Проблем с авариен режим и ДПФ може би
Започната от mimo160, 13 ное 2021 - 09:12:47
6 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 ноември 2021 - 09:12
Колеги от 1 месец и малко станах собственик w221-ца 320 cdi,и си имам един проблем с нея.Влиза в авариен режим и записва грешка за ДПФ-а
Колата е четена на стар диагноза -грешка 3146-001 Филтър за твърди частици банка 1 Критично стъстояние на пепел
Четена е и на делфи диагностика,пак грешка 3146
Закачам я на онези елм -четата грешка p244B
Под грешка p3006-датчик за диференциялно налягане,твърде високо ниво на налягане
По колата съм сменил
Датчик на ДПФ-а
Датчика за обратно налягане до турбото
ДПФ го пълних с два от онези спрейове за почистване,след което показа на диагностиката ,съдържание на пепел 154.6% и съдържание на сажди 9%
След което пак си дава тия грешки и вчера го свалих ,и го мих почти цял ден и го киснах с обезмаслител и накрая с бензин и после продухване с въздих.Ефект няма ,пак си влиза в авариен режим.
Ще бъда благодарен,ако някой нещо е в час или е препатил и нещо пропускам да даде насоки за справяне с проблема евентуално.
За сега искам да го запазя на колата и да не го махам и да мапвам и т.н,опасявам се че ако не се напише хубав софтуер писле ще следват може би други проблеми с пушеци и такива неща.
Колата е четена на стар диагноза -грешка 3146-001 Филтър за твърди частици банка 1 Критично стъстояние на пепел
Четена е и на делфи диагностика,пак грешка 3146
Закачам я на онези елм -четата грешка p244B
Под грешка p3006-датчик за диференциялно налягане,твърде високо ниво на налягане
По колата съм сменил
Датчик на ДПФ-а
Датчика за обратно налягане до турбото
ДПФ го пълних с два от онези спрейове за почистване,след което показа на диагностиката ,съдържание на пепел 154.6% и съдържание на сажди 9%
След което пак си дава тия грешки и вчера го свалих ,и го мих почти цял ден и го киснах с обезмаслител и накрая с бензин и после продухване с въздих.Ефект няма ,пак си влиза в авариен режим.
Ще бъда благодарен,ако някой нещо е в час или е препатил и нещо пропускам да даде насоки за справяне с проблема евентуално.
За сега искам да го запазя на колата и да не го махам и да мапвам и т.н,опасявам се че ако не се напише хубав софтуер писле ще следват може би други проблеми с пушеци и такива неща.
#2
Публикувано 13 ноември 2021 - 11:14
при свален дпф има специални препарати за почистване и машини под налягане които го чистят
след спрей и почистване предполагам я изкарваш на дълго и включваш принудителната регенерация?
ако не се сменят показанията на запълване може и новия датчик да е проблемен, може ел. инсталация, може и компютър,
маркучетата от датчика до дпф-а също се запушват...
#3
Публикувано 13 ноември 2021 - 12:30
Пухи ,маркучетата са проверени,няма запушване,инсталацията колкото можах проверих,принудителна регенеррация не е пускана,просто няма стар при мене.Вече съм тотално шах и мат.
#4
Публикувано 13 ноември 2021 - 13:04
обади се като имаш време и ще пробваме да я пуснем.
#5
Публикувано 13 ноември 2021 - 16:20
Ок.
#6
Публикувано 16 ноември 2021 - 16:33
Малко развитие от днес.Закачих колата на делфи на колега.Върнах стария датчик за деференциално налягане,който показа 106 hpa на загасен двигател,пуснах му адаптация и показа след това 0 hpa.След това при запален двигател показа 126 hpa.
Нивото на пепел в дпф-а показва 154.6%
Нивото на сажди в дпф-а показа 112.8%
Оставих колата да загрее до работна температура и при поддържане на място на 1600 оборота изведнъж нивото на сажди започна да спада,след около 10-15 минути показа 0 %,
но нивото на пепел си остана 154.6%.
Другото което се промени е налягането в датчика на ДПФ падна до 40 hpa на 760 оборота,а на загасен двигател ,само на контакт -1 hpa.
Тук въпроса е,тази натрупана пепел само при регенерация ли изчезва,защото май колата не ще да се регенерира от самосебе си.
Нивото на пепел в дпф-а показва 154.6%
Нивото на сажди в дпф-а показа 112.8%
Оставих колата да загрее до работна температура и при поддържане на място на 1600 оборота изведнъж нивото на сажди започна да спада,след около 10-15 минути показа 0 %,
но нивото на пепел си остана 154.6%.
Другото което се промени е налягането в датчика на ДПФ падна до 40 hpa на 760 оборота,а на загасен двигател ,само на контакт -1 hpa.
Тук въпроса е,тази натрупана пепел само при регенерация ли изчезва,защото май колата не ще да се регенерира от самосебе си.
Този пост е редактиран от mimo160: 16 ноември 2021 - 16:40
#7
Публикувано 21 ноември 2021 - 18:34
И сега развитие по темата,свалих отново дпф-а,този път го напълних да се рзкисва за 4 часа със солна киселина (кислол).След което последва продухване с вода,поради проблем с водоструйката,продължих плакненето само с маркуч,накрая издухване с въздух под налягане.Този път не излизаха много черни сажди,а излезе златото (пепелта)и яко кафеникава вода,не черна.След монтажа колата около 50 минути пушеше почти всички цветове на дъгата.Крайният резултат е .....самолет.
Преди всичката тази работа ,първо смених фланеца с уплътнителя на картерната вентилация.Разликата се вижда,а от там масло в турбото и турбопътищата и в дпф-а и накрая блокаж.
Преди всичката тази работа ,първо смених фланеца с уплътнителя на картерната вентилация.Разликата се вижда,а от там масло в турбото и турбопътищата и в дпф-а и накрая блокаж.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от mimo160: 21 ноември 2021 - 18:38
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни