Към съдържанието

  •  

Снимка

OM642 V6 E350 CDI Bluetec W212 теч на масло


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Публикувано 10 април 2022 - 11:48

  Здравейте,

при оглед и подготовка за минаване на TÜV ми откриха слаб теч на масло. След обстоен преглед при локалният дилър пропускът бе локализиран до две точки.

   1. Клапън вентилация картерни газове А642 010 17 91

       Ремонтът се изразява в подмяна на "О" пръстен А 004 997 57 48 и смеринг А 014 997 71 46

       Прикачен файл  PXL_20210403_171513608.jpg   107,04K   8 Брой свалянияПрикачен файл  PXL_20210410_120626475.jpg   194,42K   7 Брой свалянияПрикачен файл  PXL_20210410_120645496.jpg   172,23K   7 Брой сваляния

 

   2. Маслсен охладител.

       Тук нещата са доста по-трудоемки, преминава се през няколко основни стъпки.

    Източване на охладителната система

    Сваляне на вентилаторът

    Прикачен файл  PXL_20210327_122408324.jpg   181,47K   8 Брой сваляния

    Освобождаване на тръбите от кулера - тук забелязах незначителен пропуск от V маншетите на връзките към и от тялото на дроселовата клапа.

    NB! и двата маншета имат посока на поставяне - снимки малко по-късно следващата седмица.

   

    Списък необходими части - непълен (in progress)

    Прикачен файл  IMG-20210610-WA0001.jpeg   60,65K   9 Брой сваляния

 

   Тук идва и моят въпрос, как най-лесно и качествено може да се почистят отлаганията?

   Прикачен файл  PXL_20220409_131351996.MP.jpg   228,05K   7 Брой сваляния Прикачен файл  PXL_20220409_131422460.jpg   210,68K   7 Брой сваляния

 

Благодаря!

 

 

 

 

 

   


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2022 - 17:23

С ръчно почистване и тежки химии се чистят тези гадости.

Сам ли го правиш това? 

От любопитство: като открият теч от някое място, не казват ли какво е или просто казват "Има някъде теч на масло, няма да минеш, оправи го и ела пак!"?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 137 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Публикувано 11 април 2022 - 10:04

М да, тежката химия, насочих се към препарати на ацетонова основа или по-конкретно спрей за почистване на спирачки. Ще пиша за резултатът.

 

Да, сам се захванах с този ремонт по няколко причини. През последните 9 години колата я обслужвах при дилърът, но с течение на времето старите сервизни майстори отстъпиха място на
други значително по-млади и с типични немски имена от близкият изток (дано не е полит некоректно) Та там се скъса и желанието за вникване и разбиране на проблемът.

    та така се започна една смяна на въздушно окачване, стартова батерия ... принципът беше "опит грешка"

 

Относно техническият преглед, аз процедирам по следният начин. Месец преди изтичане на TÜV си записвам час за тестов преглед, при забелязани проблеми ги отстранявам. 

Ако бъде открит проблем по време на същинският преглед следва връщане на автомобилът и започва да тече 2-ву седмичен срок през който трябва да бъде решен проблемът. След изтичането му обаче ако няма

заверен преглед МПС-то се счита за негодно. Дребните забележки биват вписвани в досието на колата и трябва да бъдат коригиране до следващият технически преглед - след 2 години.

 

За колегите които решат да се захванат с това начинание искам да добавя малко инфо относно нужните инструменти. Срещнах проблем с развиването на 3 торкса Е12 на фланцовото съединение турбо-катализатор

Наложи се да поръчам е12 камък на 3/8 (1/4 идва къс а 1/2 дебел няма пълно щастие) едно "чупещо" удължение 3/8 (но не по-дълго от 56мм) и гаечни ключове торкс. 

    

Прикачен файл  2022-04-11_09-49-41.png   83,82K   5 Брой сваляния

 

Поздрави и успешна седмица на всички!


  • 0

#4 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 973 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 11 април 2022 - 11:06

Колега, успех! Благодаря Ви за обратната връзка, ценна информация е.
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 април 2022 - 11:44

Оу... аз си представях някаква значително по-силна химия от brake cleaner-a.

 

Професионалните препарати за ресторанти принципно са относително добър залог. Намират се по-лесно и не са безкрайно опасни за здравето ти при вдишване. (да, кожата ти ще се разпадне, ако не ползваш ръкавици :)). 

 

Макар че, ако ти е само този детайл, няма да имаш грижи и с подхода, който си предпочел.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 11 април 2022 - 15:43

Като свалиш колектора хубаво огледай “пеперудите” 99% си за ремонтен комплект…


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 април 2022 - 18:02

Спрея за спирачки е слаба работа за колектора,търси нещо по агресивно.Спрея само вади чернилка ,той върши работа при тръбите по турбо пътищата дросела и т.н,а при по дебел слой чегъртане,киснене, може и с меглио и задължително пароструйка.
Очаквай ей такова цапане :)

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от mimo160: 11 април 2022 - 18:02

  • 0

#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 11 април 2022 - 19:05


  • 1




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни