Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на предавателно число на дифS211, E320


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 октомври 2021 - 13:31

Твърдо решен съм да сменя дифа на комбито с друго предавателно число - от 3.07 на 3.27.

 

В разните форуми от сорта на benzworld, mhh, digital -house има разни теми за смяна на предавателни числи, но повечето са стари, а и всичко е обвито в тайнство и мистика.

 

Правят се някакви ръчни кодировки на TCU-то. Някои препоръчват дори да вземеш TCU от колата донор, а други казват че ТЦУ-та между 4, 6 и 8 цилиндрови не може да се разменят.

 

За моя изненада, във варинатното кодиране на ECM-a (МЕ2.8, както и МЕ9.7 вероятно) има параметър за крайно предавателно число. Някой може ли да каже, ако сменя кодировката в ECM-a без да прекодирам TCU-то, дали кутията ще влиза в авариен режим? Според мен половината работа на автоматика се управлява през моторното ЕКУ.

 

Другият ми въпрос - намерих диф 3.27 от Е200 компресор или Е350-4 матик, А211 351 04 05, който обаче е с по-малък корпус от моя, А230 351 00 05. Ширината на корпуса на моя диф между полуоските е 20.5 см, а на другия е 19.5 см. Дали тази разлика може да се обере от полуоските, 5мм на полуоска? Като дължина на корпуса също може да има 1-2 см разлика, която трябва да се обере от кардана. Полусоките при мен са A2113500916, които после се заменят с A2113500556.

 

Третият ми въпрос е защо по-дяволите 350-4матик ползва диф с по-малък корпус от 320? Дали заради двойното предаване се разчита, че при нормална експлоатация дифът ще бъде натоварен по-малко, при положение, че М272 дава повече нютони от м112?


  • 0

#2 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 01 октомври 2021 - 18:16

кутията без прекодиране ще влиза в режим


  • 1

#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 03 октомври 2021 - 15:01

Остави ми моля те телефона си на лични, мога да ти отговоря на повечето въпроси, можем да си бъдем взаимно полезни.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 1

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 03 октомври 2021 - 22:47

кутията без прекодиране ще влиза в режим

А къде е закодирано предавателното число?

 

При мен има само един код, AF40, даже ВИН-ът е нули (не съм сигурен дали на 722.6 трябва да е така).


  • 0

#5 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2021 - 08:30

Стани. Предавателното число е закодирано точно във вариантното кодиране AF40.

 

Прикачвам ти два документа които имат всичките вариантни кодировки за EGS52/53.

 

Вариантите за кодировка ги виждам като

af41:                  211.082   ,  ! 032                    , 0 ,0 // W211 M112 E32 4WD nicht Taiwan i_ha=3.270
                       211.282   ,  ! 032                    , 0 ,0 // S211 M112 E32 4WD nicht Taiwan i_ha=3.270

обаче това е за 4матик и дали няма нещо да си търси 4матика.

или ag43:                  211.043   ,  ! 032                    , 0 ,0 // W211 M271 DE18ML nicht Taiwan i_ha=3.270

но тук двигателя е 200 компресор и дали кутията няма да превключва на обороти оптимизирани за М271,

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  egs52.zip   90,24K   8 Брой сваляния
  • Прикачен файл  egs53.zip   77,66K   4 Брой сваляния

  • 2

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 04 октомври 2021 - 09:35

Много благодаря, Сами, задължен съм ти. Гледам, че AF0E, e от 203 с м112, 3.27. AF08 е от R230, M112 E32. Или може бу трябва да избирам от списъка с моя, SG Kennung, avinfe2i?

 

Иначе хардуерно Е200к, е240, е240комби и т.н. всички са с малките дифове като корпус. 320 комби и 500 са с големите прасета от 230.

 

Там номерът на задната част кардана и на полусоките е друг.

 

Вариантите са или да търся и полусоки и кардан за малкия диф. Или да чакам да падне диф от R230, което е малко вероятно.


  • 0

#7 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 октомври 2021 - 11:00

Трябва да избираш от листата с твоя SG Kennung. Иначе не би трябвало да приеме вариантното кодиране ако не е заложен в софтуера на avinfe2i.

 

Като гледам и S280 W220 е с диф 3.270. Дали няма да е по-лесно да намериш такъв и дали няма да е с големия корпус.

 

220.063   ,  ! ( 491 | 494 | 032 )    , 0 ,0 // W220 M112 E28 ECE i_ha=3.270


  • 1

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 04 октомври 2021 - 14:00

На w220 е с друг захват, липсват четирите уши отпред.

 

Сега видях, че 211.606 е с голямото прасе от 230

 

230 350 2414

 

Иначе има още два кода за 3.07 на 211 Е32, AF42 за бронирани коли и AFQG за Тайван. Чудя се каква ли е разликата?


  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 октомври 2021 - 10:31

За експеримента, успях да си кодна AF42, за коли с бронировка Б04 smile.png, за същия диф и мотор.


  • 0

#10 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 13:18

И имаше ли някаква разлика? Примерно да сменя предавки на по-високи обороти за да компенсира добавената тежест от бронировката.


  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 октомври 2021 - 21:16

Не усетих много голяма разлика, но и аз очаквах да превключва на по-високи обороти. Май наистина задържа повече, не знам дали не си самовнушавам. Трябва някой, който не знае, да му дам да кара на AF40 и AF42.

 

Намерих инфо, но не е потвърдено, че чексумата на кодинг стринг-а се смята като CRC-16-IBM, Reversed, Big Endian. Toва е ако човек смени някой байт в кодировката, примерно за Agility mode, не целия стринг и трябва да сметне наново чексъм.


  • 0

#12 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2021 - 21:27

Ти ако знаеш кой байт е за дифа и на какво да го смениш може и така да си кодираш кутията с ведиамо. Аз примерно на 7г-то съм пуснал м-режим. Ама за 7г-то има готови калкулатори които ти помагат с кодировката. За 5Г не съм търсил но логиката е еднаква.


  • 1

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 октомври 2021 - 11:42

Опитах да сменя 30-ти байт, на EGS52 от там се активира Мanual и Agility, даже чексумата сметнах вярно, но нещо диагностиката ми отказва да пише. Казва че е невалиден кодинг стринг.

Иначе от предефинираните мога да избирам.

 

Интересно с DAS дали може да се кодне? За Ведиамо ясно.


  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 октомври 2021 - 11:50

Ти ако знаеш кой байт е за дифа и на какво да го смениш може и така да си кодираш кутията с ведиамо. Аз примерно на 7г-то съм пуснал м-режим. Ама за 7г-то има готови калкулатори които ти помагат с кодировката. За 5Г не съм търсил но логиката е еднаква.

Зa жалост не мога да хвана кой байт е, но е някой от по-задните и няма как да разбера защотo е криптирано, а дори да не е, не знам scaling-a.

 

AF40 са първите 4 байта от кодинг стринга като го конвертираш от HEX в ASCII, същото е и с АФ41, АФ42 и т.н.

 

AF са М112, Е32

 

АD са М112, Е26

 

AG са М271, Е18

 

AJ са М113, Е50

 

АМ са М113, Е55

 

АP вече са дизели, ОМ646 DE22

 

 

 

Вторият символ е вързан с обема, но донякъде са бензини, после почват дизелите.


  • 0

#15 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2021 - 21:14

Целия кодинг стринг на AF40 е това.

af40: 61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 04 FE 0B E8 03 E8 03 CB 07 20 00 35 84

А на AF41 е това.
af41: 61 66 34 31 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 05 C6 0C E8 03 E8 03 CB 07 20 00 8A CD

31 и 32 байт са предавателното число на диференциала FE 0B - е 3070, а C6 0C е 3270. Съответно 41 и 42 байт са чексумата обърната наобратно 0х8435.

Ако използваме твоя кодинг и сменим само предавателното число на диференциала кодинг стринга трябва да е следния

61 66 34 30 01 00 00 0D 00 04 14 07 0C 0C 00 01 01 01 00 00 00 01 00 00 00 82 00 00 1B 04 C6 0C E8 03 E8 03 CB 07 20 00 92 А1


  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни