Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За и Против ползване на двигателя като спирачка


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 valdim

valdim

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W205 Class C, 7G-TRONIC PLUS

Публикувано 11 ноември 2021 - 09:51

Здравейте, имам предвид ситуации при каране по наклон надолу. Въпросът е дали е добра идея да се преминава ръчно към по-ниска предавка, за да се използва възпиращата роля на двигателя, вместо да се натиска спирачката (съответно да се износват накладките)?.

В профила ми май има инфо, че имам Ц класа, 7-Г троник, без 4*4, бензин, но все пак да го уточня.

 

Ползвате ли го точи начин за убиване на скоростта? Ако не - защо?

Благодаря за мненията.


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 ноември 2021 - 15:03

Хубаво е да се комбинират и двете.

Модерните спирачни системи са преоразмерени и достатъчно добри да не прегряват лесно, но ползването но мотора като спирачка също помага доста.

 

Сега с автомата ми липсва, трябва да минавам на ръчен режим за да го ползвам.


  • 0

#3 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 11 ноември 2021 - 17:19

Аз ползвам ръчния режим при спускане доста често. Определено си е плюс, оставям настрана изхабяването на накладките.
  • 0

#4 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 ноември 2021 - 17:21

Хммм, Стани, поне при мен автомата (7G) доста адекватно подпомага спирачките на автоматичен режим – имам предвид при обичайно придвижване из града (за разлика от завоите в планината, където е меко казано спорно адекватен).

 

Иначе по така зададения въпрос няма правилен и грешен отговор – зависи от много неща как би било оптимално да се намали скоростта или да се спре – добре е да можеш и по двата начина, а да избираш във всеки момент оптималния :)


  • 0

#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 11 ноември 2021 - 18:46

Здравейте, имам предвид ситуации при каране по наклон надолу. Въпросът е дали е добра идея да се преминава ръчно към по-ниска предавка, за да се използва възпиращата роля на двигателя, вместо да се натиска спирачката (съответно да се износват накладките)?.
В профила ми май има инфо, че имам Ц класа, 7-Г троник, без 4*4, бензин, но все пак да го уточня.
 
Ползвате ли го точи начин за убиване на скоростта? Ако не - защо?
Благодаря за мненията.

Да,разбира се! :)
  • 0

#6 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2021 - 13:17

И аз полвам моторната спирачка защото така са ме учили преди много време. Но винаги съм си мислел дали не е по-добре по-често да сменям накладки и дискове, които са си консуматив отколкото да износвам двигателя.


  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2021 - 13:39

Не съм имал проблем с мотора при ползване на моторна спирачка, аз я ползвам постоянно.

Но съм виждал хора, които я ползват по много странен начин.

Едва ли не 2ра, рязко съединителя и да бучи там докато намалява.

 

Гледам да не натоварвам мотора докато го правя с ръчни скорости, тръгвам да намалявам със спирачките и на усет сменям скорости надолу. 

Идеята ми не е да намалявам, а по-скоро да си я държа в оптимални обороти.

При дълги планински спускания си избирам подходящата предавка и почти не натискам спирачка или газ. Карам по инерция, а компресията на мотора ми поддържа постоянна скорост.

 

Всеки си има стил на каране, както и всяка кола е различна. Трудно е да се обясни в няколко изречения. 


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 ноември 2021 - 20:54

Хммм, Стани, поне при мен автомата (7G) доста адекватно подпомага спирачките на автоматичен режим – имам предвид при обичайно придвижване из града (за разлика от завоите в планината, където е меко казано спорно адекватен).

 

Иначе по така зададения въпрос няма правилен и грешен отговор – зависи от много неща как би било оптимално да се намали скоростта или да се спре – добре е да можеш и по двата начина, а да избираш във всеки момент оптималния smile.png

 На мен за дългите по-стръмни наклони ми беше думата, иначе в града и аз гледам да карам така, че почти да не ползвам спирачка, само най-накрая. Все пак SBC-то брои всяко натискане. :)

 

А 124-ката можех да я балансирам много добре, само с газта. Ръчка, къс диф, приказка. Може би съм карал аналогова колатвърде дълго.


  • 0

#9 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 ноември 2021 - 11:42

Разбира се ,че е хубаво да си помагаш с мотора ,той затова е монтиран :) При по-модерните коли ,сама си сваля предавките ,при това доста сериозно ,при продължителни наклони. (за пример тунела след Перник посока София на магистралата ,както си намалях със спирачките ,ми се стори доста шумен мотора и погледнах към таблото беше върнала 3-та предавка с около 90км/ч /3200об/мин). Отделен е въпроса ,че освен че си пестиш дисковете ,накладките, SBC-то си поддържаш и постоянна скорост ,а не засилка - спирачка-засилка-спирачка. Относно "износването на мотора" - не мисля ,че има такова ,ти го използваш по обратният ред , без да има горене в него ,той просто се върти от инерционните сили. Да не говорим ,че спирачките са сметнати да не прегряват лесно, НО ако примерно си закачил ремарке или платформа ще ги изпечеш ,като филийки на тостер за нула време. 

Това са моите 5ст. по темата ,иначе всеки има правото да си управлява и съхранява автомобила както прецени за добре.


  • 3
NO PAIN - NO GAIN!

#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 17 ноември 2021 - 19:14

Разбира се ,че е хубаво да си помагаш с мотора ,той затова е монтиран :) При по-модерните коли ,сама си сваля предавките ,при това доста сериозно ,при продължителни наклони. (за пример тунела след Перник посока София на магистралата ,както си намалях със спирачките ,ми се стори доста шумен мотора и погледнах към таблото беше върнала 3-та предавка с около 90км/ч /3200об/мин). Отделен е въпроса ,че освен че си пестиш дисковете ,накладките, SBC-то си поддържаш и постоянна скорост ,а не засилка - спирачка-засилка-спирачка. Относно "износването на мотора" - не мисля ,че има такова ,ти го използваш по обратният ред , без да има горене в него ,той просто се върти от инерционните сили. Да не говорим ,че спирачките са сметнати да не прегряват лесно, НО ако примерно си закачил ремарке или платформа ще ги изпечеш ,като филийки на тостер за нула време. 
Това са моите 5ст. по темата ,иначе всеки има правото да си управлява и съхранява автомобила както прецени за добре.

...и като спомена липсата на горене при "моторната спирачка" получаваме и икономия на гориво.:)
  • 3




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни