Към съдържанието

  •  

Снимка

Маслата - кое точноAPI / MB 229.X


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 14 май 2007 - 12:33

Малко е тъпо да пускам пак тема за масло, обаче зациклих в търсенето... F1! :rolleyes:
Трябва да сменям маслото тези дни и не мога да намеря еднозначен отговор - за моя мотор ( ОМ605.912 ) каква мерцедес спецификация се препоръчва?
Погледнах сервизната книжка - там пише (вярно само на жабарски, но се чете) това - API CE или API CF-4!
И никъде нищо за MB 229.X! :kill_myself:
API CE нямам идея каква е, обаче срещу API CF / CF-4 стои твърдо MB 229.3 което означава синтетика:
Motul 8100
Castrol Formula RS

Сега генералния въпрос е според сервизната книжка или този сайт, на моя мотор според вас допуска ли се да се кара с масла по спецификация MB 229.1 ?!?
Като цяло под тази спецификация стои полу-синтетиката:

Castrol GTD Magnetic
Motul 4100 Series
Motul 6100 Series

Изобщо предпочитам да стигна до MB 229.Х спецификация но не мамирам конкретна такава :madcroud:
Цитирал съм тези марки само за пример, изобщо не ме вълнува производителя.
Въпреки че като чета толкова негативи за кастрола, едва ли че е това - сума пари, при това руска рулетка какво има в опаковката...
Сигурен съм че не е толкова важно, в момента карам с едно ACDelco, 10W40 - на етикета пише MB 229.1, беше около 11лв литъра.
Може би малко издребнявам и теоритизирам но все пак конкретен отговор трябва да има някъде...

Някаква насока?
  • 0

879897.png


#2 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 14 май 2007 - 13:18

Може да го караш с МБ 229.1,а още по-добре с МБ 229.3,а ако си хептен мераклия с 229.5!!! по АСЕА В4 е по-високия клас масло,а по API-CF-4;CG-4!Аз сега съм с Мотул 6100 полусинтетика 15/50/някво по-плътно,като за жеги/,а за следв,смяна съм приготвил Мобил 5/40/почти пълна синтетика.ама не баш...!/.Постепенно минавам на пълна синтетика,ама разбрах,че не било много желателно тази смяна да става рязко та затова минах през полу-синтетика,после почти пълна синтетика и накрая вече 100% синтетика!Да е живот и здраве само,а и колата да се държи добре...ако слуша ще е с В-4 по МБ 229.5! :tongue:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#3 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 14 май 2007 - 13:44

Може да го караш с МБ 229.1,а още по-добре с МБ 229.3,а ако си хептен мераклия с 229.5!!! по АСЕА В4 е по-високия клас масло,а по API-CF-4;CG-4!Аз сега съм с Мотул 6100 полусинтетика 15/50/някво по-плътно,като за жеги/,а за следв,смяна съм приготвил Мобил 5/40/почти пълна синтетика.ама не баш...!/.Постепенно минавам на пълна синтетика,ама разбрах,че не било много желателно тази смяна да става рязко та затова минах през полу-синтетика,после почти пълна синтетика и накрая вече 100% синтетика!Да е живот и здраве само,а и колата да се държи добре...ако слуша ще е с В-4 по МБ 229.5! :tongue:


Леле какво вмания4аване на тема масла.....

Esper -ако колата ти не е турбо - всяко масло дето е CF и нагоре е Ок .
CF4 е -за свръхтежко натоварени диселови двигатели-прекрасно масло е .
Без зна4ение дали е минерално или синтетика и тн.
относно Кастрол-ако наистина в туби4ката си е истинско -няма проблеми-аз познавам ли4но вносителя в Бг.
ГТХ3 онова в 4ерната туби4ка -ако 4е е минерално -10-12к е без проблеми.
Ли4но аз съм отварял коли които са карали в Бг по 200 -300к с такова и няма никаква разлика в износването с други такива дето са карали с синтетика например.
Ли4но за мене е по важно да се добави добавка -несто от сорта на Новосилк от сорта- първите 10 секунди след старт след всеки престои по дълъг от 3-4 мин на практика мотора се върти на някои места без масло-така 4е само такива добавки го спасяват от износване.

ето ти и потвръждение на моите думи -от твоя саит-макар 4е в америка много лъжат -само и само да вземат парите не клиента.


MB sheet 229.1 approved oils
for passenger cars with gas and diesel engines, used to be minimum spec for latest (98+) engines, high detergent, dispersant spec suitable for normal drain intervals. Based on ACEA A3, B3. Note 229.1 oils are not recommended for MB's latest (2002+) 4 valve gas M271, M275, M285 and diesel OM646, OM647, OM648 engines.

Castrol GTD Magnatec 10W-40
Castrol GTX5 Magnatec 10W-40
Castrol GTX3 15W-40, 15W-50, 20W-50, 10W-40
Castrol GTX2 15W-50
Castrol GTX 15W-50
Castrol GXL 10W-40 ACEA A3/B3
Castrol Formula RS 0W-40
Castrol GTX3 Professional 15W-40 (Castrol's best mineral oil)
Castrol GTD 505 01 TOPUP 5W-30
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#4 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 май 2007 - 14:09

аз пък в мойта книга четох че изрично се забранява (т.е. не се препоръчва) ползване на каквито и да било добавки - нито за мотора, нито за скорости, нито за диференциал.

аз съм с МВ 229.31 двигател 611.962 (ЦДИ)
  • 0

#5 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 14 май 2007 - 14:21

относно добавките (не какви да е а тези от типа които правят слои и на 2 те триести се повърхности -тип мек метал) - няма кола от мотор спорта дето да не ползва такова несто.
Ако допуснем 4е в Бг моите агенти ме лъжат - то тука в немско има колега дето е бил 10 години в Ауди мотор спорт-и каза състото.
тва е от практи4еска инфо -а отделно сзм гледал техни4ески доклади по тая тема и то писани от авторитетни изто4ници.
но тва си е въпрос на избор кои на какво вярва и какво сте прави.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#6 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 14 май 2007 - 14:43

аз пък в мойта книга четох че изрично се забранява (т.е. не се препоръчва) ползване на каквито и да било добавки - нито за мотора, нито за скорости, нито за диференциал.

аз съм с МВ 229.31 двигател 611.962 (ЦДИ)


И аз съм КАТЕГОРИЧНО ПРОТИВ добавките за моторно масло!Много спорихме по тази тема тук,материали и публикации се четоха и препрочитаха,затова повече няма да приказвам!А и лично съм ги ползвал всичките-никакъв ефект!То,добре,че на 123-ката експериментирах,щото можеш да има и отрицателен ефект!Както казва един добър майстор по моторите-мноооо ги обичам тези добавки-колко клиенти са ми докарали за основен ремонт...и,както върви ще продължават да ми докарват!А,пък това дето им го пише на етикета на тия добавки е направо върха на лъжата и цинизма! :0_evil:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#7 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 15 май 2007 - 07:35

Не, няма турбина мотора.
Днес ще прекоча до Проспйд че са ми на удобно място и ще реша.
Като гледам какви жеги настават, може би едно 6100 Synergie 15W50 ще бъде разумен избор за сезона.
Точно това за което спомена mbentz.
Намерих няколко файла които съм свалял някога, отнякъде - списъци за трите спецификаций на Мерцедес с марките масла които ги покриват:

MB 229.1
MB 229.3
MB 229.5

Интересното обаче е следното: Според вносителя, Motul 6100 Synergie Series покрива 229.1, според документите по-горе, тази серия покрива спецификаций 229.3. Ха сега да помислим на кого да вярваме - на производителя или на Daimler AG - в PDF-ите пише че са от там :kill_myself:
Аз не че съм се вързал толкоз на тема масла, просто ми стана любопитен този булмач от спецификаций.
Забелязах че на ACDelco-то с което карам пишеше 229.1 и ми стана любопитно.
Всъщност винаги съм бил привърженик на идеята да се ползва по-нормално масло с по-честа смяна, отколкото LongLife такова и смяна на 10-15к...
Все повече си мисля че цялата тази работа в цифри и спецификаций в 80% от случая е просто да оправдае с пъти по-високата цена.

За добавките - и аз не бих слагал такава. От химия не разбирам, пък и да разбирам нама как да съм сигурен какво купувам.
А да вярвам на бомбастичните етикети на продуктите - сори, аз не съм американец.
Каквото е трябвало да има в едно масло, това е сложено в рафинерията или фирмата която го пакетира.
Шанса там да знаят какво и как да го направят правят е доста по-голям :0_yahoo:

Както и да е, благодаря за мненията - днес ще свърша тази работа.
  • 0

879897.png


#8 mirozo

mirozo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:

Публикувано 19 май 2007 - 11:35

Здравейте, като говорим за масла да кажа и аз от какво съм доволен :rolleyes:
Карам мерцедес Е300Д, 24V-98g. с една неизвестна за българския пазар марка ROWE, полусинтетично е 10W40 formula diesel, колата ми е на 320000км. и въобще няма никакво изгаряне на масло, мотора също работи тихо...класа на MB e 229.1, който го интересува може да го види на
http://www.rowe-mineraloel.com/, мисля че има вносител и в България на тази марка, там май пишеше кой... :icon_welldone:
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни