки на газовата)
Нищо няма да стане с маркуча за жалост.
Имаш тапа по системата някъде. Или парното в купето ти е запушено, или радиатор, или нещо по пътя. Ама ако е парното, то не е основен, а страничен кръг и няма особено значение. Така че, то може да е просто допълнителен проблем. Имаш един дуовентил пред стъклото, при мотора. Откачат се маркучите от него и се уверяваш, че няма запушване там. Самият вентил също е станал на нищо с годините, но... абе не е там проблема. Работата си отива на основен кръг.
Направи си в главата или нарисувай на един лист нещо като карта на водните пътища на модела ти.
Със сигурност има из нета, но нямам как да го издиря лесно.
И почваш механично да откачаш съединенията, да се увериш дали няма някаква грижа по тях. Промиваш радиатора отделно и връзваш обратно.
После минаваш през изпарителя, вадиш го от колата и се уверяваш, че разклоненията към него не са запушени или самия той не е запушен. Можеш да използваш момента, така и така си се изцапал и пръснал колата, да свалиш всички радиатори и да ги измиеш с меглио и водоструйка. Определено са набити със страшно много боклуци. Ако ти се намира компресор за въздух, има едни яки накрайници, които мятат въздух с малко течност и са по-безопасни за алуминиевите охладители.
Подготвяш се психически, че половината водни маркучи са станали на "дъвка" с годините, поради температурата и произволните течности в охладителната система (кои агресивни, кои по-малко), и ще се наложи да ги смениш с нови. После ще се сблъскаш с проблема, че много части се намират доста трудно с остаряването на модела и са станали скъпи, ако ги има изобщо. Хубавото е, че се продават афтърмаркет силиконови маркучи, ама... не съм търсил за 202ка. Може никой да не си прави труда да прави готови за вграждане и да трябва да минеш на универсални, с колена.
Сглобяваш и едва тогава пробваш с маркуча, и чистата вода.
Ако нищо не става, може да е запушване по водните магистрали в блока (малко вероятно, но адски кофти все пак). Тогава ти е ясно какво правиш... Мотора на двора, поне става топло вече и е по-лесно да се работи по коли.
Ако пак нищо не става, търсиш сервиз с машина за промиване на охладителна система. Прилича на машина за климатици, закача се някъде по основно трасе и блъска с налягане, пулсации и някакви химически агенти. Абе... вършат работа.
Видях с очите си как някакъв американски фосил се оправи. Цялата му охладителна система беше блокирана. Не се срещат често такива машини, понеже предполагат работа по кофти, стари и занемарени коли, а сервизите избягват такива клиенти доста често, но все пак някои си купуват.
Защо тази стъпка е едва сега?!
Може да отпуши тапата, но ако е някакво по-солидно тяло на широко, като го разбие ще отиде някъде, където няма да ти е лесно да го премахнеш вече и тогава моторът ще е на двора вече със сигурност.
Докато си оправиш циркулацията на охладителната система, е желателно да изолираш газовата. Едва след като си сигурен, че е ОК, пускаш охладител към изпарителя и вече се трият адаптации на бензин, оставя се колата да си ги нормализира и се почват настройки на газовата, което е реално втората част на проблема ти.
И те така...
#6
Публикувано 22 април 2022 - 19:49
аз пък мисля ,че е гарнитура
#7
Публикувано 23 април 2022 - 10:41
Проблемът ти е в две части: водна тапа и сбъркани горивни смеси (вероятно няма да се оправят сами и ще има нужда от настройки на газовата)
Нищо няма да стане с маркуча за жалост.
Имаш тапа по системата някъде. Или парното в купето ти е запушено, или радиатор, или нещо по пътя. Ама ако е парното, то не е основен, а страничен кръг и няма особено значение. Така че, то може да е просто допълнителен проблем. Имаш един дуовентил пред стъклото, при мотора. Откачат се маркучите от него и се уверяваш, че няма запушване там. Самият вентил също е станал на нищо с годините, но... абе не е там проблема. Работата си отива на основен кръг.
Направи си в главата или нарисувай на един лист нещо като карта на водните пътища на модела ти.
Със сигурност има из нета, но нямам как да го издиря лесно.
И почваш механично да откачаш съединенията, да се увериш дали няма някаква грижа по тях. Промиваш радиатора отделно и връзваш обратно.
После минаваш през изпарителя, вадиш го от колата и се уверяваш, че разклоненията към него не са запушени или самия той не е запушен. Можеш да използваш момента, така и така си се изцапал и пръснал колата, да свалиш всички радиатори и да ги измиеш с меглио и водоструйка. Определено са набити със страшно много боклуци. Ако ти се намира компресор за въздух, има едни яки накрайници, които мятат въздух с малко течност и са по-безопасни за алуминиевите охладители.
Подготвяш се психически, че половината водни маркучи са станали на "дъвка" с годините, поради температурата и произволните течности в охладителната система (кои агресивни, кои по-малко), и ще се наложи да ги смениш с нови. После ще се сблъскаш с проблема, че много части се намират доста трудно с остаряването на модела и са станали скъпи, ако ги има изобщо. Хубавото е, че се продават афтърмаркет силиконови маркучи, ама... не съм търсил за 202ка. Може никой да не си прави труда да прави готови за вграждане и да трябва да минеш на универсални, с колена.
Сглобяваш и едва тогава пробваш с маркуча, и чистата вода.
Ако нищо не става, може да е запушване по водните магистрали в блока (малко вероятно, но адски кофти все пак). Тогава ти е ясно какво правиш... Мотора на двора, поне става топло вече и е по-лесно да се работи по коли.
Ако пак нищо не става, търсиш сервиз с машина за промиване на охладителна система. Прилича на машина за климатици, закача се някъде по основно трасе и блъска с налягане, пулсации и някакви химически агенти. Абе... вършат работа.
Видях с очите си как някакъв американски фосил се оправи. Цялата му охладителна система беше блокирана. Не се срещат често такива машини, понеже предполагат работа по кофти, стари и занемарени коли, а сервизите избягват такива клиенти доста често, но все пак някои си купуват.
Защо тази стъпка е едва сега?!
Може да отпуши тапата, но ако е някакво по-солидно тяло на широко, като го разбие ще отиде някъде, където няма да ти е лесно да го премахнеш вече и тогава моторът ще е на двора вече със сигурност.
Докато си оправиш циркулацията на охладителната система, е желателно да изолираш газовата. Едва след като си сигурен, че е ОК, пускаш охладител към изпарителя и вече се трият адаптации на бензин, оставя се колата да си ги нормализира и се почват настройки на газовата, което е реално втората част на проблема ти.
И те така...
Добре , за проблема с водната система ми помогна доста,правилно ме ориентира,някакво мнение по въпроса с харча на масло да имаш случайно ?
#8
Публикувано 23 април 2022 - 12:37
Ех... не пишеше в хороскопа и за проблеми с двигателя
Я направо оправете мотора или смени колата. Така ще се решат всички проблеми.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни