
Даймлер и Крайслер се разведохаОкончателно
Започната от ENOXELA, 14 май 2007 - 18:17:28
6 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 май 2007 - 18:17
За тази сума инвестиционният фонд "Cerberus Capital Management" получи 80,1% от акциите на компанията
Автомобилния гигант "Даймлер-Крайслер" обяви, че е продал 80,1% от подразделението си "Крайслер" на частния инвестиционен фонд "Cerberus Capital Management" ще за 5,5 млрд. евро (7,41 млрд. долара).
С това действие се слага край на едно от най-големите трансатлантически сливания, реализирани някога.
Немският автомобилопроизводител ще задържи 19,9% от акциите в американския си клон и ще има задължението да изплати здравните осигуровки и пенсиите на служителите си.
В следствие на това американските профсъюзи на работещите в автомобилната промишленост, които имаха доста резервни по социалните въпроси, свързани с продажбата, одобриха сделката.
След новината за нея акциите на компанията майка се вдигнаха със 7% на германския пазар.
Очакванията са, че продажбата ще бъде финализирана до есента. Същевременно акционерите на компанията трябва да се съберат на общо събрание, за да решат дали да променят името от "Даймлер-Крайслер" само на "Даймлер".
"Уверени сме, че сме намерили правилното решението - и за "Даймлер", и за "Крайслер". Осигурихме нужното за нов старт", коментира шефът на автомобилния гигант д-р Дитер Цетче.
Успешната сделка е знак за доверието в "Крайслер", иконична американска марка и третият по големина автомобилен производител в САЩ след "Дженерал мотърс" и "Форд", коментира управителят на "Cerberus" Джон Сноу.
"Крайслер" и "Даймлер-Бенц" се сляха чрез струваща 36 млрд. операция през 1998 г. Тогава се смяташе, че тази "сватба в небесата" ще се превърне в модел за световните автомобилопроизводители.
Въпреки всички приказки за синергия и прогрес, двете компании обаче така и не успяха да се превърнат в единно цяло.
През миналата година "Крайслер" отчете 1,5 млрд. загуби в операции по своето реструктуриране, което освен друго ще коства и над 10 хил. работни места.
Автомобилния гигант "Даймлер-Крайслер" обяви, че е продал 80,1% от подразделението си "Крайслер" на частния инвестиционен фонд "Cerberus Capital Management" ще за 5,5 млрд. евро (7,41 млрд. долара).
С това действие се слага край на едно от най-големите трансатлантически сливания, реализирани някога.
Немският автомобилопроизводител ще задържи 19,9% от акциите в американския си клон и ще има задължението да изплати здравните осигуровки и пенсиите на служителите си.
В следствие на това американските профсъюзи на работещите в автомобилната промишленост, които имаха доста резервни по социалните въпроси, свързани с продажбата, одобриха сделката.
След новината за нея акциите на компанията майка се вдигнаха със 7% на германския пазар.
Очакванията са, че продажбата ще бъде финализирана до есента. Същевременно акционерите на компанията трябва да се съберат на общо събрание, за да решат дали да променят името от "Даймлер-Крайслер" само на "Даймлер".
"Уверени сме, че сме намерили правилното решението - и за "Даймлер", и за "Крайслер". Осигурихме нужното за нов старт", коментира шефът на автомобилния гигант д-р Дитер Цетче.
Успешната сделка е знак за доверието в "Крайслер", иконична американска марка и третият по големина автомобилен производител в САЩ след "Дженерал мотърс" и "Форд", коментира управителят на "Cerberus" Джон Сноу.
"Крайслер" и "Даймлер-Бенц" се сляха чрез струваща 36 млрд. операция през 1998 г. Тогава се смяташе, че тази "сватба в небесата" ще се превърне в модел за световните автомобилопроизводители.
Въпреки всички приказки за синергия и прогрес, двете компании обаче така и не успяха да се превърнат в единно цяло.
През миналата година "Крайслер" отчете 1,5 млрд. загуби в операции по своето реструктуриране, което освен друго ще коства и над 10 хил. работни места.
#2
Публикувано 14 май 2007 - 19:16
Автомобилния гигант "Даймлер-Крайслер" обяви, че е продал 80,1% от подразделението си "Крайслер" на частния инвестиционен фонд "Cerberus Capital Management" ще за 5,5 млрд. евро (7,41 млрд. долара)....
..."Крайслер" и "Даймлер-Бенц" се сляха чрез струваща 36 млрд. операция през 1998 г. font...[/b]
И сега какво - упс, стана грешка. Ама няма страшно, струваше ни само 30 милиарда...
Баси хората, то бива да трошиш пари, бива, ама тия са шампиони....
Да ги бяха похарчили поне по курви и екскурзии, като колегите си от другите немски фирми...

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#3
Публикувано 14 май 2007 - 19:45
И сега какво - упс, стана грешка. Ама няма страшно, струваше ни само 30 милиарда...
Баси хората, то бива да трошиш пари, бива, ама тия са шампиони....
Да ги бяха похарчили поне по курви и екскурзии, като колегите си от другите немски фирми...
Не,бе-загубата е по-малка,щото купувача се задължава и около 15млрд. щ.д. да подсигури за соц.осигуровки и компенсации да подсигури!

Майтапа настрана,ама като нищо покрай тва тъпо сливане и МБ можеше да издуха не супата.а таратора направо и да се затрие като марка,или да я купят жълтурковците,което е все тая!
#4
Публикувано 15 май 2007 - 11:52
Не,бе-загубата е по-малка,щото купувача се задължава и около 15млрд. щ.д. да подсигури за соц.осигуровки и компенсации да подсигури!
![]()
Майтапа настрана,ама като нищо покрай тва тъпо сливане и МБ можеше да издуха не супата.а таратора направо и да се затрие като марка,или да я купят жълтурковците,което е все тая!
Отвратително е, гледаш една легенда, една традиция в живота на някои как може да се затрие заради бюрокрация


#5
Публикувано 15 май 2007 - 15:58
оффза толкова пари знаеш ли колко курви щяха да амортизират?
да не би да имаш личен опит хихи, шегичка
а по темата, най-накрая стана очакваното
по ми харесваше когато казвахме даймлер-бенц

#7
Публикувано 18 май 2007 - 10:23
офф
да не би да имаш личен опит хихи, шегичка
а по темата, най-накрая стана очакваното
по ми харесваше когато казвахме даймлер-бенц
Няма шанс за Даимлер-Бенц отново защото Dodge, Jeep, Smart, Mitsubishi, Hiundai, Kia, Maybach, Mercedes-Benz марките които останаха под шапката на Даимлер... е има и други като Даимлер Банк и т.н. но те са финансови институций не производители. Но иначе раздялата бше очаквана и жадувана, много дърпаше надолу тоя краислер...
Ето една картинка изглеждаше конкурнцията преди раздялата:

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни