
клима - проблемнов изпарител?
Започната от debelaka, 18 май 2007 - 10:39:49
25 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 май 2007 - 10:39
колеги ония ден по жегите реших да пусна климата но ... нямаааа. отидох при едно маисторче в младост и присъдата е - фреона го няма. Тои ми каза че наи вероятната причина е изпарителя в купето- това било слабото място на 124. Колата е 124 2.0 92г.с климатроник
та цената на нов изпарител е 350лв. работа 250 - всичко 600. пича каза че тъи като се сваля таблото работата е по скапа пак и гарантира че след интервенцията всичко ще е както преди това.
на вас как ви изглежда това . диагнозата маи е вярна защото миналата година го палних с фреон а тази го няма. освен това зимата ми се изпотяваше предното стъкло.
та цената на нов изпарител е 350лв. работа 250 - всичко 600. пича каза че тъи като се сваля таблото работата е по скапа пак и гарантира че след интервенцията всичко ще е както преди това.
на вас как ви изглежда това . диагнозата маи е вярна защото миналата година го палних с фреон а тази го няма. освен това зимата ми се изпотяваше предното стъкло.
#2
Публикувано 18 май 2007 - 10:55
За изпотяването на предното стъкло през зимата може да ти е друг проблема,а колкото са отнася до изпарителя на мен са ми казвали,че слабо място не е вътрешния изпарител,а отпред радятора(външния изпарител).
А и друго: изпарителя не се ли сваля отвън под чистачката
/Лоринзер каза че на моя Бенц(W201-190-ка) се сваля през чистачката/.Има вероятност да изпуска някой О-пръстен на свръзките между изпарителя и тръбите.
И друго: налягането на вътрешния изпарител се качва до 5-6 бара и то когато не работи компресора на климатика(по време на работа е 3-4 бара),а на външния до 20 бара(ако е фреон R12).
А и друго: изпарителя не се ли сваля отвън под чистачката

И друго: налягането на вътрешния изпарител се качва до 5-6 бара и то когато не работи компресора на климатика(по време на работа е 3-4 бара),а на външния до 20 бара(ако е фреон R12).
#3
Публикувано 18 май 2007 - 11:20
аз съм с фреон 134. човека ми обясни че когато климата работи от малкото радиаторче не изпуска а когато е изкл. налягането се изравнява и тогава изпуска през малкия радиатор. има логика като се има в предвид че цяля зима не сам пускал клима а фреона го няма. споменаха че ако карам само на клима можело да изкарам няколко месеца ама това е относително
#4
Публикувано 18 май 2007 - 11:20
колеги ония ден по жегите реших да пусна климата но ... нямаааа. отидох при едно маисторче в младост и присъдата е - фреона го няма. Тои ми каза че наи вероятната причина е изпарителя в купето- това било слабото място на 124. Колата е 124 2.0 92г.с климатроник
та цената на нов изпарител е 350лв. работа 250 - всичко 600. пича каза че тъи като се сваля таблото работата е по скапа пак и гарантира че след интервенцията всичко ще е както преди това.
на вас как ви изглежда това . диагнозата маи е вярна защото миналата година го палних с фреон а тази го няма. освен това зимата ми се изпотяваше предното стъкло.
Абе как така ще сменява наизуст без да е сигурен изпарителя ли е точно?!Ами,ако не е...???Фреона оставя следа,където е изтекъл!Компресора ти най-вероятно рабори с R 22.Първо трябва да се проверят всички връзки за следа от фреон-така ще минеш най-"тънко"!Иначе цената за смяна на изпарител ми се вижда нормална...Най-кофти е,ако компресора е сдал...!

#5
Публикувано 18 май 2007 - 11:28
аз съм с фреон 134. човека ми обясни че когато климата работи от малкото радиаторче не изпуска а когато е изкл. налягането се изравнява и тогава изпуска през малкия радиатор. има логика като се има в предвид че цяля зима не сам пускал клима а фреона го няма. споменаха че ако карам само на клима можело да изкарам няколко месеца ама това е относително
Сигурен ли си,че си с R-134?Той започва да се използва по-късно...Отпред под капака има табелка,на която пише какъв е фреона!Може климатика да е монтиран впоследствие...Тези неща трябва добре да се уточнят,че инак отиде компресора...!А и 134 е пъти по-скъп от 12,или 22-да не би да те "клати" по тази причина?
#6
Публикувано 18 май 2007 - 11:40
компресора не е сдал - след като го напълнихме с фреон работи перфектно.
значи ние сме се разбрали след 20 дена да отида да видиме дали е намалял фреона и да махнеме чистачката да видиме дали има следи от фреон и ако е така ...
човека си разбира от работата според мен и каза че е сменил доста такива на 124
значи ние сме се разбрали след 20 дена да отида да видиме дали е намалял фреона и да махнеме чистачката да видиме дали има следи от фреон и ако е така ...

човека си разбира от работата според мен и каза че е сменил доста такива на 124
#7
Публикувано 18 май 2007 - 11:42
аз съм с фреон 134. човека ми обясни че когато климата работи от малкото радиаторче не изпуска а когато е изкл. налягането се изравнява и тогава изпуска през малкия радиатор. има логика като се има в предвид че цяля зима не сам пускал клима а фреона го няма. споменаха че ако карам само на клима можело да изкарам няколко месеца ама това е относително
Тва дето ти го е казал е вярно-ако климата не ба4ка -налягането в цялата система е еднакво.но през зимата е доволно студено и ако има те4 от 4елно то уплатнение на компресора то е около 200 грама някаде( на МБ тата целия Р134а е към кило)
По времето каогато аз правих автоклиматици -има6е от многото маистори дето правят клима около 5 дето са в 4ас и наистина могат да направят не6тата кат хората.
Дано положението да се е подобрило.
Иди някаде дето със сигурност да ти намерят от каде те4е - само за свдение на колегите- в клима инсталацията има освен фреон има и масло-така 4е ако избие некаде наистина се вижда но пък това не е 100% сигурно.
на 124 изпарителя се сваля САМО отватре -тва е факт 100%. -но може и д ане е от него-както казах иди да намерят де е.
2 неста дето ако маистора е свестен сте ги направи 101%
1-да добави масло -но то4ния тип за тая инсталция-при те4 винаги забягва и 4аст от маслото.
маслото за климата е много специфи4но -ако се обарка -след извесно време компресора се сменя.
2- да сменят ЗАДАЛЖИТЕЛНО дехидрирастия филтар.
та татка-отиваи на маистор и кажи какво е станало.
mbenz - Р134 а е по евтин от Р12 - р12 е забранен от 90г насам и ВСИ4КОТО Р12 дето се предлагана пазара е НЕЛЕГАЛНО съответно е по скъпо.
На 4овека коата е 100% с р134а за негов касмет.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#8
Публикувано 18 май 2007 - 11:44
с 134 е - на табелата си пише и всичко си е оргинално и те се зачудиха в началото но после провериха и си е така.
странно е но тои ми каза 4е ако сам бил с 12 е щяло да струва по скапо.сега ми взе 70лв. като имах100гр. а ако сам бил с 12 - 120лв.
странно е но тои ми каза 4е ако сам бил с 12 е щяло да струва по скапо.сега ми взе 70лв. като имах100гр. а ако сам бил с 12 - 120лв.
#9
Публикувано 18 май 2007 - 12:27
Само за инфо на дехидратиращия филтър- в Ивайджет 225 лв., в Импас -130лв
#10
Публикувано 18 май 2007 - 12:32
С тоя фреон яко са те метнали.Ако твоя фреон е 134а системата събира 0.750кг.+-0.050кг.
Един пример: бутилките с фреон са продават точно по 13.6кг.Една бутилка R12-300 кинта, 1 кило е 22 левчета.
750 грама 134а = направи си сам пресмятането 270-280 лв. (пак 13.6 кг.)15.50 лв. приблизително.
Един пример: бутилките с фреон са продават точно по 13.6кг.Една бутилка R12-300 кинта, 1 кило е 22 левчета.
750 грама 134а = направи си сам пресмятането 270-280 лв. (пак 13.6 кг.)15.50 лв. приблизително.
#11
Публикувано 18 май 2007 - 12:32
Като тръгнеш по ул. "Опълченска" нагоре към гарата по "нанагорното" и подминеш първия светофар... мисля,че на втория светофар преди да стигнеш вече улицата която е за гарата като завиеш в дясно и после веднага в ляво има един сервиз за автоклиматици и хладилна техника. В едни кантон е.... но аз ходих 3-пъти там и трите пъти беше пълно с S класи и всекви други мерцедеси и нови автомобили за поправка проверка и т.н. Отиди там за второ мнение не им казвай какво са ти казали в др. сервиз... а просто им кажи какъв ти е проблема. Тия момчета там наистина знаят за какво става въпрос..

#12
Публикувано 18 май 2007 - 13:05
ами аз не мисля че са ме метнали миналата година ходих в един сервиз с/у билата на бул.българия и при положение 4е имах 400гр. за допалване ми взеха 80лв. Този пич при положение че системата беше почти празна ми взе 70лв. А тя наистина беше празна защтото нямяше налягяне да вкл.компресора- след пълненето климата работи перфиктно.
мисля да отида след 20 дена да видиме дали изпуска от радиаторчето и после ште видим.
аз се чудех дали струва толкова този радиатор. а иначе човика ми го препорачаха и ми изглежда доста свестен.казва се Цецо и има сервиз в младост локалното с/у билата между блоковете.
мисля да отида след 20 дена да видиме дали изпуска от радиаторчето и после ште видим.
аз се чудех дали струва толкова този радиатор. а иначе човика ми го препорачаха и ми изглежда доста свестен.казва се Цецо и има сервиз в младост локалното с/у билата между блоковете.
#13
Публикувано 18 май 2007 - 13:35
Прочети мойта тема: http://www.mbclub.bg...?showtopic=4955
Климатика ми го заредиха в Приморско.Човека който ми го зареди ми потърси 21.60 за фреона и 5лв. за труд,общо 26.60лв.Останах много изненадан.Дадох му 30 кинта,а той човека почна да ми събира ресто да ми връща.Даже си помислих да му пусна още 5 лева,ама бях към края на почивката и се бях поизхарчил вече достатъчно.
Някой ще каже,че не ми го е заредил както трябва,обаче няма да е прав.Пича ми вакумира системата и след това бутилката с фреона на електроната везна.Точно 1050 грама и го спря.Пуснахме климатика и си бачкаше много готино.Като се прибрах в Сандански замерих температурата на въздуха през средните духалки-около 9 градудса.От това по хубаво здраве му кажи.
Сега може би вече му е дошло времето да се сменя радятора или нещо друго,ама какво да се прави.
Климатика ми го заредиха в Приморско.Човека който ми го зареди ми потърси 21.60 за фреона и 5лв. за труд,общо 26.60лв.Останах много изненадан.Дадох му 30 кинта,а той човека почна да ми събира ресто да ми връща.Даже си помислих да му пусна още 5 лева,ама бях към края на почивката и се бях поизхарчил вече достатъчно.
Някой ще каже,че не ми го е заредил както трябва,обаче няма да е прав.Пича ми вакумира системата и след това бутилката с фреона на електроната везна.Точно 1050 грама и го спря.Пуснахме климатика и си бачкаше много готино.Като се прибрах в Сандански замерих температурата на въздуха през средните духалки-около 9 градудса.От това по хубаво здраве му кажи.
Сега може би вече му е дошло времето да се сменя радятора или нещо друго,ама какво да се прави.
#14
Публикувано 18 май 2007 - 13:38
Абсолютно подкрепям! От доста време ходя само там и наистина са грамотниКато тръгнеш по ул. "Опълченска" нагоре към гарата по "нанагорното" и подминеш първия светофар... мисля,че на втория светофар преди да стигнеш вече улицата която е за гарата като завиеш в дясно и после веднага в ляво има един сервиз за автоклиматици и хладилна техника. В едни кантон е.... но аз ходих 3-пъти там и трите пъти беше пълно с S класи и всекви други мерцедеси и нови автомобили за поправка проверка и т.н. Отиди там за второ мнение не им казвай какво са ти казали в др. сервиз... а просто им кажи какъв ти е проблема. Тия момчета там наистина знаят за какво става въпрос..
#15
Публикувано 18 май 2007 - 13:49
колеги ония ден по жегите реших да пусна климата но ... нямаааа. отидох при едно маисторче в младост и присъдата е - фреона го няма. Тои ми каза че наи вероятната причина е изпарителя в купето- това било слабото място на 124. Колата е 124 2.0 92г.с климатроник
та цената на нов изпарител е 350лв. работа 250 - всичко 600. пича каза че тъи като се сваля таблото работата е по скапа пак и гарантира че след интервенцията всичко ще е както преди това.
на вас как ви изглежда това . диагнозата маи е вярна защото миналата година го палних с фреон а тази го няма. освен това зимата ми се изпотяваше предното стъкло.
значи много правилно ти е казал техника. Изпарителя в купето изгнива, защото след изтичане на гаранцията хората не ебават да сменят филтъра за въздуха в купето. Или пък се сменя на годината веднъж. И аз съм така, просто минавам 10 000км на година. Та горе, долу 10-15г. някъде им е издръжливостта на изпарителите и после нов. И така като гледам, добри пари ти искат. Моя майстор взимаше миналата година по 200лв. за сваляне на табло. Тая незнам колко е, но няма да е паднал

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни