Проблем с ЕГР грешка
Започната от mimo160, 01 дек 2021 - 10:49:52
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 декември 2021 - 10:49
Колеги от два месеца се опитвам да съживя една (нова придобивка) S класа 320 цди.
Така започвам от началото:
Колата я купих със запушен ДПФ твърде високо ниво на пепел(има тема),предприех смяна на датчик на диференциалното налягане на ДПФ-а,имаше го като грешка,грешката изчезна .След това смених датчика за обратно налягане ,този между турбото и егр-а,резултат никакъв,последва физическо демонтиране и киснене със солна киселина,резултат отличен,дпф-а вече е проходим ,колата не забива.Докато се опитвах да я подкарам се занимавах с други може би причини довели за запушването,като в това число сложих резистор 4.7к ohm на мотора на вихровите клапи,смених фланеца със семеринга на картерната вентилация, плюс това ,стария собственик е сменил и клапана,като е мислел че от него му е разхода на масло,но колата имаше и много голям теч от двете гарнитури на корпуса на масленият фултър.Гарнитурите на масления охладител за сега държат,там в момента теч няма.По турбо пътищата съм сменил 90% от уплътненията ,само тези на дросел клапата отпред и отзад не са сменени,но там няма виден проблем за сега.Дросела е свален почистен и смазан ,защото от многото бутане на масло задържаше,тоест започна да задържа като спрях постъпването на масло от към картерната вентилация.
Та сега към същинският въпрос.Колата вече е самолет след тези извършени неща,Нейният си ерг го смених защото се разпадна,това се случи още преди да отпуша дпф-а,отзад електрониката направо се разпадаше и изпадаше ,от магнита на оста беше отупено парче от него,даваше грешка но не се сещам каква беше,взех втора употреба друг егр,проблемите с него ги забравих за някакво време,и точно като си мислех че всичко е перфектно,бам, нов проблем,като колата загрее точно на 90 градуса набива грешка 2598 ляв егр позиционер-повреда сигнал -постоянно,четена на делфи.Четена с онези обд четци ми дава грешка p0404 ляв егр позиционер -твърде голямо количество въздух или въздушна маса, беше точно отчетено и под грешка пак 2598.
Колата е напълно обслужена от към масло ,всички филтри по двигателя и т.н
Ако някой се е сблъсквал с нещо подобно ще се радвам да даде насоки какво и как да проверя или сменя за да почна 100% процента да се радвам на новата придобивка.
Показателите на дебитомерите в реално време са :за ляв ,на 760об/мин 185(забравих мерната единица)при 2500об/мин -290-300 и малко.
за десен дебитомер 165-170 при 760об/мин,при 2500 об/мин 280-300 и малко.
Интересното е че смених местата на дебитомерите и стойностоте си останаха не променени,тоест пак ляв такива и десен също.
Така започвам от началото:
Колата я купих със запушен ДПФ твърде високо ниво на пепел(има тема),предприех смяна на датчик на диференциалното налягане на ДПФ-а,имаше го като грешка,грешката изчезна .След това смених датчика за обратно налягане ,този между турбото и егр-а,резултат никакъв,последва физическо демонтиране и киснене със солна киселина,резултат отличен,дпф-а вече е проходим ,колата не забива.Докато се опитвах да я подкарам се занимавах с други може би причини довели за запушването,като в това число сложих резистор 4.7к ohm на мотора на вихровите клапи,смених фланеца със семеринга на картерната вентилация, плюс това ,стария собственик е сменил и клапана,като е мислел че от него му е разхода на масло,но колата имаше и много голям теч от двете гарнитури на корпуса на масленият фултър.Гарнитурите на масления охладител за сега държат,там в момента теч няма.По турбо пътищата съм сменил 90% от уплътненията ,само тези на дросел клапата отпред и отзад не са сменени,но там няма виден проблем за сега.Дросела е свален почистен и смазан ,защото от многото бутане на масло задържаше,тоест започна да задържа като спрях постъпването на масло от към картерната вентилация.
Та сега към същинският въпрос.Колата вече е самолет след тези извършени неща,Нейният си ерг го смених защото се разпадна,това се случи още преди да отпуша дпф-а,отзад електрониката направо се разпадаше и изпадаше ,от магнита на оста беше отупено парче от него,даваше грешка но не се сещам каква беше,взех втора употреба друг егр,проблемите с него ги забравих за някакво време,и точно като си мислех че всичко е перфектно,бам, нов проблем,като колата загрее точно на 90 градуса набива грешка 2598 ляв егр позиционер-повреда сигнал -постоянно,четена на делфи.Четена с онези обд четци ми дава грешка p0404 ляв егр позиционер -твърде голямо количество въздух или въздушна маса, беше точно отчетено и под грешка пак 2598.
Колата е напълно обслужена от към масло ,всички филтри по двигателя и т.н
Ако някой се е сблъсквал с нещо подобно ще се радвам да даде насоки какво и как да проверя или сменя за да почна 100% процента да се радвам на новата придобивка.
Показателите на дебитомерите в реално време са :за ляв ,на 760об/мин 185(забравих мерната единица)при 2500об/мин -290-300 и малко.
за десен дебитомер 165-170 при 760об/мин,при 2500 об/мин 280-300 и малко.
Интересното е че смених местата на дебитомерите и стойностоте си останаха не променени,тоест пак ляв такива и десен също.
#2
Публикувано 01 декември 2021 - 11:32
Ето и малко снимков материал.
Първата грешка за егр-а преди да го сменя, предполагам беше свързана със запушването на тръбата към егр охладителя.
Първата грешка за егр-а преди да го сменя, предполагам беше свързана със запушването на тръбата към егр охладителя.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от mimo160: 01 декември 2021 - 11:33
#3
Публикувано 30 декември 2021 - 16:56
Колеги да продължа малко с питанията по темата,значи,след четене и търсене на проблема с по горе описаната грешка,стигнах до там ,че смених моторчето на актуатора на турбото ,мойто беше си тръгнало,понамирисваше вече на чад,колата за около 5-6 дни се оправи,но тъкмо се успокоих и бамм ,пак тази тъпа грешка като закове 90 градуса на водата.И понеже бях на път ,взех та за проба изключих буксата на ЕГР-а и колата се оправи,самолет направо,единственото което забелязах е че смени ,тоест вдигна стойностите на дебитомерите,разхода на гориво,според това което засичам при зареждане се запази нормален.
Тук питането ми е за някой който е в час ,понеже все пак сега са празници и доста пътувам ,а и ще пътувам и след новата година,ако карам с изключен егр дали ще имам проблем с регенерацията на ДПФ-а и дали няма пак да се запуши и пак да трябва да предприемам процедурата по отпушване.За дросел клапата разбрах че при ом642 играе важна роля за регенерациите и не трябва да се манипулира, но за егр-а нищо не намирам.
Тук питането ми е за някой който е в час ,понеже все пак сега са празници и доста пътувам ,а и ще пътувам и след новата година,ако карам с изключен егр дали ще имам проблем с регенерацията на ДПФ-а и дали няма пак да се запуши и пак да трябва да предприемам процедурата по отпушване.За дросел клапата разбрах че при ом642 играе важна роля за регенерациите и не трябва да се манипулира, но за егр-а нищо не намирам.
Този пост е редактиран от mimo160: 30 декември 2021 - 16:58
#4
Публикувано 30 декември 2021 - 21:45
обърни се към някой тунер да ти спре егр и да ти пипне софта след това го запуши механично.
ако имаш грешки в двигателя може да не ти прави регенерация
#5
Публикувано 30 декември 2021 - 23:04
Това точно мисля да направя ,като се върна след 10-ти до година,софтуерно премахване,дано издържи до тогава,да не влизам пак в почистване на дпф-а и тн.
#6
Публикувано 30 декември 2021 - 23:22
Мимо - знам, че ще ми се разсърдиш, ама продай го този дръглел на някой мангал и си купи автомобил който можеш да подържаш.
#7
Публикувано 30 декември 2021 - 23:54
Аа никакво продаване,точно в това е цялата работа,да го разуча и понауча модела и като се наложи да помогна на някой търсещ съвет.Факт е, че сега аз стигнах до тук да търся мнения и съвет,но няма да му се давам,иначе ще ми е скучно.Отдавна спрях да купувам перфектни кочини.
Колата не е дръгел ,просто предишният собственик беше пустиняк и за три години се е опитал да убие колата и почти беше успял.Но пък за цената която я взех и за 2008 година производство е добре.
Колата не е дръгел ,просто предишният собственик беше пустиняк и за три години се е опитал да убие колата и почти беше успял.Но пък за цената която я взех и за 2008 година производство е добре.
Този пост е редактиран от mimo160: 31 декември 2021 - 00:04
#8
Публикувано 31 декември 2021 - 00:24
Прокопи,такова слънце продава ли се
Прикачени файлове
#9
Публикувано 31 декември 2021 - 11:00
Бонбон е, мятай се да търсиш решение на проблема!
#10
Публикувано 01 януари 2022 - 10:34
Колега дай по ред, дпф винаги ще ти се пълни ако :Това точно мисля да направя ,като се върна след 10-ти до година,софтуерно премахване,дано издържи до тогава,да не влизам пак в почистване на дпф-а и тн.
-Нямаш егр или не работи хубаво
- вихровите клапи не случайно им викат вихрови и са сложени
- подгревните свещи се сменят не само когато изгорят
- дюзите една проверка и нови дихтунги
- дебитомерите…
Останалото със сензорите и тн. си го направил. Мотора не е сложен, просто си иска своето навреме.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Публикувано 01 януари 2022 - 11:33
-Нямаш егр или не работи хубаво - това пък защо?
- вихровите клапи не случайно им викат вихрови и са сложени - също нямат връзка с ДПФ-а.
- подгревните свещи се сменят не само когато изгорят - защо? Те са един нагревател. На печката да не сменяш нагревателя всяка година, профилактично?
- дюзите една проверка и нови дихтунги - за дюзите съм съгласен, трябва да са перфектни по принцип.
- дебитомерите… - също нямат връзка с ДПФ-а. Те са част от ЕГР системата.
- вихровите клапи не случайно им викат вихрови и са сложени - също нямат връзка с ДПФ-а.
- подгревните свещи се сменят не само когато изгорят - защо? Те са един нагревател. На печката да не сменяш нагревателя всяка година, профилактично?
- дюзите една проверка и нови дихтунги - за дюзите съм съгласен, трябва да са перфектни по принцип.
- дебитомерите… - също нямат връзка с ДПФ-а. Те са част от ЕГР системата.
#12
Публикувано 02 януари 2022 - 13:28
без ЕГР колата не регенерира
при изключен зависи как е изключен
ако са занулени всички хистерезиси пак не регенерира
свещите при новите дизели участват в регенерацията - този е стар
клапите не учестват
дебитомерите при езключен егр не играят
#13
Публикувано 02 януари 2022 - 15:32
Важното за момента е, че за пътуването което трябваше да издържи колата се случи и приключи.Около 600 км с изключен егр (от буксата),всичко беше наред.Утре съм на работа и ще я закача на едно делфи на колега и ще видя какво се е случило с регенерация и дали изобщо е имало.
Иначе съм наясно че дебитомерите сега показват почти двойни стойности,наясно съм че и свещите са важна част при регенерирането,дюзите са гледани на стар и са добре,видно от външен оглед също не са започнали да ги лови черната смърт,дихтунгите ще почакат за сега.Вихровите клапи за сега са излъгани с резистор,като дойде време да протече масления охладител и почистия всичката гняс около тях,предполагам ще бъдят включени.Клапите в момента са в отворено положение застопорени.
Идеята със софтуерното премахване на егр-а ми дойде,защото на предишната кола,само че 648 мотор,егр-а, някой мапер преди мен го беше забранил ,но колата си регенерираше,просто в студените месеци трудно достигаше 90 гр на водата,трябваше и доста каране.
Иначе съм наясно че дебитомерите сега показват почти двойни стойности,наясно съм че и свещите са важна част при регенерирането,дюзите са гледани на стар и са добре,видно от външен оглед също не са започнали да ги лови черната смърт,дихтунгите ще почакат за сега.Вихровите клапи за сега са излъгани с резистор,като дойде време да протече масления охладител и почистия всичката гняс около тях,предполагам ще бъдят включени.Клапите в момента са в отворено положение застопорени.
Идеята със софтуерното премахване на егр-а ми дойде,защото на предишната кола,само че 648 мотор,егр-а, някой мапер преди мен го беше забранил ,но колата си регенерираше,просто в студените месеци трудно достигаше 90 гр на водата,трябваше и доста каране.
#14
Публикувано 03 януари 2022 - 15:12
Малко развитие по проблема,след карането по празниците с изключен егр,резултата беше 154 % сажди.Обаче реших и днес да поразровя малко и свалих гофрето след егр-а към изпускателния колектор,след което и самият егр за пореден път,но и датчика за налягане до егр-а и се оказа че дупчицата му е мнооого запушена.Последва отпушване с тънка телчица и много спрей обезмаслител и продухване с въздух.След сглобяване на всичко и работа на място с държане на 2000 оборота,колата влезе в регенерация и се почисти,в момента съдържанието на сажди е 0 %.
Дано утре като се прибирам от работа вече да забравя за проблема с тъпата грешка.
Дано утре като се прибирам от работа вече да забравя за проблема с тъпата грешка.
Прикачени файлове
#15
Публикувано 22 март 2022 - 09:44
Малко развитие по темата,след горната процедурата колата пак продължи да набива грешка и последва купуване на трети ЕГР,от смяната му до момента вече около 2500км никакви ядове с грешки по мотора.
Явно когато се кара със запушен ДПФ или запушени пътища по ерг системата, тези мотори чупят яко егр-и.
Но радоста бързо беше леко помрачена,споходи ме и очакваният и редовен проблем на 642 ,теч от масленият охладител.
Тема за него няма смисъл да пускам,освен ,ако не реша сам да отстраня проблема,тогава ще се постарая да направя и снимки.
Явно когато се кара със запушен ДПФ или запушени пътища по ерг системата, тези мотори чупят яко егр-и.
Но радоста бързо беше леко помрачена,споходи ме и очакваният и редовен проблем на 642 ,теч от масленият охладител.
Тема за него няма смисъл да пускам,освен ,ако не реша сам да отстраня проблема,тогава ще се постарая да направя и снимки.
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни