Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

CLK230 TURBOM111.975


  • Please log in to reply
132 мнения по тази тема

#1 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 05 декември 2021 - 12:26

Колеги,захвнах се да напиша тема която засяга модификацията на един много масов автомобил W208 с компресорния мотор в случая 230. По старите членове на форума ме знаят че одавна притежавам този автомобил ЦЛК 230к 193кс и се пробвам да го модифицирам,колко ли проби с ролки на колянов вал и на компресор съм пробвал колко ли счупих и аз самия вече не помня.Та така заигравката ми с този автомобил ми запали интереса и малко по малко започнах да се занимавам професионално с газови системи,но винаги съм се увличал по бързото каране и така стигнах до силното преобразяване на заводския му вариант.Доста време го правих и съм понасъбрал и малко снимков материал,но понеже не ме бива много в писане на подредени теми ще се пробвам да изложа всичката информация в няколко поста,ако забравя нещо или има въпроси може да питате,аз теория не знам но всичко пробвах с мерения на диностенд като приближих вече 200 ръна и продължавам да развивам колата.Доста хора ми помогнаха в начинанието и продължават да помагат,като няма да споменавам имена важното е да знаят че съм им признателен.Никога не съм крил информация,това че някои крият ги разбирам,но най-мразя лъжливата информация,и затова понякога в стремежа си да се покаже истината апострофирам остро.
Няма да се впускам в подробности за ролките,понеже има доста теми и инфо,но ще спомена само най-вайжното че увеличението на мощноста с този мод не ме устройваше и това се доказа от по късни мерения на дино на коли с такива модове.
Започнах монтиране на турбо на първия локдаун понеже все не ми оставаше време за личния ми автомобил,винаги с предимство са клиентските.Та започнах със закупуване на подходящо турбо,и още веднага разбрах че информацията за турбиниране на този мотор е оскъдна.Все пак изнамерих някои мнения и започнати проекти и се спрях на един китаец 2871 като подходящ,пък и цената ми се видя добра като за да пробвам да видя и преценя сам какъв е ефекта от турбо.


Този пост е редактиран от mitkofitnes: 05 декември 2021 - 12:30

  • 5

#2 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 05 декември 2021 - 13:12

Вече турбина имам и реших да я снимам дали ще отива на мотора,абе детска работа ама пък се мотивирах допълнително,понеже седеше много екзотично.Захванах се да демонтирам компресора и да поставя нова стойка за динамото и шайба на коляновия вал от такъв атмосферен мотор,за да стане с един ремък и да се освободи място за турбото.Отначало ми минаваше през ума да оставя и компресора,но ми се видя сложно което на по късен етап ще ви обясня защо не е сложно но защо не е добър избор.Пкарах автомобила си в атмосферен режим и чесно бе много убит,впедвид и автоматичната кутия с която ми бе колата,впоследствие се оказа че е мудна и по други причини,като аванси и смеси зададени за автомобил с компресор.Да ще кажат някои че разликата е че е разреден двигателя,но не точно така,на по късен етам можех да сравня поведението с други смеси иаванси в атмосферен режим.Та като започнахме темата за смеси и аванси реших да взаимствам от друг такъв започнат проект и да поставя пигибек ECU master det 3 който закупих.Не казвам че съм голям майстор но предвид това че монтираме успешно газави системи си мислех че ще ми е лесно но уви минах през много перипети.Така и не успях да вържа и настроя датчика на коляновия вал,въпреки помощта на представителя им за България.Тук е и мястото да се оплача от отношението му и неспособността да ми съдейства точно за това,може да не го е знаел и той но чесно казано на по късен етап вече виждам че някои хора хем не знаят хем се държат много надменно все едно са някакви гуру,сега чесно ми е смешно.Та така и не можах да подкарам аванси по карта а само смесите,но така започнах,имах поставени инжектори от СААБ турбо по спомен 335куб като заводските бяха 280куб и се захванах с направата на турбо колектор.От стар колектор струващ 30 лв изрязах и използвах фланеца,впоследсвие и на по късен етап разбрах че е грешка но човек се учи с опита.Закупих колена за парно,всеки турбо проект хоуммейд е с такъв колектор и започнах правенето,яко рязане и точковане с електрожена и опити в сглобяване на нещо дето наричат колектор лог тип,тоест прав.Понеже нямах телоподаващо се възползвах от услугите на колега и той уши всичко наглобено точковано.Маслото го взех от заводската тапа зад динамото като го направих смедна газаджийска тръба и скоби с маслоустойчив маркуч,колко ли нелепа зглобка е било сега като се връщам назад но това е ентусиазма без знания и опит.Оттичането го направих като най големия терикат,да не дупча нищо през щеката за маслото,на по късен етап разбрах че еголяма грешка в моя случай,не можех да си меря нивото на маслото и не само.Всичко останало ползвах от компресора си турбопътища кулер,който бе леко по голям от заводския заради ролките и разтоварващата клапа.И тръгна уха много се зарадвах че с подръчни средсва си направих турбо кола,на 0,8бар както преди бе настроен компресора с ролките тръгваше осезаемо повече.
96fb8a934aee540977fe82811787ec0a.jpg050e655adb2b5aa8278356ef2b9f6bd6.jpg10c1e97c571caf888a7859d347581e6f.jpg
615afeca8f3c4f0b44cf39fb18ab7227.jpgeab85aa32aa4b401b6e74c83fd866004.jpg


  • 3

#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 05 декември 2021 - 15:26

Дълго се мъчих да настрийвам смеси, използвах широколентова сонда на AC stag която използваме за настройки при някои коли на газ.Видях че не е същото като да настройваш газови системи и се наложи да опра до спецялист.Така и започна търсенето на такъв и задължително на диностенд за да могат да се видят всички резултати.Търсенето на мапер се оказа бая трудно занимание, просто не ми се говори с колко разговарях и колко ме излъгаха но така минаха над 3 месеца. През това време се показаха и първите подводни камъни като това бе първо колектора.Разцепи се и почна да диши, точно при заварките.След това имах проблем с фланеца и оттам дишеше и общо взето бая повръщане и нерви.Наложи се да правя нов колектор точно копие на първия, но вече заварен на TIG.Най вероятно заварчика ми бе любител и не го бе заварил здраво и се наложи отгоре да го презаварява друг занимаващ се основно със заваряване.Все пак след време пак се спука точно до заварките, може би е имал много напрежение, както ми и обясниха, поради тази причина фланеца трябва да е по дебел а не този от заводския колектор.На едно от шлайфанията бе толко изметнал че му отнеха от страна почти 3,5мм.Иначе застана горе долу добре турбото.След много търсене и лъгане най накрая открих мапер който все пак се нави да настройва и така започна моята идилия с мерцедеса и диното.Оказа се че заводския компютър си има някакъв алгоритъм който си гони и постоянно се опитва да се адаптара и корегира всичко. Реши се по съвет на мапера да сложа блуоф външен да премахна ел разтоварваща клапа, да пусна инжекторите като автономно управление от Det3 което подържа но да оставя стари инжектори на буксите на заводския комп за симулация.Зная че се връзват съпротивления, но това ми бе по бързо и без много преправяне, при възможност да мога да се върналесно назад.При първия рън видях 120кс на гуми, което ме удиви, дефакто това чежвърви повече ми се е струвало само, но с настройки се стигна до околу 220кс на гуми.Само че тук е времето да изясня една много важна подробност и неизвестно, че не зная точно колко са били тогава конете, понеже впоследствие след още 4 ходения с по 6-7 ръна които ще опиша по натам се оказа че не са били реални. Вече мога да различавам що годе реален резултат от дино с такъв който не е но ми трябваха настоящите 180ръна което е адски много, тя колата ми е карана повече на диното отколкото на шосето.Сега шегата на страна, малко по малко се успокоявах че автомобила ми е здрав и не се чупи при дино ръновете.С тез 220 нереални конски сили на гуми и околу 450нм нямах никакъв проблем със скоростната кутия която както споменах е автомат.Само че предвид променливото поведение на автомобила ме хващаха нервите, пък и се бях хванал на хорото вече опитал от турбо буста и се заех със следващия левел-Стендалоун електроника Ecumaste classic
fc4c5891a8c7044d8ac0dc4bfab9131a.jpgde30b1f0f21cc4c7e2411505c579130e.jpg


Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 06 декември 2021 - 19:58

  • 2

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 05 декември 2021 - 18:31

Та започнаха немалко проблеми, поради незнание и лошо изпълнение.Първото нещо е че това че бях използвал отвора за щеката за масло за отливането от турбото ми изигра лоша шега.Започна да пуши при наклон и пълна газ отначало незнайно защо, после установих че съм сгрешил че съм оставил тръбичкста до долу и я отрязах но впоследствие пак имаше проблем.Оказва се че отвора е твърде малък за тази втулкова турбина, лагерните нямат нужда от толкова голям но втулковите да.Така и не успях да я разваля но при пълна газ изпушваше веднъж най вероятно е имало последствие.Опитах се да вдигна буста като настройвах ръчно актуатора с машинка за вакум двупосочна.Вдигах ли вдигах но налягане не вдигаше, интересно някъде имаше проблем не вярвам 0.8 да е максимума.Усъмних се в генерацията, която бе задно гърне от 430 и метален катализатор и средно сток гърне всичко бе на 55мм само задното вход 70мм.Изготви се генерация на 63мм която се прави в известен сервиз в моя град на тръбогиб, много кадърно стана като премахнах средното гърне и остана само на метален катализатор и задно.На шум да спомена и преди е много по тиха от с компресора, изглежда турбото много заглушава и воала налягане дойде.Също така и вакума в колектора ми се повлия от тази интервенция, турбината се усещаше по рано и се изкефих от напредъка.Дойде ред на електрониката, поставих 440сс инжектори, бобини червени вагаджийски да се отличават на черния капак абе харесвам и външния вид не само ефективност и хайде на диното.И пак мъка ли мъка,на 1бар удари 245кс на гуми оня нереален диностенд и не ще да вдига повече и неще, гаси искрата нагоре и тва си е.Бях правил тригер на ролката на коляновия вал и това после разбрах че е била грешката, но много по късно при друг мапер дето се бори с тоз проклет мерцедес, ако бе ауди да бях забравил.Та тръгнах си и по пътя колата вървеше много добре но кутията вече буксуваше при напън и при няколко такива си влиза в авариен. Да ви кажа чесно много се инатих за таз кутия, много си ми допадаше но в края на краищата без жертви не може,започнах конверсия от автомат към ръчна кутия.
8ca355751c6c94282ff7bdaffda91e7c.jpge2356121efd4b60b1e06bb9e3c098163.jpg5ccbab65e4b5dbab21cfa58a319377ed.jpg277804f5fd70d5ef9be49aa01a0b170f.jpg64faed134790007cfe6e4ea1a15f51ed.jpg0c751dd7e2327c44d3d647e0befb8ee0.jpg


Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 06 декември 2021 - 19:58

  • 1

#5 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 06 декември 2021 - 10:34

Най трудното от всичко ми бе конвертирането от автомат към ръчна кутия.Доста преправяне дойде, като първо за целта взех 6 степенна от W210 компресор 163кс всичко, маховик съединител, педали, помпа, скоростен лост и кабелчета.Мислех че всичко е еднакво, е да ама не.Ако взем да опиша всичко ще стане толкова дълго че ще се загуби смисъла на темата, но кутията се оказа слаба и се наложи да сложа същата но от 2.7 CDI.Впечатленията ми още при първото каране са че тоз автомат е взимал зверска мощност от мотора,колата в атмосферен режим ускоряваше все едно съм сток компресор поне на усет.Реших и да сменя турбото и да заложа на идея по-голямо за да може да си достигна целта която беше 300кс на двигател.Към тази стъпка подходих и понеже ми писна да се цепи колектор и да изпуска фланец и да даши и минах на купен готов колектор за М111 турбо от известна форма която бе започнала да ги произвежда.Понеже фланеца на този колектор бе т3 а на турбото ми бе т25 това и повлия да търся друго турбо. Спрях се на хибрид който бе средна част на Jrone Hx35 вкарана в Т3Т4 което по думите на продавача ще тръгва рано и ще вади мощност която щяла да ми счупи мотора.Е така и не можа да го счупи :). Първоначалното впечатление ми бе че турбото все едно го няма толкова късно тръгваше, но и на вид бе двойно по голямо, верно си мислех че ще счупи мотора.85ade19fff2e6bbfcdf0d1d6d846d030.jpga469d237e7f63ce83005c3b102e3f6d6.jpg2b1dac61c7c4977f5de085d9a792f505.jpg369e1c55a5433438245b8eee58967b13.jpg

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
a1f6f87d75171053b4770116b3ec91d4.jpgb20594f02a09f716c704a54d7555667a.jpg

Този пост е редактиран от mitkofitnes: 06 декември 2021 - 10:37

  • 3

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 декември 2021 - 12:13

уау...

Първо е изумително колко е евтин новия чугунен колектор. Очаквах значително по-сериозна сума.

И управлението на мотора... нещо марково като Maxxtech, Haltech, и т.н. или Мега, или нещо друго?

 

Как успяхте да го подкарате? Дино настройки, въпреки че казваш, че е някакво много нереалистично, или автонастройка по датчици?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 06 декември 2021 - 13:43

Нищо не е скъпо но се събира и сумата става по две от прогнозираната,а това че правих доста опити и мених турбини, чак с третата уцелих сетъпа,сумата не спря скача.Ами настройката оле мале стана, все пак стендалиуна е ECUmaster classic което си е хубава електроника със сенквенционално управление, мегата мисля бе фулгруп.Диното не е лошо, просто показва повече коне от реалните, което се убедих на по късен етап.Проблема обаче дойде от другаде,мапера не беше видял че ролката на коляновия вал ми е демфер и като съм я рязал за тригер при обороти над 5000 от трептенията на демфера давал смущения и бягаше искрата.Та вече като вида така рязано разбирам че си е аматьорско, защото другия мапер си подкара оригиналния датчик на колатада си чете без смущения и тем подобни но за това по-късно.Аз лично бих определил сега с това ми виждане това което даде там колата на гуми са ориентировъчни коне за мощност на мотора, като да кажа че досега не съм видял компресор да си извади заводските коне.597e1fc0209fccb45af9dddf7974b9bc.jpg6f08db454c91be38352c343e6cc6a7f3.jpg

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 2

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 декември 2021 - 16:11

За инфо за дюзите аз намерих един много добър сайт - www.injectorplanet.com.

 

За твоя проект можеш да ползваш дюзи от M113ML, т.е. компресор, те са пак Бош EV6, със същия габарит, но спочти двоен дебит на тези за атмосферния мотор.

 

https://www.injector...953357d74&_ss=r

 

Другото е на стокови дюзи да играеш с налягането на горивото, но от там са по-малки възможностите за вдигане на дебита.


  • 0

#9 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 06 декември 2021 - 17:07

Всъщност аз надскочих доста дебита на стоковите инжектори но още не бях стигнал до там да пиша, но щом се подхвана темата, реших да се подсигуря и нахаках 630cc simans deca и хубаво че се сетих, монтирах помпа BOSCH 44 която е предостатъчна за 700кс но като чета много в нета и са ме облъчили и мен.Всъщност имах голям проблем с налягането, със заводския регулатор удреше 7 бара и едва намерих причината с много ровене.Когато откачих маркуча за обратното гориво си държи 3,6 бара,но закача ли го над 7.И така разкачах магистралата за обратно гориво и видях там дето влиза в резервоара е проблема, има пластмасов тройник който ми се видя бая рестриктивен.Няма да описвам как съм оправил проблема щото е малко късмет, но колата работи с 630сс инжектори на 4бара.Та вече съм ръчна кутия с турбо T3T4 със средна час Holset 35 на Jrone и електроника Ecumaster classic с бобини ot TFSI като да уточня че всичко закупувам ново да няма.И хайде пак на Диното и давай буст 1,1 бар и 320кс извади на гуми на това дино, ама не ще повече, казва ми че ми било рестриктивна изпускателната система мапера.И докато настройва съединителя замина, по точно лагер помпата изтече, но на една предавка застопори и я донастрои. Оттам колегата ми взе да я прекарва 100км да включва на обороти да я прибере до сервиза ни.Всъщност колата я остави на 1бар и 306кс на гуми и бях повярвал вървеше много.Да турбото бе доста по лагаво от предишното но пък си личеше че има многооо сила.Така се примирих за момента и сигурно щях да остана с впечатлението че имам яко пауър ама приятел дрифтър ме отвори за грешното мерене на това дино.Толкова се запалих че хоп още след 15мин цъфнах на диностенда посочен от него и останах без думи... 235кс на гуми. b0e441ea237e1c8ca80534a837803b45.jpge56a946efe5eba4ebdbb628c6b5b9c78.jpg

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 1

#10 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 06 декември 2021 - 20:54

Хах, но интересното тепърва започва
Започнахме да търсим грешки и пропуски на предишния мапер, открихме смущенията в тригера който бе на демфер и също така ваноса се подксра през VVT карта а не само на включен и изключен, така можеше да се ползва по прецизно и да свалим оборотите за тръгване на турбото.Започна вдигане на налягане и гонене на повече мощност, но налягане трудно вдига и да вдигне мощност няма.Започна едно мерене със филтър, без филтър, със генерация, без генерация и прочее и виждах всяко нещо какво дава като разлика,и се наложи да сложа външен гейт, понеже се усъмнихме в този вградения.Реших да не си играя, поуморих се вече от налучкване и започнах да търся подходящ а не някой евтин китаец.Всъщност ми препоръчаха един който ставал но щом го получих и видях размера му, почти колкото първото ми турбо и го върнах.След това взех оригинален Tial ама не можах да го пъхна на предвиденото му място на фланеца под колектора, опираше в стойката на тампона на мотора.А и нямаше много място защото този път се бях подсигурил с оттичането на маслото, предупредиха ме дето взех турбината да не е по малък от 21мм,е аз го направих на 27мм.Та замениха ми го с малко по скъпия но по компактен Turbosmart, и стана чудесно, но вече видях и генерацията колко кс взима и реших да правя както трябва занапред и се захванах да прокарвам 76мм.От отпред до отзад всичко на 76мм като има един проходен резонатор и крайно един вход два изхода проходно гърне.Е шумна стана да но извади онзи плътен звук на състезателен автомобил, пълни душата на всеки който я чуе.Аз понеже си закупих телоподаващо за да топковам но съм начинаещ в заварките трябваше да потърся човек да ми направи генерацията.Откликна мой приятел дрифт състезател, който се постара много и така вече всичко бе готово за диностенда и отново рънове.Вдигнахме налягането на 1,45 бара и извадихме към 280кс на гуми като колата вървеше зверски във високи, някои момчета я видяха на една от мерцедес сбирките на камбаните.За тези коне вече вървеше много добре надскочихме 300кс на мотор, да малко късно тръгваше но все пак конете са си коне.Да ви кажа чесно бях слушал лафове и моабети за този м111 мотор и знаех че мога да го напъвам смело и започнахме да вдигаме буста, обаче нищо не се случваше освен странен шум и това че гейта с пружина на 1,3 даваше едва 0.8 и трябваше да се вдига през бусконтролера с почти 80% което бе някакъв незнаен проблем. Та конете не се качваха, осъмнихме се че не влиза въздух в мотора,вече слушах всякакви мнения и бях готов да пробвам всичко.Та казаха ми че слагали валове от атмосферен мотор 2,2 и щели да отворят мотора да диша и да поеме повече въздух.Готово,купих цяла глава 2,2 и монтирах всмукателен вал,да си призная изглеждаха ми еднакво но след слагането започна леко тракане на повдигачи от страната на всмукателя, и това го отдавам на различния лифт, който най вероятно е различен но не до там че да имаше ефект.Хоп пак на диното и пак същото, ефект никакъв, та който иска да си спори с тоз мит аз го видях на динамометъра че не мръдна повече от 1-2 kw което е допустима разлика от едно до друго измерване.И така започна моята мъка, да открия причината, не че вървежа не ме устройваше, но така съм по характер спортен инат...разбира се че открих проблема на по-късен етап но това ме приближаваше към вече над 50ръна в София на диното и над 120ръна в Благоевградското дино което си бе бая песимистично

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от mitkofitnes: 06 декември 2021 - 21:08

  • 1

#11 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 декември 2021 - 10:35

Хах, но интересното тепърва започва
Започнахме да търсим грешки и пропуски на предишния мапер, открихме смущенията в тригера който бе на демфер и също така ваноса се подксра през VVT карта а не само на включен и изключен, така можеше да се ползва по прецизно и да свалим оборотите за тръгване на турбото.Започна вдигане на налягане и гонене на повече мощност, но налягане трудно вдига и да вдигне мощност няма.Започна едно мерене със филтър, без филтър, със генерация, без генерация и прочее и виждах всяко нещо какво дава като разлика,и се наложи да сложа външен гейт, понеже се усъмнихме в този вградения.Реших да не си играя, поуморих се вече от налучкване и започнах да търся подходящ а не някой евтин китаец.Всъщност ми препоръчаха един който ставал но щом го получих и видях размера му, почти колкото първото ми турбо и го върнах.След това взех оригинален Tial ама не можах да го пъхна на предвиденото му място на фланеца под колектора, опираше в стойката на тампона на мотора.А и нямаше много място защото този път се бях подсигурил с оттичането на маслото, предупредиха ме дето взех турбината да не е по малък от 21мм,е аз го направих на 27мм.Та замениха ми го с малко по скъпия но по компактен Turbosmart, и стана чудесно, но вече видях и генерацията колко кс взима и реших да правя както трябва занапред и се захванах да прокарвам 76мм.От отпред до отзад всичко на 76мм като има един проходен резонатор и крайно един вход два изхода проходно гърне.Е шумна стана да но извади онзи плътен звук на състезателен автомобил, пълни душата на всеки който я чуе.Аз понеже си закупих телоподаващо за да топковам но съм начинаещ в заварките трябваше да потърся човек да ми направи генерацията.Откликна мой приятел дрифт състезател, който се постара много и така вече всичко бе готово за диностенда и отново рънове.Вдигнахме налягането на 1,45 бара и извадихме към 280кс на гуми като колата вървеше зверски във високи, някои момчета я видяха на една от мерцедес сбирките на камбаните.За тези коне вече вървеше много добре надскочихме 300кс на мотор, да малко късно тръгваше но все пак конете са си коне.Да ви кажа чесно бях слушал лафове и моабети за този м111 мотор и знаех че мога да го напъвам смело и започнахме да вдигаме буста, обаче нищо не се случваше освен странен шум и това че гейта с пружина на 1,3 даваше едва 0.8 и трябваше да се вдига през бусконтролера с почти 80% което бе някакъв незнаен проблем. Та конете не се качваха, осъмнихме се че не влиза въздух в мотора,вече слушах всякакви мнения и бях готов да пробвам всичко.Та казаха ми че слагали валове от атмосферен мотор 2,2 и щели да отворят мотора да диша и да поеме повече въздух.Готово,купих цяла глава 2,2 и монтирах всмукателен вал,да си призная изглеждаха ми еднакво но след слагането започна леко тракане на повдигачи от страната на всмукателя, и това го отдавам на различния лифт, който най вероятно е различен но не до там че да имаше ефект.Хоп пак на диното и пак същото, ефект никакъв, та който иска да си спори с тоз мит аз го видях на динамометъра че не мръдна повече от 1-2 kw което е допустима разлика от едно до друго измерване.И така започна моята мъка, да открия причината, не че вървежа не ме устройваше, но така съм по характер спортен инат...разбира се че открих проблема на по-късен етап но това ме приближаваше към вече над 50ръна в София на диното и над 120ръна в Благоевградското дино което си бе бая песимистично 30301b808383d7d22bd99f62f46286c8.jpg714d77e6ef8541cb2175623b19dea059.jpg19cd547952498f1382f8c72749625472.jpge64716030e42f529cfee1b11ac9350ba.jpg39eeb5fc46f6ceb97c0f0a62885a3f03.jpgc49eb9b1b3b667fedca9f189eff092cb.jpg

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 1

#12 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 декември 2021 - 10:37

https://youtu.be/CbCSZA33ndY

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
https://youtu.be/6S7nn63N2hU

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 2

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 декември 2021 - 17:41

Извинявам се последната графика бе грешна и още не мога да я махна затова прилагам правилната 21d40473979019ddce70eee8597a2a2a.jpg

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 1

#14 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 декември 2021 - 18:06

Така и не мога да свикна да я карам таз кола, бях на Кондофрей и много лоши времена, много буксуване, не можах да уцеля и предавка абе излагация.Но ентусиаст съм си и почнах да поразпитвам колко издържат тез биели като никой не ги бе пробвал на колко нютона ще се огънат,споменаваха се цифри от 150 на биела или 600 на мотора,като аз бях ужасно близко.Другото което ме спираше е че тез наще гарнитурки са си слабички и по данни в чуждия печат над 1,5бара буст изпуска. Та поръчах аз гарнитурка метална и хоп по поръчка след две седмици заводската духна.Хайде металната и нови болтове, не можах да дочакам ARP шпилките и ще пробвам да видим колко издържат тез биели.Отивам и купувам от магазина голям дебел найлон да постеля под диностенда да не им го маправя мармалад и хайде да надуваме на 2бара да видим дали ще удари 450кс и 700нм на мотор.Хайде стига митове и легенди а на живо да видя колко е здтав тоз мотор,ще ревизирам друг понеже се бях приготвил да купувам усилени биели.Надуваме ние на 1,7-1,8 бара буст ама конски сили няма, сместа колкото и да се обеднява богата,. Питам какво значи това и мапера ми каза 100% не може да поеме повече въздух мотора, турбото перфекно реагира, гейта се държинчудесно флоува си без проблем дефакто без бекпрешър но главата не поема...требат валове.И дефакто се провали експерименталното чупене на мотора в името на науката. Тук е мястото да отдам нужното уважениена мапера ми който ми позволи толкова много тестове и опити и настрои така прецизно мотора без никаква детонацийка и гладка работа, което се вижда на гладката графика на диното, каза си ми че мотора е сметнат и не мога да го строша да му раздавам яко газ.И това се опитвам да правя, редовно му удрям 1,2,3 прекъсвач ?28a0752684de508fde46d9b3eeeb63f8.jpgb141f9fb5fe437fbe9fb468ef59ded90.jpg5d92e76aebd473233e98716d67ed7527.jpg3af8aaf5b8f169b02eeb0a255ce021ab.jpg9082df851589987c7b7ce09a5588ce24.jpg6eae59be8f146f6c4f0ae6f29d7ad08d.jpg

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 2

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 декември 2021 - 22:29

Той моторът не прави нютоните по конец, именно затова имаш маховик. Едни пресичащи се синусоиди са, най-общо казано. Можеш да видиш тук : 

http://www.epi-eng.c...ton_engines.htm

 

На работен такт, в зависимост от броя цилиндри, е от 1500%  от номиналния въртящ момент при едноцилиндровите, до примерно 120% при 12 цилиндровите.

ET-X-1%20Cyl.gif

 

На такт сгъстяване, съответния цилиндър поема нютонметри, и е от да речем -500% при едноцилиндровите, до -60% при 12 цилиндровите.

 

На теория, работният такт на 4-цилиндров редови е 180 градуса, но на практика е по-малко. Смукателният клапан затваря на 20-30 градуса след ДМТ, после изпускателният отваря на 60 градуса преди ДМТ, като пикът на налягането в цилиндъра оптимално е на около 15 градсуа след ГМТ, а в колектора е на 40-50 градуса преди ДМТ. Работният такт е около 120 градуса, т.е. остават едни 60 градуса, в които никой не бута, сгъстяващите цилиндру само дърпат от нютоните.

 

ET-X-4%20Cyl.gif

 

Това го обяснявам за биелите. Те виждат огромни натоварвания и ускорения. Много повече отколкото ако ги опъваш или натискаш на преса. Лагерите, които разчитат на тънък маслен филм също могат да пострадат от огромни шокови натоварвания. Разкъса ли се масленият филм, дали от вибрация, дали от голямото натоварване на експлозията, оставаш без мазане. Затова не бих олекотявал маховик на ежедневна кола, както и не бих махал демпферна шайба за да слагам trigger-wheel. По едно време ми направи впечатление, че всеки с Мега в един момент му задира лагер.


Този пост е редактиран от Subsonic: 07 декември 2021 - 22:31

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни