Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Портване на глави, преработка на валовеM112, Project 3232


  • Please log in to reply
30 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 04 ноември 2021 - 21:21

Въртият ми се разни идеи в главата, някой има ли идея къде в София могат да портнат едни глави?

 

То даже не е точно портване, а по-скоро малка модификация на горивните камери. Бих могъл да го направя на ръка, но не знам доколко ще е повтаряемо, а е важно всички горивни камери да са еднакви

 

Другото, което ме интересува е къде преработват разпределителни валове?

 

Има един метод, с който се отнема от основата за да се удължи продължителността на вала. Ако има запознати - плюсове и минуси на този метод на преработка?

 

От това, което знам плюсът е, че се ползва оригиналния вал като основа и е по-евтино от изцяло нови валове. Минусът е, че трябва да се внимава колко се отнема, за да не се наложи преработка на газоразпределителния механизъм, кобилици, повдигачи, пулове, пружини и т.н.

Прикачени файлове


  • 0

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 772 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 04 ноември 2021 - 22:12

Въртият ми се разни идеи в главата, някой има ли идея къде в София могат да портнат едни глави?

То даже не е точно портване, а по-скоро малка модификация на горивните камери. Бих могъл да го направя на ръка, но не знам доколко ще е повтаряемо, а е важно всички горивни камери да са еднакви

Другото, което ме интересува е къде преработват разпределителни валове?

Има един метод, с който се отнема от основата за да се удължи продължителността на вала. Ако има запознати - плюсове и минуси на този метод на преработка?

От това, което знам плюсът е, че се ползва оригиналният вал като основа и е по-евтино от изцяло нови валове. Минусът е, че трябва да се внимава колко се отнема, за да не се наложи преработка на газоразпределителния механизъм, кобилици, повдигачи, пулове, пружини и т.н.

загуба на време :) нищо не помага за да тръгне повече :) 230 коня са достатъчни за този доста стар като концепция двигател. На него играта му е газчица и магистралка . Той е направен да кръстосва градове :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 04 ноември 2021 - 23:13

Да тръгне повече или по-малко, не е въпросът. smile.png

 

Аз не питам как да тръгне повече, питам къде могат да направят въпросните процедури.

 

Наскоро във фейсбук група се запознах с човек в Германия, който на общо основание строуква М103/М104, портва глави и шлайфа валове. Има, няма смисъл, прави го.

 

Явно в България, всички са специалисти по всичко, но нищо не могат да направят.

 

Не мисля, че си заслужава глави за по 70лв. да се пращат през половин ЕВропа два пъти. Нали сме техническа нация - явно само на думи.

 

А за нови и стари концепции мотори не ми се говори. Нищо не може да замени жилото между педала на газта и дросела. Кое е ново и кое е старо - основните агрегати на бензиновия мотор са същите от 100 години.


  • 6

#4 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 772 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 04 ноември 2021 - 23:21

Значи… най-голямата загуба е в изпускателния колектор и като са свалени главите си взимаш един дремел шлайваш по гарнитурата на смукателя :) от там даваш смукателния на пясъкоструйка да го заглдят. Ако имаш кеш си правиш хубав изпускателен. Ако не… квот такова. :) клапаните всеки който прави глави миже да ти ги напасне на “рейсинг” :) сваляш една стружка на главата или там каквито грнитури се продават. Но така и така си отворил смени и сигментите щот блока е тегав и ги износва… бая кеш , резултата е спорен.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#5 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    BG -- 1999 CLK320 -----
    US --- 1998 CL500 -----
    US -- 1989 560SEC -----
    BG -- 1984 500SEC -----
    US -- 1972 280SE45 ----
    US -- 1972 250C -------

Публикувано 05 ноември 2021 - 06:08

 

Другото, което ме интересува е къде преработват разпределителни валове?

 

То сигурно има къде, но предполагам че ще ти искат подробен чертеж, за да го изработят.

Ако нямаш чертеж, как си го представяш да стане ?

Благодаря


Този пост е редактиран от Bogi: 05 ноември 2021 - 06:09

  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 05 ноември 2021 - 12:26

Значи… най-голямата загуба е в изпускателния колектор и като са свалени главите си взимаш един дремел шлайваш по гарнитурата на смукателя smile.png от там даваш смукателния на пясъкоструйка да го заглдят. Ако имаш кеш си правиш хубав изпускателен. Ако не… квот такова. smile.png клапаните всеки който прави глави миже да ти ги напасне на “рейсинг” smile.png сваляш една стружка на главата или там каквито грнитури се продават. Но така и така си отворил смени и сигментите щот блока е тегав и ги износва… бая кеш , резултата е спорен.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Стъпката в диаметрите на главата и изпускателния колектор се прави нарочно. Няма да обяснявам защо. Помислете в коя посока се движат газовете. Отпада

 

Полиране на смукателя има спорен ефект. Ползите са само на пълна мощност. Аз не търся мотор за писта. Отпада

 

Полиране на горивна камера - има спорен ефект. Отпада.

 

Колектор, м112 редува паленето в ляв и десен блок на равни интервали. Стоковият колектор си е екстра. Защо се прави колектор на някои мотори и каква е разликата в реда на палене на редови 4, редови 6, боксер 4, боксер 6, V6, V8 няма да обяснявам. А турбо колектор с равни дължини е едно от най-безмислените упражения, но се практикува масово в афтърмаркет тунинга. Колектор отпада.

 

Дросел - моят е фабрично от М113 Е50.

 

Дебитомер от М113 - имам, не е монтиран. Обмислям вариант да ползвам тялото с моя сензор от м112, заедно с дюзите от м113 Е50.

 

И пак казвам, не питам какво да направя - питам дали знаете някой да преработва глави и разпределителни валове И аз знам, че сигурно има, но не съм сигурен фирмите дето шлайфат глави дали отнемат от горивни камери, защото двете неща изискват различни машини.

 

Накрая ще си купя дремел.
 


  • 1

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 05 ноември 2021 - 12:33

То сигурно има къде, но предполагам че ще ти искат подробен чертеж, за да го изработят.

Ако нямаш чертеж, как си го представяш да стане ?

Благодаря

Чертеж ще им направя, стига да намеря хора.

 

В щатите engine-building-a е национален спорт. Там се правят всякакви извращения на тема  комбинации на блокове, биели, бутала, глави, валове, кобилици, клапани и т.н. Да не говорим, ч еима десетки, ако не стотици фирми, които могат да ти напрвят custom grind, според комбинацията блок, глави, степен на сгъстяване, rod-ratio.

 

В Европа, донакъде в Германия има подобна моторна кулура.

 

Тук май сме силни само в подмяната на гарнитури. И тук таме някой слага афтърмаркет турбо. Никой не смее да поеме по неутъпкани пътища.


  • 1

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 05 ноември 2021 - 12:41

Снимка на глава и бутало от М112. Само на мен ли ми изглеждат като от различни мотори?

 

Прикачени файлове


  • 0

#9 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    BG -- 1999 CLK320 -----
    US --- 1998 CL500 -----
    US -- 1989 560SEC -----
    BG -- 1984 500SEC -----
    US -- 1972 280SE45 ----
    US -- 1972 250C -------

Публикувано 05 ноември 2021 - 15:53

Поправи ме ако греша, но след всяко "пипане" трябва ли да сложиш двг-то на дайно, за да се види, доближил ли си се до желания ефект, или си се отдалечил ?

Благодаря


  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 05 ноември 2021 - 23:07

Желаният ефект е да си модифицирам главите.

 

Едно ще плюс, друго минус.

 

Очаквано ще се подобри леко пълненето, ще се влоши леко скоростта на горене. ще падне леко степента на сгъстяване. Какъв ще е нетният ефект? Дали фабричният комп ще успее да навакса или ще трябва ре-мап? Ако корекциите са в рамките на 20-25% ще успее, иначе ще забива грешки.

 

Иначе си прав, че трябва да се мери.

 

Диното е един от начините да измериш какво се случва, но и там има много променливи, които могат да се манипулират за да излезе правилен резултат ;). А дори това откъде и с какво си заредил има значение за едни 10-15-20 коня

 

Отделно, максималната стойност на нещо си е само едната част от историята - важна е площта под кривата.

 

Има и други, по-реални методи за измерване на промените - време за ускорение например от 60-100, 80-120 и т.н.

 

Има и специални App-ове с които се измерва какво се случва с мощността и въртящия момент. 

 

И най-накрая - този тип моторно управление, при МЕ2.8 и нагоре, се нарича torque-based. Компютърът се опитва да постигне даден предефиниран въртящ момент при дадените външни и вътрешни условия. Това работи в две посоки - при влошени показатели на двигателя е положително, при подобрени показатели на двигателя е ограничаващ фактор.

 

Това е.

 

И така и никой не отговори, това бутало и тази глава, от един и същи двигател ли са :)?


  • 0

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1645 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 06 ноември 2021 - 12:02


Наскоро във фейсбук група се запознах с човек в Германия, който на общо основание строуква М103/М104, портва глави и шлайфа валове. Има, няма смисъл, прави го.

,,,,,,,,

 

Не мисля, че си заслужава глави за по 70лв. да се пращат през половин ЕВропа два пъти.

Според мен не е толкова лоша идеята да се даде работата на човек, който разбира и най-вече го е правил.

Къде се намира в Германия?


  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 06 ноември 2021 - 18:53

Според мен не е толкова лоша идеята да се даде работата на човек, който разбира и най-вече го е правил.

Къде се намира в Германия?

 

Moenchengladbach. Родното място на бащата на самолетите Junkers. и на Гьобелс :).

 

Чудя се дали да не поема риска и да се опитам сам.

 

Иначе ми казаха, че е работа за фрезист.


  • 0

#13 Майсторо

Майсторо

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 211 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W212 E 250 CDI 2011 ELEGANCE Е 290 TURBO DIESEL 1999 CLASIC
    NISSAN MIKRA 1.3 NCVT avtomatic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 ноември 2021 - 20:02

Буталото има фрезове и от двете страни като че да е за 4 клапана на цилиндър ....


  • 1
НПубликувано изображение НИКОГА НЕ КАЗВАЙ НИКОГА

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 06 ноември 2021 - 22:44

Буталото има фрезове и от двете страни като че да е за 4 клапана на цилиндър ....

Да, сякаш някой в последния момент е решил главата да е с 3 клапана.

 

Много интересно - главите на м110 и М102 са hemi, т.е. напълно отворени, 2 клапанa, странична свещ.

М110 - 2.8 - 180 коня

М102 - 2.3 - 136 коня

М103 - ранните са със скуиш зона, 2 клапана, странична свещ. 2.6-3.0, 160-188 коня

М104 - 4 клапана, централна свещ, Pentroof. (3.2 - 220 коня)

М111 е с 4 клапана pentroof, централна свещ.

M119 - Pentroof, централна свещ (4.2-6.0 - 272-381 Коня)

М120 (не ги карат много :) ) - pentroof, централна свещ

м112 - скуиш зона като на м103, 3 клапана, 2 свещи. (Е32) (3.2 - 218-224 коня)

М113 - скуиш зона като на м103, 3 клапана, 2 свещи (Е50 - 306 коня)

м113К - D-Образна камера, 3 клапана, 2 свещи. (Е55К)

М156 - Pentroof, 4 клапана, 1 свещ (Е 63)

M271 - 4 клапана, централна свещ, D-образна камера

М272 - 4 клапана, централна свещ, почти hemi, 3.5 - 272 коня


  • 0

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4094 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 08 ноември 2021 - 23:39

Днес имах малко свободно време и реших да почистя малко главите от мръсотията.

 

Проблемът е, че са оборудвани с клапани, вал, и капаци, но някой е махнал гарнитурите на капаците. Хем са затворени, хем не. Ако попадне вода вътре не е хубаво за валовете, иначе клапаните са затворени.

 

Взех една пластмасмова вана, Меглио, обезмасляващ спрей и хартиени кърпи. Явно предният собственик се е посвенил да сменил маркучите за картерна вентилация и целите капаци са омазани в черна гъста лепкава гадост. По силикона на масло-отделителите виждам, че това няма да им е първия ремонт smile.png.

 

Меглиото не помага много, но обезмасляващият спрей работи като приказка. Лошото е, че изпръсках повечето на едната глава и за другата остана малко. Утре-вдругиден, ще трябва да я мина пак.

 

Сега са доста по-добре - развити от мазните найлони, почистени, поставени върху дървени летви в гаража. Хем на равно, хем на проветриво

 

Ще ми трябва удобна маса, иначе сега видях, че в гаража има контакт, но осветлението не работи и не е от изгоряла крушка или паднал предпазител smile.png.

 

Гледам, че на разни места продават мултишлайфчета в комплект с фрезери, борчета или както там се казва за около 60-70 лв. Сигурно за тая цена не са най-доброто.

 

Големият въпрос е да свалям ли валове и клапани за "разкрасителната" процедура или не? Ако не ги сваля и ми се отплесне ръката може да надраскам смукателните клапани. 

 

Ако пък ги сваля, може да нараня леглото на клапана, което е по-зле. А и ще трябва да се сдобия с още вани и кутии за валове, черупки, повдигачи, болтове и т.н.

 

Свалих единия капак и валовете изглеждат ок, от това което се вижда. Но не ми се иска да ги въртя на ръка за да ги огледам по-добре, въпреки че си има масло по тях.

 

Престъргването на валовете се отлага засега, поради липса на човек, който да го направи, поради неясния резултат и покрай риска хидравличните повдигачи да се разпъват на макс и пак да не успяват да оберат луфта, ако се вземе прекалено много.

 

Мерцеде ги признавам, с къси валове постигат много добри резултати. При статична степен на сгъстяване 10:1 постигат BMEP от 12 бара и нагоре на атомосферен мотор.

 

Наскоро ми попадна една тема, май в benzworld, че на М113К се оказва, че реалната степен на сгъстяване е по-скоро 8.15:1, отколкото 9.0:1.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни