Jump to content

  •  

Photo

OM642 V6 E350 CDI Bluetec W212 теч на масло


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Posted 10 April 2022 - 11:48

  Здравейте,

при оглед и подготовка за минаване на TÜV ми откриха слаб теч на масло. След обстоен преглед при локалният дилър пропускът бе локализиран до две точки.

   1. Клапън вентилация картерни газове А642 010 17 91

       Ремонтът се изразява в подмяна на "О" пръстен А 004 997 57 48 и смеринг А 014 997 71 46

       Attached File  PXL_20210403_171513608.jpg   107.04K   8 downloadsAttached File  PXL_20210410_120626475.jpg   194.42K   7 downloadsAttached File  PXL_20210410_120645496.jpg   172.23K   7 downloads

 

   2. Маслсен охладител.

       Тук нещата са доста по-трудоемки, преминава се през няколко основни стъпки.

    Източване на охладителната система

    Сваляне на вентилаторът

    Attached File  PXL_20210327_122408324.jpg   181.47K   8 downloads

    Освобождаване на тръбите от кулера - тук забелязах незначителен пропуск от V маншетите на връзките към и от тялото на дроселовата клапа.

    NB! и двата маншета имат посока на поставяне - снимки малко по-късно следващата седмица.

   

    Списък необходими части - непълен (in progress)

    Attached File  IMG-20210610-WA0001.jpeg   60.65K   9 downloads

 

   Тук идва и моят въпрос, как най-лесно и качествено може да се почистят отлаганията?

   Attached File  PXL_20220409_131351996.MP.jpg   228.05K   7 downloads Attached File  PXL_20220409_131422460.jpg   210.68K   7 downloads

 

Благодаря!

 

 

 

 

 

   


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 10 April 2022 - 17:23

С ръчно почистване и тежки химии се чистят тези гадости.

Сам ли го правиш това? 

От любопитство: като открият теч от някое място, не казват ли какво е или просто казват "Има някъде теч на масло, няма да минеш, оправи го и ела пак!"?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Posted 11 April 2022 - 10:04

М да, тежката химия, насочих се към препарати на ацетонова основа или по-конкретно спрей за почистване на спирачки. Ще пиша за резултатът.

 

Да, сам се захванах с този ремонт по няколко причини. През последните 9 години колата я обслужвах при дилърът, но с течение на времето старите сервизни майстори отстъпиха място на
други значително по-млади и с типични немски имена от близкият изток (дано не е полит некоректно) Та там се скъса и желанието за вникване и разбиране на проблемът.

    та така се започна една смяна на въздушно окачване, стартова батерия ... принципът беше "опит грешка"

 

Относно техническият преглед, аз процедирам по следният начин. Месец преди изтичане на TÜV си записвам час за тестов преглед, при забелязани проблеми ги отстранявам. 

Ако бъде открит проблем по време на същинският преглед следва връщане на автомобилът и започва да тече 2-ву седмичен срок през който трябва да бъде решен проблемът. След изтичането му обаче ако няма

заверен преглед МПС-то се счита за негодно. Дребните забележки биват вписвани в досието на колата и трябва да бъдат коригиране до следващият технически преглед - след 2 години.

 

За колегите които решат да се захванат с това начинание искам да добавя малко инфо относно нужните инструменти. Срещнах проблем с развиването на 3 торкса Е12 на фланцовото съединение турбо-катализатор

Наложи се да поръчам е12 камък на 3/8 (1/4 идва къс а 1/2 дебел няма пълно щастие) едно "чупещо" удължение 3/8 (но не по-дълго от 56мм) и гаечни ключове торкс. 

    

Attached File  2022-04-11_09-49-41.png   83.82K   5 downloads

 

Поздрави и успешна седмица на всички!


  • 0

#4 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 973 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Posted 11 April 2022 - 11:06

Колега, успех! Благодаря Ви за обратната връзка, ценна информация е.
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 11 April 2022 - 11:44

Оу... аз си представях някаква значително по-силна химия от brake cleaner-a.

 

Професионалните препарати за ресторанти принципно са относително добър залог. Намират се по-лесно и не са безкрайно опасни за здравето ти при вдишване. (да, кожата ти ще се разпадне, ако не ползваш ръкавици :)). 

 

Макар че, ако ти е само този детайл, няма да имаш грижи и с подхода, който си предпочел.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 11 April 2022 - 15:43

Като свалиш колектора хубаво огледай “пеперудите” 99% си за ремонтен комплект…


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,203 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
Garage View Garage

Posted 11 April 2022 - 18:02

Спрея за спирачки е слаба работа за колектора,търси нещо по агресивно.Спрея само вади чернилка ,той върши работа при тръбите по турбо пътищата дросела и т.н,а при по дебел слой чегъртане,киснене, може и с меглио и задължително пароструйка.
Очаквай ей такова цапане :)

Attached Files


Edited by mimo160, 11 April 2022 - 18:02 .

  • 0

#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 11 April 2022 - 19:05


  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users