Към съдържанието

  •  

Снимка

Невъзможна комуникация с модулите през Star.W220


  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 октомври 2021 - 22:04

Привет, колеги по запознатите дали имате идея защо като се вържа с Star-a  прочита една част от модулите като:

Airbag, Me-SFI, фаровете, Kоланите, Comand,Трансмисия,аирматика и някой други.

 

А нямам достъп до EIS, до нито един от сам модулите, до кейлес модула, модула на вратите, парктроник, заключването на вратите, и някой други не съм ги пробвал всичките. Сами по себе си модулите работят - вакума на вратите, гълтача(EIS) работи и с 2 та оригинални ключа. фаровете, стопове всичко работи мерена е дали има прекомерна консумация но след като заспи консумацията е 0,06-0,07А

Раздигани са мокети и седалки няма намокряне никъде.

Всичко работи но нямам комуникация с изброените модули възможно ли е умрял или полуумрял SAM до сега изчетеното проблемните Sam-ве все имат странинични дефекти когато не работят или са били намокряни. незнам на къде да се насоча още.


  • 0

1110907.png


#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 03 октомври 2021 - 22:42

Интересен проблем. Според мен, ако беше някой САМ щеше да има грешки в самия САМ. Пробвай с друг СТАР.


  • 0

#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2021 - 08:14

По скоро не ти работи едната K-линия на СТАР-а.


  • 0

#4 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2021 - 09:01

Ще пробвам на другата ми 220ка или някои друг мерцедес да видя пак ли ще е така, да видя и аз се усъмних в това пробвах с различни версии на DAS едно и също. 

До последно нямаше проблеми никакви влизаше навсякъде. Ще пиша по късно.


  • 0

1110907.png


#5 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2021 - 15:51

Същата работа вързах е на Ц4 по абсолютно същия начин като на мойта Ц3 -ка.

в някой от модулите който мога да прочета записва грешка невъзможна CAN комуникация

в самата CAN шина дава постоянни тези грешки на снимката вчера ги нямаше днес са се появили.

Свалих предните сам модули от другата ще видя после дали ще има някаква разлика.

Отворен съм за идей от къде може да се крие проблема.

 

Прикачени файлове


  • 0

1110907.png


#6 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2021 - 20:55

Сложих другите предни SAM никаква разлика не е от тях!

>>??<<


  • 0

1110907.png


#7 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 07:42

Търси проблема в конектор X30/6 където се събират кан сигналите от модулите които си изброил.

Ето ти един хубав документ да научиш повече за КАН шината. Както и къде се намира дадения конектор. Страница 41.

Прикачени файлове


  • 1

#8 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 08:36

Благодаря Sami вече съм го видял тоя документ разкостил съм всичко по колата и всички кабели се виждат както и 3 те конектора X30/6 X30/5 i X30/4 на CAN  долу в пасажера долу на шофьора и над педалите всичко изглежда непокътнато нищо прекъснато видимо няма.

опасявам се дане би гълтача да е тръгнал да умира въпреки че работи и познава ключовете защото според документа се явява нещо като gateway  както и CGW то също но в CGW to си влизам и имам достъп без проблем.


Този пост е редактиран от slavimaster: 05 октомври 2021 - 08:44

  • 0

1110907.png


#9 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 08:51

Според мен пробвай от конектор X30/6 да вадиш една по една буксите и дали няма да се оправи комуникацията. Явно някой модул е сгънал и окъсил кан шината. Трябва да намериш кой е този модул.


  • 1

#10 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 13:53

разкачих един от друг конекторите и на Х30/6 оставих само EIS(гълтача) и пак не иска да го познава вероятно има нещо повредено в комуникацията му въпреки че ключовете все още работят и колата пали.

пробвах и друго разказчих гълтача и оставих всички други модули вързани към Х30/6 както и другите Х30/5-4 всичко свързано, но модулите освен EIS  който не се четяха пак не се четат.


  • 0

1110907.png


#11 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 14:54

Сега колега ми припомни че дадени каско и застрахователни компании правиха разменяне на пинове на обд буксата с цел предотвратяване на кражби.

Аз също съм го чувал това и да не ми Швейцарците да са направили тая работа защото до 2018 е била в Швейцария и на всички стъкла има гравирана маркировка.


  • 0

1110907.png


#12 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 21:04

Не вярвам. Аз също имам разместване на пиновете от български застраховател на W215-ката. Без преходника от застрахователя не можеш да се вържеш към нито един модул.

Иначе по схемата X30/5 и X30/4 са вързани директно един към друг. Докато връзката към X30/6 минава през предния ляв SAM N10/6.

Според мен започни от конекторите X30/5 и X30/4 да вадиш една по една буксите докато не се изчистят грешките, които беше дал по-горе за проблем в КАН мрежата.


  • 0

#13 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 21:26

То тея грешки още вечерта ги нямаше като я вързах пак към ц3-то даваше я с тикче шината появяват се уж като постоянни и после ги няма.

Сега проследявах на самата букса няма размяна К-линията която е на обд-то влиза директно на 2 пин на гълтача прозвънявам го има връзка както и другите цветове си отговарят на обд-то по номера. това с отделните модули го пробвах преди да пиша още. Одеве разкачих задния сам както и кейлес модула в багажника но никакъв ефект.


  • 0

1110907.png


#14 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 октомври 2021 - 17:55

Закарах колата при Кольо рокера и проблема естествено както имах съмнения е в гълтача въпреки че работи и познава ключовете и колата пали и върви няма комуникация с него за това и другите модули не се виждаха. с пробен гълтач се появиха останалите модули.
Да се надяваме утре да може да се копират хешовете от този на друг гълтач.
Голям късмет имам с тия гълтачи другата заради китайски ключ умря гълтача тая не е ясно защо като само с оригинални ключове е работила.


Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Този пост е редактиран от slavimaster: 07 октомври 2021 - 17:57

  • 0

1110907.png


#15 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 октомври 2021 - 15:05

Да обобщя за проблема както писах по горе наистина се оказа от ключалката (EIS) нямаше комуникация през к-линията която е директно на 2 пин на обд буксата отива.

Преди фейслифта нямат отделен модул CGW - central gateway същия е вграден в самия гълтач след фейслифта имат отделно CGW което би трябвало то да обедниява комуникацията на вътрешната CAN  линия м/у модулите и да пази километри и смените на маслата но при w220  километрите , смените на масло и явно някаква част от комуникацията с вътрешните модули все още се изпълнява от гълтача.

 

Успешно беше копирана информацията от проблемния гълтач на друг  и всичко си дойде на мястото Keyless заработи възстанови се комуникацията с модулите който не се виждаха.

 

Или аз съм късметлия или много проблеми имат с гълтачите тея коли на предната с която катастрофирах там заради китайския ключ уби гълтача.


Този пост е редактиран от slavimaster: 15 октомври 2021 - 15:10

  • 0

1110907.png





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни